הפארק הגדול פתח תקווה (צילום: זאב שטרן)
הפארק הגדול פתח תקווה צילום: זאב שטרן

"לא צריך לסגור את הפארק הגדול לחלוטין"

פארק יצחק אוחיון נסגר לשבועיים לצורך הכנות למופעים שיתקיימו בו. חבר המועצה ישראל פרידמן: "קיבלתי תלונות רבות, עם קצת מחשבה ויצירתיות אפשר להשאיר חלק מהפארק פתוח לרווחת תושבי העיר". העירייה: "אנו פועלים לפי הנחיות יועץ בטיחות"

פורסם בתאריך: 28.4.21 16:45

העירייה מקיימת במהלך התקופה הקרובה מופעי תרבות בפארק יצחק אוחיון (הפארק הגדול) ולצורך ההכנות, הפארק הגדול נסגר לכניסת תושבים עד יום ראשון ה-9.5. תושבים רבים שהגיעו למקום הופתעו לראות את השערים סגורים גם של הפארק וגם של האגם האקולוגי הסמוך ולא מבינים מדוע צריך לסגור את הפארק ימים לפני המופע הראשון. הפארקק נסגר ביום ראשון אחר הצהרים, המופע הראשון יתקיים ביום חמישי הקרוב, מופע של נסרין קדרי. בהמשך יופיעו איתי לוי, עדן בן זקן, בניה ברבי, ואת סבב המופעים הנוכחי סוגר עדן חסון ב-8.5.
מי שקיבל פניות בנושא הוא חבר המועצה ישראל פרידמן, שאף שלח מכתב לאגף האירועים בעירייה ובו הוא מציין שהגיעו אליו פניות רבות של תושבים שביקשו לפעול למניעת סגירת הפארק והאגם האקולוגי הסמוך. הוא מציין שרק לאחרונה, ביום העצמאות האחרון בו לא התקיימו ארועים מרובי קהל בפארק אוחיון אלא רק ירי זיקוקים, נסגר הפארק לימים רבים.
"אציין כי הפניות הן מתושבי השכונות הסמוכות לפארק – נווה גן, הדר המושבות ועוד, והן מתושבים מרחבי העיר הנהנים לבלות בפארק", כותב פרידמן. הוא מציין שכעת מתפרסמות הודעות עירוניות על שורת מופעים בקיץ ועל כוונה לסגור אותו לחלוטין לימים רבים. "הפארק הגדול שנבנה בתקופת ראש העירייה הבלתי נשכח איציק אוחיון ז"ל, לצד האגם האקולוגי היחיד מסוגו שהוקם בשנים האחרונות, הפכו למקום מרגוע והתרעננות של תושבים רבים הבאים לפארק לצורך הליכה בריאותית, ריצה, ספורט והנאה ממתקני המשחקים הייחודיים בפארק", הוא כותב ומוסיף: "שטח הפארק הינו גדול דיו בשביל לא לסגור אותו לחלוטין, ועם מעט חשיבה יצירתית ועלות לא גבוהה ניתן לתחום אזור בו תהיינה ההכנות לאירועים ואת יתר השטח להשאיר לצורך תושבי העיר, הורים וילדים, מבוגרים כצעירים הנהנים מהפינה הקסומה בעירנו".

עוד הוא מוסיף, כי בשנה החולפת נסגר הפארק לתקופות ממושכות בתואנה של שמירת הנחיות הבריאות על אף שהדבר לא נדרש על פי ההנחיות, וגם על כך היה זעם ציבורי גדול. לכן החשש הוא שעתה ייסגר הפארק שוב לתקופות ארוכות. "אבקש לשקול צמצום סגירה כללית של הפארק ולאפשר לציבור תושבי פ"ת ליהנות בפארק יצחק אוחיון ובאגם האקולוגי", כתב פרידמן.

פתח תקוה חוזרת לשגרה: שורה של אמנים מובילים יופיעו בשבועות הקרובים בפארק ע"ש יצחק אוחיון

מדוברות העירייה נמסר: "עם החזרה לשגרה, עיריית פתח תקוה החלה לקדם מגוון אירועי תרבות ללא תשלום בכלל שכונות העיר וכן רצף הופעות המוניות בעלות מסובסדת לכרטיס. מדובר ברצף אירועים ייחודי שלא נעשה עוד ברשויות אחרות. במסגרת האירועים המתוכננים להתחיל ביום חמישי בפארק כמו גם שאר האירועים שמאלצים את סגירת הפארק, העירייה שוכרת יועץ בטיחות ופועלת על פי המלצותיו. ההכנות לאירועים אלו כרוכות במעבר של אנשי מקצוע באזור הפארק סביב השעון, הכנסת תשתיות חשמל ותקשורת משמעותיות, כמו גם כלי רכב כבדים שפורקים ציוד, הקמת במה ועוד. כפי שניתן להבין, מדובר בעבודות אינטנסיביות שיכולות להוות סיכון למגיעים לפארק ובמיוחד כאשר מדובר בילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר