אלירן בן יאיר

בטיק טוק, בפייסבוק, בטוויטר: אלירן מפתח תקוה נאבק במשמיצי ישראל | צפו

יש לו עשרות אלפי עוקבים, ובטיק טוק הוא כבר הגיע למאות אלפי צפיות. אלירן בן יאיר בן ה-18 מגן ברשתות על ישראל מפני השמצות. "התגובות חיוביות כי אני לא רב עם אף אחד אלא מכבד את כולם", הוא מסביר

פורסם בתאריך: 16.4.21 07:47

אלירן בן יאיר, תושב פתח תקווה, עסוק בחודשים האחרונים בהגנה על ישראל ברשתות החברתיות ברחבי העולם: בטיק טוק, באינסטגרם, בטוויטר, בפייסבוק וביוטיוב. לבן יאיר יש למעלה מ- 50 אלף עוקבים בטיק טוק ומידי יום מתווספים לו עוד. הוא מגיב לסרטונים שמעלים כנגד ישראל, סרטונים פרו-פלסטינים ומידי יום עושה לייב ומדבר עם הקהל שלו ישירות. "רוב הקהל שלי בטיק טוק הוא לא מהארץ", הוא מספר, "יש לי עוקבים מארצות הברית, מסעודיה, ירדן, איחוד האמירויות, הונג קונג, צרפת, בריטניה, הולנד ועוד. הסרטונים שאני מעלה הם בעברית, אנגלית וערבית מתוך מטרה להציג לכולם את המציאות האמיתית בישראל, להילחם נגד האנטישמיות ולדבר על דו הקיום והשלום, שאת זה אני עושה גם בשידורי לייב. אני כמעט כל יום עולה לייב ומדבר איתם ישירות ועונה לשאלות, מסביר ודואג להעביר מסרים חיוביים".

אלירן בן יאיר

בן יאיר הוא בן 18 ובשנה שעברה סיים את לימודיו בתיכון ברנר במגמת ביולוגיה והיסטוריה. בנוסף היה חבר בשגרירים הצעירים במשך חמש שנים וכן התחרה לאורך השנים בתחרויות דייביט ברחבי העולם בנושא 'הסכסוך הישראלי – פלסטיני', נושא אותו הוא מכיר היטב וממשיך ללמוד ולחקור. "המטרה שלי היא פחות לריב עם פרו פלסטינים, אלא יותר לדקדק בעובדות. במדיה היום קיימים המון שקרים ומידע כוזב, המון דעות שאנשים מפיצים ומנסים לגרום להן להיראות כמו עובדות ואת זה אני מנסה לשנות", הוא מסביר. "אני מנסה לגדל פה דור חדש של אנשים שידברו בצורה יותר עובדתית מבחינת נתונים ושפחות יאמינו לכל דבר שהם קוראים במדיה. חשוב לי לאחד את האנשים סביב הזהות שלנו כעם, מי אנחנו, מה אנחנו, מה ההיסטוריה שלנו, למה אנחנו כאן. שבאנו כי אין לנו שום מקום ללכת אליו וזו באמת הארץ שלנו ויש לנו זיקה וזכות לארץ הזה. מעבר לזה יש את העניין של שלום ושל ערכים. אני רוצה שנקבל את הצד האחר, אבל נהיה חזקים בזהות שלנו. זה שרוצים שלום עם הצד השני, לא אומר שלא צריך להיות יהודי גאה, ציוני וישראלי. להכיר את הצד שלך,  לאהוב אותו, לכבד אותו, להכיר את החוזקות שלו וגם את החולשות שלו ואנחנו כישראלים התפקיד לשפר את החברה שלנו, העם שלנו והמדינה שלנו".

היכנסו כאן כדי לצפות בסרטון של אלירן ביוטיוב 

היכנסו כאן לצפות באלירן בטיק טוק

היכנסו כאן לדף הפייסבוק של אלירן

איך התחלת אם זה?

"זה תחום שמאוד מעניין אותי. התחלתי באינסטגרם  שהיה פחות פופולארי ולכן הורדתי את הטיק טוק, שזו אפליקציה פופולארית אצל בני נוער וצעירים. ראיתי סרטון שבו אמרו שהישראלים גונבים מאכלים ומתכונים פלסטינים וזה הרגיז אותי והצחיק אותי, כי יש המון מאכלים שטוענים שהם פלסטינים והם בכלל לא ערבים כמו הפלאפל שנוצר על ידי הנוצרים הקוקטיים במצרים, והכנפה והקבב שהם מאכלים טורקיים".

איך נכנסת לנושא?

"נקלעתי לזה. זה תהליך של שנים. בכל השנים אני טס בעולם ומתחרה בתחרויות דיבייט ומייצג את ישראל והידע הכללי שלי הוא מאוד רחב. כל מידע שאני מוציא מהפה שלי נבדק במשך חודשים וגם בתחרות עצמה. לצערי הישראלים מאוד מפוזרים ואנחנו האויב הכי גדול של עצמנו. לא פעם הישראלים מתעלמים ממה שהם שומעים או לא יודעים איך להגיב בסיטואציות האלה.  והחבר'ה שעוקבים אחרי, יודעים להגיב מבחינה רציונאלית ויודעים שאני מגיב עם עובדות". על הפעילות שלו בטיק טוק הוא אומר: "זו פלטפורמה שעובדת אל פי אלגוריתם מסוים, ככל שיותר צופים בתוכן שלך, המערכת מקדמת את הסרטונים שלך ומפיצה אותם. לרוב הסרטונים שלי יש צפיות במאות אלפים, יש לי סרטונים שצפו בהם 400 אלף איש, חצי מיליון, 600 אלף מכל העולם ואז הם מקדמים אותי".

אלירן בן יאיר

 כל הזמן מדברים על הנזק לישראל, איזה נזק לדעתך נגרם לנו בעולם?

"זה גם נזק עתידי וגם נזק שמתרחש כיום. אנשים מספרים המון שקרים על ישראל מבלי להכיר את המציאות. אין לי בעיה שיגנו את ישראל, אם זה משהו שאנחנו עושים לא בסדר. לדוגמא יש מישהו שהעלה סרטון ואמר שישראל מממנת ארגוני טרור באירן, סוריה ותימן והעליתי סרטון והסברתי על זה. אנשים מעלים סרטונים שישראל גרמה לאסון התאומים או ישראל גורמת למלחמת אזרחים בסוריה, מאשימים אותנו בכל דבר אפשרי והסרטונים מסבירים את העובדות האמיתיות".

 ואתה מרגיש שמה שאתה מעולה עוזר?

"מאוד. כל יום אני מקבל הודעות פרטיות מחבר'ה פלסטינים, מחברה מירדן, תימן, סוריה ועזה, ששם יש חבר'ה שאני עולה איתם ללייב ולשמחתי התגובות מאוד חיוביות. כי הם רואים שאני לא בא לתקוף, שאני מצד אחד מאוד גאה בזהות שלי ומצד שני אני לא מכחיש את הזהות שלהם, אלא מדבר בעובדות והם מכבדים את זה".

בן יאיר הוא חלק ממערך הסברה לא פורמלי של פעילים יהודים ברחבי העולם, שפועלים להפיץ תכנים בנושא הסכסוך הישראלי פלסטינים וההיסטוריה של העם הישראלי. ההפצה מתקיימת דרך כל אתרי המדיה השונים ויש להם קשר לא פורמלי עם משרד החוץ. בתחילת השבוע היה בן יאיר בסיור מיוחד בגבול הצפון. "זה התקיים במסגרת ההסברה של משרד החוץ למשפיעני רשת", הוא מסביר, "עשו לנו סיור לראות את היערכות החיזבאללה, לראות מבפנים את המנהרות שנחשפו, היה לנו פאנל של כמה נואמים וחווינו את המציאות על הגבול".

לצה"ל הוא אמור להתגייס באוגוסט: "אני עדיין לא סגור על התפקיד", הוא אומר, ומסמן מטרות לעתיד הרחוק יותר: "אני רוצה לטייל ולהגיע לכל מדינה בעולם ולספר את הסיפור שלי כישראלי, יהודי", אומר אלירן, "זו תהיה הדרך הכי טובה לייצג אותנו כעם, להיות בנאדם טוב וזה משאיר את הקסם הכי טוב שיש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר