נהיגה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מתרחבת תופעת גניבות הרכב, דרישה להציב מחסומים בכניסות לעיר

תלונות רבות מגיעות בשבועות האחרונים מתושבים ברמת ורבר שמספרים על גניבות באמצע הלילה ואומרים: "נוצר מצב מאוד מפחיד". המשטרה: "אנו מבצעים פעילות רבה, גלויה וסמויה"

פורסם בתאריך: 5.5.21 08:15

אחרי תלונות רבות מאם המושבות ומשכונות נוספות, מגיעות עתה תלונות מתושבים המתגוררים ברמת ורבר, על גניבות רכבים. התושבים מציינים כי כמעט מידי שבוע נגנב רכב, האחרון בהם ביום שישי לפנות בוקר. "אצלנו היו שני ניסיונות לגניבת רכבים", מספרת הילה עובדיה תושבת השכונה, "יש לנו רכב מאזדה והמקרה הראשון היה לפני מספר חודשים. בשעה 03:40 קיבלתי טלפון מאיתוראן שניתקו את המצבר של הרכב, ירדו לרכב ותפסנו את הגנבים תוך כדי עבודה, מחברים את המחשב על מנת להניע את הרכב. תוך כדי כך הגיעה גם המשטרה ואחד מהם הצליח לברוח והשני ממזרח ירושלים נעצר ומחכה למשפט", היא מספרת. "הרכב אמנם לא נגנב, אבל הם שברו והרסו והיינו צריכים להכניס אותו למוסך. המקרה השני היה בשישי לפנות בוקר, התקשרו אלי מהמוקד המבצעי של איתוראן לקראת השעה חמש בבוקר ואמרו שהייתה הנעה חשודה ברכב. ירדתי למטה ואין רכב, איתוראן הודיעו למשטרה ויחד עם המשטרה לכדו את החשוד, הם תפסו אותו בכביש 443 לכיוון אלעד וירושלים. הרכב ניזוק והוא כרגע במוסך".

עובדיה אומרת באופן חד משמעי: "לצערי מדובר בתופעה שהולכת וצוברת תאוצה בשכונה. רק בשבוע שעבר ניסו לגנוב ג'יפ וגם אותו תפסו במחסום בקלקיליה ועוד ועוד תושבים נתקלו בתופעה. חייבים לשים מחסומים בכניסה וביציאה של פתח תקוה, על מנת למנוע מראש את גניבות הרכב ואת הכניסה של הגנבים לעיר בלילות. רק המחשבה שאתה מקבל קריאה, יורד לרכב ונתקל בפורצים שיכולים לפגוע בך, מאוד מפחידה".

אורי, תושב השכונה, מספר: "אצלי ניסו לגנוב את הרכב לפני כשבועיים, גם כן רכב מסוג מאזדה. הם פרצו את החלון האחורי וניסו להתניע ולא הצליחו. הם חיבלו בכל מערכת החשמל והקודן ופירקו את מצלמת הרכב. כשהם לא הצליחו להתניע, הם עברו לרכב אחר בשכונה. הם נכנסו למגרש חנייה ברחוב הצוערים וגנבו את הרכב של אחת השכנות, גם הוא מסוג מאזדה. כל הסיטואציה הזו שנוצרה בשכונה מאוד מפחידה".

תושבת נוספת, אפרת, מציינת: "התעוררנו בבוקר והרכב לא היה בחנייה, בהמשך הסתבר לנו שהרכב נגנב לכיוון השטחים ותפסו אותו במחסום. לצערי, הרכב חזר די הרוס, הם שברו חלונות, ניתקו את מערכת החשמל והרכב כולו נשרט. אני לא מבינה למה מגיעים למצב שהם בכלל מצליחים לגנוב את הרכבים ולא מונעים את הכניסה שלהם לעיר".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל משקיעה מאמצים ואמצעים רבים במאבק הנחוש בעבירות הרכוש ובכלל זה עבירות של גניבות רכבים. פעילות המשטרה מבוצעת במספר מעגלים וכוללת פעילות גלויה וסמויה, פעילות של מחסומים ומארבים המוצבים בהתאם לניתוח השטח והאירועים. במאבק הנחוש שמנהלת משטרת ישראל ישנן הצלחות לא מבוטלות ובחודשים האחרונים דווח על מעצר של חוליות רבות של גנבי רכב והגשת כתבי אישום כנגדם".

מדוברות העירייה נמסר: "גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה, לרבות ראש העיר, עומדים בקשר הדוק עם הפיקוד הבכיר במשטרת פתח תקוה בנושא זה ובמגוון נושאים אחרים. מה שמוביל לתפיסות רבות של רכבים אשר נגנבו מישובים רבים באזור. כמו כן, לא ניתן לבצע אכיפה אפקטיבית בנושא זה על ידי מחסומים בעיר כמו פתח תקוה עם הרבה כניסות ויציאות. כידוע, מדובר בתופעה שהתעצמה לאחרונה, עם הסרת מגבלות הקורונה ועל כן השיטור העירוני יחד עם המשטרה פועלים במגוון אמצעים כדי למנוע את התופעה. בין היתר נעשית פעילות סמויה, מעקב ע"י מצלמות המשל"ט 24/7, תגבור הכוחות בשטח ועוד. בתוך כך, עיריית פתח תקוה תמשיך בתגבור מערך הביטחון ככל שידרש ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי למנוע מקרים מעין אלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי

    אני לא סומך על המדטרה לכן אני מתקין כל פעם סנדל דנבר לגלגל הערב הרכב.

  2. שי

    עד שלא יהיו עונשים מרתיעים שום פעילות משטרתית גלויה או סמויה לא תמגר את התופעה! תפסיקו לזרוע חול בעיני הציבור, לא ניתן למנוע מגנבים לגנוב, אלא אם הגנב יודע שהוא יבלה 10 שנים בכלא אם ייתפס, רק אז אולי תהיה מגמת ירידה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר