המעון של רשת אמונה בכפר גנים

מעון אמונה בכפר גנים: הורים כועסים על הגעת ילדים מאיזורים אדומים

ההורים שלחו מכתב מעורך דין להנהלת אמונה, שם אומרים: "אין באפשרותנו לקבוע מי יוכל להגיע למעון ומי לא, אלא רק לפי ההנחיות בכתב של משרד הבריאות והרשות המקומית"

פורסם בתאריך: 18.2.21 15:00

הורים בשכונת כפר גנים ג', אשר ילדיהם נמצאים במעון אמונה בפינת הרחובות העצמאות ובן גוריון, מתלוננים שקיבלו הודעה מהגננת של המעון, שכל הילדים, גם כאלה שלא גרים בשכונה ולא שייכים לאזור 7 שהוא צהוב ובו נמצא המעון, יכולים להגיע למעון. לטענת ההורים, שביקשו לדעת האם יש ילדים מאזורים אדומים או כתומים ועל כמה ילדים מדובר, הם לא קיבלו תשובה מהגננת. בשם חלק מההורים נשלח מכתב התראה מעורך דין.

"קיבלנו הודעה מהגננת שכל הילדים שלא גרים בשכונה יכולים להגיע למעון בשמחה, כלומר גם ילדים משכונות אדומות", אומר אחד ההורים, "בשיחה מולה, נאמר שהילדים יכולים להגיע, גם כאלה משכונות כתומות ואדומות. ניסיתי להבין מה ההיגיון לפתוח את המעון לאזורים נוספים, אבל לא ממש קיבלנו תשובה".
במעון אמונה יש ילדים בגילאי שישה חודשים עד שלוש, המחולקים כמובן למספר קבוצות גיל, שבכל קבוצה יש כ12-15 ילדים. "הגננת עוברות בין הגנים, הן יכולות לשבת ולשתות קפה ביחד ומספיק שבאחת הקבוצות יש ילד חולה, הוא יכול להדביק את הילדים אחרים", מסביר ההורה, "כשבקשתי לדעת על כמה ילדים מדובר ומאיזה שכונות מגיעים, לא הסכימו להגיד לי".
לאחר פניית ההורים שלח עורך הדין עידן אבוהב מכתב התראה בשם ההורים למעון אמונה כפר גנים ובו הוא מציין שמתווה פתיחת הגנים בשכונות צהובות נועד לאזן את הסיכון הקיים לילדים ולמשפחותיהם, וכי לא סתם יש הימנעות מפתיחה בשכונות אדומות, שם יש סיכון מוגבר. עוד הוא מציין שפורסם על ידי מנהלת הגן שהם יכניסו ילדים מכלל השכונות למעון ובבדיקה מול מנהלת הגן נאמר להורים שהאישור התקבל מלמעלה. "כאשר נשאלה כמה ילדים במעון מגיעים משכונות אדומות, היא סירבה לתת את המידע", כותב עורך הדין, "אין ספק שהמתווה לפיו יפתחו גנים רק בשכונות צהובות ומעלה נרמס ברגל גסה על ידי מתן אפשרות לילדים משכונות בסיכון גבוהה להיכנס לגנים, מה שיוצר סיכון מוגבר לילדים ומשפחותיהם". כמו כן הוא מבקש להבהיר כי במקרה וידבק ילד בגן, יתכן ורשת אמונה תהיה חשופה לתביעה נזיקית. הוא ביקש לקבל עדכון תוך 24 שעות לגבי כוונת ארגון אמונה בנושא.
מדוברות העירייה נמסר: "מעונות היום רשאים לקלוט גם תלמידים לעובדים חיוניים, כפי שהיה לפני הסגר. על כל פנים היחידה לפיקוח על מעונות היום בעירייה תבדוק את הנושא ותטפל במידת הצורך".
מתנועת אמונה נמסר: "אין באפשרותנו לקבוע מי יוכל להגיע למעון ומי לא, אלא רק לפי ההנחיות בכתב של משרד הבריאות והרשות המקומית. בשלב זה לא ניתנו הנחיות שכאלה בנושא המדובר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר