תנועת עזרא. צילום זאב שטרן
סניף תנועת עזרא הדר גנים. צילום זאב שטרן

פחד בסניף תנועת הנוער: "ההומלס איים על הבנות שיאנוס אותן"

הומלס מטריד ומאיים על תושבים בהדר גנים ועל חניכי וחניכות תנועת הנוער עזרא. במקרה נוסף שאירע נעל תושב שהתלונן על רעש את החניכים בתוך שטח הסניף

פורסם בתאריך: 5.4.21 15:32

שני מיקרים לא פשוטים היו בימים האחרונים בשכונת הדר גנים. שכן המתגורר סמוך לסניף תנועת עזרא בדרך מנחם בגין 26 בהדר גנים, נעל את החניכים שהיו בתוך הסניף בפעולה עם מנעולים אשר הביא מביתו. בנוסף, הומלס אשר מסתובב בשכונה ואשר מוכר לתושבים, הגיע לסניף בזמן שהתקיימה פעולה יחד עם הכלבה שלו והתחיל לצרוח על החניכים ולאיים אליהם. אתמול (ראשון) הוגשה תלונה במשטרה על ידי המדריכים בנוגע להומלס.

"ביום שישי האחרון התקיימה פעולה בסניף", מספר אחד ההורים, "לקראת השעה 23:00 הגיע למקום הומלס שמוכר בשכונה ונכנס לסניף על בסיס שבועי והתחיל לצעוק ולאיים על החניכים ובעיקר על החניכות. הוא התחיל לצרוח על הבנות שהוא יאנוס אותן ואז הוא הלך וחזר אחרי כמה דקות ועוד פעם צעק עליהם. זה כבר משהו שהוא קבוע, החניכים הצעירים בעיקר מפוחדים ואף אחד לא מעז לדבר איתו".

ההורה מספר גם על המקרה השני אותו נאלצו לחוות החניכים: "לקראת השעה 23:20 הגיע למקום שכן והתחיל להתלונן על רעש. הוא עמד והסתכל על הפעולה במשך כמה דקות ואז הסתובב ויצא. אחרי כמה רגעים הוא חזר ונעל את ארבעת השערים של הסניף מבחוץ, עם מנעולים שהוא הביא. באותו זמן היו בתוך הסניף כ-50 חניכים שלא יכלו לצאת. לבסוף הם מצאו פרצה בגדר ויצאו. ביום ראשון הם הגישו תלונה במשטרה".

# # #

באותו ערב התרחש מקרה נוסף בשכונה עם אותו הומלס שאיים על החניכים. תושב השכונה יצא לסיבוב עם הכלבה שלו לקראת השעה 23:30 ונתקל בהומלס. "מדובר בהומלס שמוכר בשכונה", הוא מספר, "אני יצאתי לסיבוב עם הכלבה שלי והכלב שלו שנמצא ללא רצועה, התקרב לכלבה שלי, ניסיתי להרחיק את הכלבה ממנו והתקדמתי לכיוון בסיס סירקין על מנת שהכלב שלו יסתובב ויחזור אליו, פתאום אני שומע מאחוריי צעקות וקללות ורואה מישהו רץ לעברי. כשהסתובבתי ראיתי את אותו הומלס רץ לכיווני בטירוף ומקלל אותי על כך שלא עצרתי כשהכלב שלו התקרב לכלבה שלי, הוא הגיע ממש קרוב לפנים שלי, תפס אותי בחולצה והחל לקלל ולאיים. דחפתי אותו לאחור ואמרתי לו שאם יתקרב שוב אאלץ להגיב ולתקוף אותו באמצעות מקל שמצאתי. הוא המשיך שוב ושוב להתקרב ולאיים עד שהתרחקתי ממנו. אני שומר שבת אחרת הדבר הראשון שהייתי עושה זה מתקשר למשטרה ומתלונן".
נתקלת בו בעבר?
"אני כל יום נתקל בו, הוא מתגורר בגינה הציבורית ליד הבית שלי. וזו לא פעם ראשונה שהייתה לי סיטואציה איתו. לפני חצי שנה הבאתי את האחיינית שלי לגינה הציבורית והוא הוריד את המכנסים שלו ואמר לי שאני אקח אותה מפה או שהוא אונס אותה. התקשרתי למשטרה שהגיעה למקום שאמרו שהוא מפוקח מין ואין להם מה לעשות איתו והבנתי שיש הרבה מקרים בהם נתקלו בו תושבים".

בתגובות לפוסט של התושב ציינו תושבים רבים, שגם הם נתקלו בהומלס מספר פעמיים בשכונה. עוד ציינו שהוא מקלל וישן בגינות השעשועים ומפחיד את הילדים והתושבים בשכונה. מי שמכיר את ההומלס היטב הוא הפעיל החברתי ירון קדושים, תושב הדר גנים, שאמר: "הנושא העגום הזה מוכר וידוע. האירועים האלו מהחודשים האחרונים שהגיעו לשיא השבת, מטרידים ומפחידים כאחת. מדובר באיש מסכן, הומלס, תושב השכונה לשעבר, שמטיל אימה ופחד על תושבי ותושבות השכונה, בדגש על הצעירים והצעירות. מעבר להיותו מטרד והצקה, התושבים חשים בסכנה מוחשית ופחד אמיתי. ובשל כך חשוב לפעול במהירות. בעבר שוחחתי טלפונית עם מפקד תחנת פתח תקווה סנ"צ יניב פינקל והוא מעורב אישית בעניין יחד עם השוטר הקהילתי איתן צעירי. בעקבות כך רוכזו תלונות ולפני מספר חודשים הוצא לו צו הרחקה מהשכונה שבינתיים תם זמנו. היום שוחחתי עם מפקד התחנה שוב, וביקשתי את הפונים אלי וברשתות, להגיש תלונה על מנת שהמשטרה תוכל לפעול. אני סומך על המשטרה בעבודתה ואנו נסייע בידה לעשות את עבודתה בנושא החשוב והמטריד הזה. חשוב לציין כי מדובר באדם מסכן המסרב להצעות דיור שמגיעות לו על פי החוק ושוחחתי עימו מספר פעמים. הוא לא מוכן לצאת מהרחוב לצערנו".

מדוברות העירייה נמסר: "דר הרחוב המדובר מוכר לגורמי הרווחה בעירייה אשר מטפלים בו באופן הדוק במיוחד. מפאת צינעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות הטיפול אך נציין כי בין היתר הוא סרב לקבל סיוע במיצוי זכויותיו. כמו כן, ראש העיר מטפל בפן האכיפתי באופן אישי מול מפקד משטרת פתח תקוה ואף נעשו פעולות הרחקה בימים האחרונים למסגרות מתאימות. בנוגע למקרה שארע בסניף עזרא, יודגש כי בדומה לסניף החדש שנבנה לאחרונה עבור תנועת הנוער אריאל בהדר גנים, בקרוב תחל בניית הסניף החדש עבור עזרא, לאחר שנים של בקשות בנושא. הסניף החדש אשר בנייתו צפויה להסתיים בעוד כשנה, יורחק מבתי התושבים ויגודר. על כל פנים, העירייה לא תאפשר את לקיחת החוק לידיים ומקרה נעילת הסניף יטופל מול גורמי האכיפה הרלוונטיים. לחילופין, אגף הנוער יחדד את נהלי הביטחון בתנועות הנוער".

מהמשטרה נמסר: "שני האירועים דווחו והמשטרה פתחה בחקירה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. במבה

    הוא שוב יחזור לשכונה ולא עקרה עם זה כלום, אנחנ עוברים 3 שנים של גיהנום ופצד לצאת מהבית בשעות הלילה. הוא כל יום עומד וצורח על הילדים בגן בשעשועים, מתכסה בטלית שחורה מלכלוך, מקלל ומאיים ביקש ממני אישית בעבר להשתחוות לו ורק אחרי שהרמתי עליו בלוק הוא נרגע.
    חיינו אינם חיים, בשכונה שאמורה להיות הכי שלווה ורגועה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר