בני גנץ ומירי רגב, צילומים אילן בשור, פבל

תושבי העיר בני גנץ, מירי רגב ויאיר גולן נבחרו לכנסת ה-24

שלושה מתושבי העיר התמודדו על מקום בכנסת ה-24, התוצאות של כחול לבן בראשות גנץ ומרצ בה חבר גולן הפתיעו את כולם

פורסם בתאריך: 24.3.21 08:00

שלושה מתושבי ראש העין התמודדו על מקום בכנסת ה-24, שלושתם נבחרו וימשיכו לכהן כח"כים. כך על פי ספירת כ-80 אחוז מהקולות. בני גנץ שעמד כחול לבן, הפתיע עם כ-שמונה מנדטים. מירי רגב הייתה מספר 4 בליכוד ונבחרה שוב, ויאיר גולן היה מספר 3 במרצ, שגם היא הפתיעה לטובה בתוצאות הבחירות

לפני הבחירות ערכנו לכם היכרות עם המועמדים:

לבני גנץ, מספר 1 בכחול לבן, חיים עשירים בעשייה למען המדינה. הוא רא״ל במיל׳, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון. גנץ היה הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל בין השנים 2011-2015. במהלך 38 שנות שירותו בצה"ל כיהן בין השאר כמפקד יחידת שלדג, מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד יק"ל, מפקד אוגדת איו"ש, מפקד פיקוד הצפון, מפקד זרוע היבשה, נספח צה"ל בארצות הברית וסגן הרמטכ"ל. כרמטכ"ל פיקד על מבצע "עמוד ענן" (בנובמבר 2012), בראשיתו חוסל רב המרצחים אחמד ג׳עברי, ועל מבצע "צוק איתן" (יולי 2014), בו הושמד איום המנהרות מעזה והושגה הרתעה שהביאה ל-3.5 שנות שקט בדרום.

רגב היא מספר 4 בליכוד, היא שרת התחבורה, התשתיות והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט המדיני-ביטחוני וחברת הכנסת מטעם מפלגת "הליכוד". הייתה שרת התרבות והספורט, צנזורית צבאית ראשית ודוברת צה"ל בדרגת תת-אלוף בתקופת ההתנתקות ובתקופת מלחמת לבנון השנייה. היא בעלת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ותואר שני במינהל עסקים ובוגרת המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. היא תת-אלוף במיל', ושירתה 25 שנים בצה”ל במגוון תפקידים. באוקטובר 2008 השתחררה רגב מצה”ל, והודיעה על כניסתה לפוליטיקה. מספר חודשים לאחר מכן נבחרה לכנסת ה-18.

יאיר גולן תמונה מהפייסבוק

חבר הכנסת יאיר גולן, מספר 3 במרצ. שירת בצה"ל בדרגת אלוף, בין היתר היה סגן רמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף ומפקד פיקוד צפון. הוא נולד וגדל בראשון לציון. אביו, גרשון, נמלט עם הוריו, אשר ושרה גולדנר לארץ ישראל מגרמניה הנאצית בשנת 1935. משפחת אמו, משפחת רפפורט, נמנתה עם מייסדי המושבה החקלאית ראשון לציון. בשנת 1980 התגייס לצה"ל. אף שעבר את מבחני קורס הטיס, בחר גולן להתנדב לצנחנים בעקבות אחיו ששירת בחטיבה.

# # # 

אתמול פרסמנו כאן גם מידע על פרטי ההצבעה בראש העין: 46,544 בעלי זכות בחירה תושבי ראש העין, יכלו להצביע אתמול, יום שלישי ה-23.3, בבחירות לכנסת ה-24, ב-85 קלפיות שנפתחות בעיר, רובן בשעה 07:00 בבוקר. אחת הקלפיות מיועדת לחולי קורונה והיא ממוקמת בבית הספר הרצוג. שתי קלפיות מיועדות למבודדי קורונה והן ממוקמות בחניון יובל – טיילת מנחם בגין, ובחניון הציבורי מול השיטור העירוני. הקלפיות הייעודיות לחולי ומבודדי קורונה ייפתחו ב-08:00 וייסגרו ב-19:00. בבחירות הקודמות לכנסת ה-23 שהתקיימו במרץ 2020, היו בראש העין 43,052 בעלי זכות בחירה. מספר המצביעים בפועל היה 33,310 שהיוו 77.37 אחוז מבעלי זכות הבחירה. בבחירות אלו זכתה מפלגת הליכוד ב-40.15 אחוזים מהקולות בראש העין, כחול לבן (חוסן לישראל- יש עתיד ותלם) ב-35.10 אחוזים, ש"ס 9.47 אחוז, ימינה – 4.9 אחוז, והעבודה-גשר-מרצ ב-3.99 אחוזים מהקולות.

הקלפיות שנפתחו ב-07:00 ייסגרו בשעה 22:00 בלילה (מלבד קלפיות ייעודיות). אם לא קיבלתם מכתב בדואר ממשרד הפנים עם פרטי הקלפי שאליה אתם משובצים, אתם יכולים להתקשר לטלפון 1-800-222-290 או להיכנס לאתר האינטרנט של ועדת הכנסת המרכזית בכתובת www.bechirot.gov.il ובאתר משרד הפנים בכתובת www.moin.gov.il .
השנה, על מנת למנוע התקהלות, ועדת הבחירות לכנסת הפחיתה את מספר בעלי זכות הבחירה בכל קלפי והגדילה את מספר הקלפיות, לכן ייתכן שמיקום הקלפי שבו הצבעתם בעבר השתנה ויש לבדוק מראש. בנוסף, השנה לצד קלפיות מונגשות ייפתחו כאמור גם קלפיות למבודדים ולחולי קורונה במתחמים נפרדים. לכן, שלמרות שחולי הקורונה ומבודדים קיבלו בדואר הודעה לבוחר ובה כתובת הקלפי הקרובה לביתם, הם נדרשים להצביע אך ורק בקלפי הייעודיות. ההצבעה של חולים מאומתים תחל ב-08:00 בבוקר ותסתיים בשעה 19:00 בערב. חולה קורונה המאושפז בבית חולים יצביע במחלקת הקורונה בה הוא מאושפז וחולה הנמצא בבידוד ביתי יוסע אל הקלפי בהסעה אישית.
וועדת הבחירות הקימה מערך היסעים ללא תשלום לחולי קורונה. ניתן להזמין הסעה ביום הבחירות לקלפי עד השעה 16:00 אחר הצהריים. על מנת לבצע הזמנת נסיעה, יש ללחוץ על הקישור הבא: https://orders.bontour.co.il/, ולמלא את פרטיך. אם נתקלתם בבעיה בעת ביצוע ההזמנה, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות במספר: 0776017137. מודגש כי מוקד השירות של החברה יתכנן לאיזה קלפי ייעודית ייסע המצביע, וכל זאת בכדי להפחית עומסים.
קלפיות חולי הקורונה והמבודדים יעבדו בשיטת "הצבע וסע". המצביע יצביע מהרכב או ייכנס באופן רגלי, הוא ימרח חומר חיטוי על ידיו בכניסה למקום הקלפי ויחתום על הצהרה כי הוא שוהה בבידוד. על מנת להזדהות, הוא ימסור את אמצעי הזיהוי שלו, ייקח צעד אחורה ויוריד את המסכה לצורך זיהוי ולאחר מכן ייגש אל הפרגוד להצביע. חולה מאומת אשר לא מסוגל לצאת ממונית ההסעה לצורך הצבעה, יישאר במונית, ומזכיר הקלפי יגיע אליו. המצביע יפתח חריץ בחלון המונית ויעביר את תעודת ההזדהות למזכיר הקלפי שייגש למונית. לאחר מכן, מזכיר הקלפי ימסור לו את מעטפת ההצבעה הכחולה. פרגוד הקלפי עם מגש הפתקים יוצמד למכונית, כך שהמצביע יוכל לבחור את הרשימה הרצויה לו, בעודו במונית. המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר, וישים אותו במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, תוכנס המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה ועדת הקלפי תכתוב את הפרטים האישיים של המצביע (מעטפה כפולה). המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.
מי שנמצא בבידוד יגיע ברכבו הפרטי, כאשר הוא נוסע לבדו ברכב עם בני אותו משק בית – שגם כן מחויבי בידוד. אין אפשרות להגיע לקלפי בהסעה ציבורית. המצביע המבודד יבצע את פעולות ההצבעה באותה צורה כמו בקלפי המאומתים.
הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת מקומות הבילוי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר