איריס זיונץ ודבורה נתיב

מחמם את הלב: מיזם מיוחד של שתי פתח תקוואיות למען הלומי הקרב

איריס זיונץ ודבורה נתיב הקימו בשבועות האחרונים את פרויקט חיבוק טוב, שמטרתו לגייס עשרות אנשי מקצוע בתחום אימון הגוף, הסיוע הנפשי ומיצוי הזכויות שיסייעו להלומי קרב בהתנדבות. עשרות כבר התנדבו, אבל השתיים זקוקות למתנדבים נוספים

פורסם בתאריך: 23.5.21 07:48

לפני מספר שבועות, נחשפה מדינה שלמה למקרה הטראגי של איציק סעידיאן, נכה צה"ל הסובל מפוסט טראומה, שהצית את עצמו במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה, לאחר שבמשך תקופה ארוכה התחנן להגדלת אחוזי הנכות שנקבעו לו ולהגדלת הסיוע שהוא מקבל. עתה מנסות שתי תושבות פתח תקוה, איריס זיונץ צריקר – מאמנת כושר גוף ונפש, ודבורה נתיב – עו"ס קלינית מוסמכת, באמצעות פרויקט חדש שלהן ששמו "חיבוק טוב", לסייע לכל מי שנפגע רגשית כתוצאה משירותו הצבאי. המטרה היא ללוות את הלומי הקרב הסובלים מפוסט טראומה בתחום הגוף על ידי אימוני כושר מוסמכים, בתחום הנפש בעזרה של טיפול רגשי על ידי עובדים סוציאליים קלינים מוסמכים ופסיכולוגים, וכן ללוות אותם בתחום מיצוי הזכויות על ידי עורכי הדין ומתמחים בתחום.
לצורך כך הן מגייסות אנשי מקצוע שיתנדבו פעם בשבוע וילוו במשך תקופה אדם אחד על פי הצורך שלו. "המטרה שלנו היא ללוות את האנשים שהפכו שקופים, להראות להם שיש אזרחים שמוכנים לתת מעצמם למענם בהתנדבות ללא עלות כספית, כאות תודה", מסבירה זיונץ צריקר. "כמוני יש עוד 10,000 מאמני כושר וכך גם עובדים סוציאליים ומתמחים בזכויות ואם כל אחד יתרום שעה בשבוע, נוכל לתת מענה לכל אלו שננטשו מאחור על ידי המערכת או לא קיבלו טיפול. מטרתנו לא להתנגח או לתקן מערכות ממשלתיות, אלא לתת חיבוק וללוות את אלו שכל כך זקוקים לעזרה של אותם בעלי מקצוע".

המקרה של איציק סעידיאן, נגע בך באופן אישי?
"הוא התפוצץ לי בפרצוף. המקרה שלו היה כשאני הייתי בשיא ההתפרקות שלי, בין יום השואה ליום הזיכרון שהכל צף אצלי, כל השירות הצבאי שלי, המקרים של הפיגועים והפצועים. כל השנה אני מכניסה את זה למגירות ובדיוק בשבוע הזה אני פצצה מתקתקת. המקרה שלו קרה ביום הזיכרון ואי אפשר להתעלם מזעקה כזו, שאף אחד לא ראה אותה".

מה התגובות שאתן מקבלות?
"מאז שפרסמנו את הדרישה לאנשי המקצוע אנחנו מקבלות כל יום טלפונים ופניות מהלומי קרב ונפגעים שמתחננים לעזרה. כדי שנוכל לתת את המענה, אנחנו חייבות לעבות את כוח האדם שלנו. שלא יווצר מצב שמישהו יבקש ונגיד לא אין. המטרה היא למפות את כל הארץ באנשי שירות. כמו שיש בפתח תקוה יש גם בבאר שבע, בחיפה ובקרית שמונה גם נותני שירות וגם הלומי קרב".

יש כבר מתנדבים?

"יש, המטרה היא להתחיל בשבוע הבא להעניק סיוע. יש לנו כ-40 אנשי טיפול מהתחומים השונים ואנחנו זקוקים לעוד".

ליצירת קשר- איריס [email protected] 052-5492242, דבורה- 054-4664043 [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר