דינה מיכאל ובנם

אחרי שאיבדה את בן זוגה: תוך שעות ספורות גייסה דינה שקולניק כסף להצבת דפיברילטור

מיכאל, בן זוגה ואבי בנה של דינה שקולניק, נפטר לאחר שלקה בדום לב וסבל מנזק מוחי. דינה החליטה לגייס כסף להצבת דפיברילטוור בשכונת אם המושבות בקמפיין מימון המונים. התוצאה: 20 אלף שקלים גוייסו תוך שעות

פורסם בתאריך: 10.5.21 08:37

תוך שעות ספורות הצליחה דינה שקולניק לגייס סכום של 20,000 שקלים על מנת להציב מכשיר דפיברילטור בשכונת אם המושבות, לזכר בן זוגה ואבי בנה, מיכאל ז"ל, שמת מדום לב. מיכאל נשאר ללא חמצן במשך זמן רב, ולאחר החייאה ממושכת קצב הלב חזר, אך חוסר החמצן גרם לנזק מוחי. אחרי שנה של אישפוז הוא נפטר למרבה הצער. שלוש שנים עברו מאז מותו של מיכאל, ובאחרונה החליטה דינה לעשות מעשה ולרכוש מכשיר דפיברילטור, על מנת שהמקרה של בן זוגה לא יחזור. "מידי שנה חווים בישראל כ- 10,000 אנשים דום לב פתאומי ורק 3% מהם יחיו, 3% נוספים יישארו עם נזק מוחי", היא מציינת, "דום לב הוא אויב מסוכן שמגיע ללא הודעה מוקדמת, אך אם נוכל למקם מכשירי החייאה חכמים (דפיברילטורים) לפחות במקומות הומי אדם, האחוזים של מקרי המוות ירדו. בערים בחו"ל בהן זה נעשה אחוז הניצולים קפץ מ- 3% לכ- 60%".

מכשיר החייאה דפיברילטור במרכז הפסגה

מיכאל ובנם של בני הזוג

על מנת למנוע את המוות הבא, החליטה דינה לפתוח במבצע התרמה לרכישת מכשיר בעזרת ידידי מגן דוד אדום ומעיין זוסמן, אלמנתו של ד"ר אורן זוסמן, רופא בבית החולים בילינסון שנפטר בחודש אוקטובר 2019 מדום לב. ד"ר זוסמן ז"ל היה רופא קרדיולוג והקדיש את זמנו להצלת חיים ולטיפול באנשים שסבלו מבעיות לב. אלמנתו, מעיין זוסמן, מקדמת את הצבת המכשירים בכל רחבי הארץ, מתוך הרצון להמשיך את פועלו של אורן ולהציל עוד ועוד חיים.
הדפיברילטור ימוקם בשכונת אם המושבות, בשכונה בה התגוררו. "גם אם במאה שנה העמדה תציל אדם אחד ויהיה בעולם בן קטן אליו יחזור אבא וירים אותו על הידיים, ותהיה אישה ש"אהובה כבר חוזר", ויהיה אדם שיחיה, ישמע שוב את רחש הים, ינשום עמוק עמוק את פריחת התפוז, אז הצלחנו", אומרת דינה. היא מתרגשת מהתגייסות הציבור לתרום ומקווה שהמקרה שלה יוביל להתגייסות הקהילות השונות לרכישת מכשירים נוספים. "אנשים ששוחחתי איתם מאוד חוששים לגבי הפעלת המכשיר. מדובר במכשיר חכם שמאוד קל לתפעול ועם הוראות פשוטות שיוכל להציל חיים", היא אומרת. היא מציינת שדרושה תשתית של נקודת חשמל וכו' להצבת דפיברילטור, ומביעה תקווה כי ב"אם יהיה צורך, ראש העירייה של פתח תקווה ישתף פעולה עם מד"א ויסייע ככל יכולתו, על מנת להציב מכשיר החייאה במקום אסטרטגי והומה אדם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר