רועי פן מסתתר, משמאל שיגור מעזה, צילום AFP

המקלטים נפתחו באיחור, לא כולם שמעו את הצופרים

במהלך הלילה התעוררו תושבי העיר לאזעקה נוספת ולקולות נפץ. זאת לאחר הירי המאסיבי לאיזור בתשע בערב, אז, עלו תלונות על כך שהמקלטים היו סגורים. וגם: מה עשה חבר המועצה ששיחק כדורגל ואיפה לא שמעו את הצופרים

פורסם בתאריך: 12.5.21 09:35

עדכון אחרון: 12.5.21 20:09

# עדכון: בעקבות הערכת מצב שהתקיימה ועל רקע המצב הבטחוני, ובעקבות הנחיות פיקוד העורף, הוחלט כי גם מחר לא יתקיימו הלימודים במערכת החינוך בעיר, ובכלל זאת בבתי הספר, בגני הילדים, במסגרות הפרטיות ובמסגרות החינוך המיוחד. צוותי החינוך בבתי הספר, ימשיכו לקיים גם מחר למידה מרחוק, בהתאם להנחיות שיתקבלו מבתי הספר. צוותי ההוראה והייעוץ החינוכי זמינים עבור התלמידים בכל הגילאים בכל עניין, למתן מענה מיטבי. ❗️האירועים, הפעילות במתנסים, החוגים, המרכזים הקהילתיים ומרכזי הגמלאים, לא יפעלו גם הם. 

# # #

בשעה 03:00 לפנות בוקר התעוררו תושבי פתח תקווה לאזעקה נוספת ולקולות יירוט הטילים, זאת לאחר שמוקדם יותר בשעה 21:00 נשמעו אזעקות רבות ברחבי בעיר וקולות פיצוצים ובשלב זה המקלטים הציבוריים היו עדיין סגורים. מיד לאחר סבב האזעקות הראשון הודיעה עיריית פתח תקווה שסיימה אז ישיבת חירום, שלאור המצב לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך, לרבות גנים, בתי ספר, מעונות, פעוטונים וחינוך מיוחד וכי בבתי הספר יתקיימו לימודים באופן מקוון. גם במועצה אזורית דרום השרון הודיעו שלאור המצב לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ברחבי המועצה ובבתי הספר תתקיים למידה מרחוק ושיח רגשי.
העובדה שבסבב הירי המאסיבי הראשון לעבר האיזור, בערך לקראת השעה 21:00, המקלטים הציבוריים בעיר היו עדיין סגורים, עוררה סערה גדולה בקרב תושבים רבים, ובצדק. העירייה הודיעה על פתיחת מקלטים רק בשעה 22:00, לאחר סבב הירי הראשון ולאחר שאזעקות רבות נשמעו ברחבי העיר, אז נמסר כי "המקלטים הציבוריים נפתחים ברגעים אלו לרווחת הציבור".
כאמור עוד לפני כן עלו טענות רבות של תושבים בעיר על כך שהמקלטים היו סגורים ולאנשים לא היה היכן להסתתר. "לצערי הרגיש לנו אתמול בערב שהעיר לא ערוכה", אומר תושב משכונת עמישב, "בעמישב המקלטים היו סגורים ואחד מהם היה המקלט ליד ההוסטל ולאנשים לא היה לאן להיכנס. הכנסנו אנשים מהרחוב אלינו הביתה, כי המקלטים היו סגורים ואנשים הרגישו שהפקירו אותם".

כמו כן, בכל הקבוצות עלתה בקשה של תושבים להשאיר את הדלתות של הבניינים פתוחות, על מנת שלאנשים יהיה היכן להסתתר באזעקות. מי שאזעקה תפסה אותו באמצע משחק כדורגל עם חברים הוא חבר המועצה רועי פן, ששיתף: "כל יום שלישי בערב אנחנו משחקים כדורגל, הגענו כמו תמיד, התחלנו להתאסף ותפסה אותנו אזעקה ומכיוון שהיינו בחוץ, שמענו את זה מאוד חזק. מצאנו קיר נמוך ושכבנו על הרצפה. חלק מהחבר'ה שעוד לא הספיקו לצאת מהבית, נשארו בבית וחלק שהיו במגרש, התחילו לקבל טלפונים מהנשים בבית, שמבקשות שיחזרו … לא ידענו אם לחזור, כי לא ידענו אם תהיה עוד אזעקה ובאמת כל פעם שרצינו ללכת הייתה אזעקה. ראינו את היירוטים מכיפת ברזל ותמיד עולה המחשבה שרסיסים יכולים ליפול באזור שלך, אבל נקווה שעד יום שלישי הבא נוכל לחזור לשחק …".

על מקרה נוסף מספרת אמא לילד בכיתה ז': "הבן שלי בדיוק סיים אימון כדורסל בתיכון ברנר, הוא התחיל לצעוד הביתה ברגל יחד עם חבר ותפסה אותם אזעקה. הם ברגע הראשון לא ידעו מה לעשות, הם היו באמצע הרחוב. הם נכנסו לאחד הבניינים והסתתרו. אני הייתי בבית, ניסיתי להתקשר ולא הייתה קליטה וזה היה מלחיץ ומטורף, לא לדעת איפה הוא, רק כשהוא הגיע הביתה נרגעתי קצת".

לצד זה עלו תלונות מתושבים במקומות שונים בעיר שהם לא שומעים את האזעקות וביקשו להגביר את הצופרים. "לא שמענו בכלל את האזעקות", אומרת תושבת משכונת עין גנים, "התעוררנו בבוקר ואז הסתבר לנו שהייתה אזעקה בלילה". תלונה דומה אפשר לשמוע גם מתושבים משכונות כפר גנים ואם המושבות: "צריך לראות איך אפשר להגביר את הצופרים, כי זה ממש חלש", אמרה תושבת מאם המושבות. תושבים רבים אמרו שהפתרון המיטבי היה הורדת האפליקציה של פיקוד העורף שנותנת התראה ממוקדת מיקום.

הבוקר עדכנה העירייה שלצד אי קיום הלימודים לא יתקיימו חוגים, משרדי העירייה, לשכות הרווחה וטיפות החלב יפעלו כרגיל וכן השירות הפסיכולוגי עומד לרשות הציבור באמצעות פניה למוקד העירוני 106.

במשטרה ציינו שהם התמודדו עם אירועי הפרות סדר בערי המשולש. נמסר כי מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה, הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים. בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים. בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים. הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.
מהמועצה האיזורית דרום השרון נמסר בערב: "לאור המצב באזור, אנו מעדכנים כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ברחבי המועצה לרבות בתי הספר, גני הילדים, במסגרות הפרטיות ובמסגרות החינוך המיוחד. בבתי הספר יתקיימו למידה מרחוק ושיח רגשי באמצעות הזום. מערכת השעות תתפרסם על ידי המנהלות והגננות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה אפטר.

    הייתי מעוניין שמישהו קרוב לראש העיר, או למועצה הדתית שיבקש מהם להחליט על יום מסויים ולהתפלל לרפואת הפצויים והחולים , מהאירועים האחרונים של השיגוריי טילים והרקטות לעבר ישראל, ובע"ה להצלחת צ. ה. ל. וכוחות הבטחון על העבןדה הקשה שהם עושים יישאר כח לכולם.

  2. ליאורה

    המקלט היחיד שהיה במעלה קרית מטלון בבית הבפר מעלה הזיתים, נחסם ע״י גדר פח לטובת ׳השד יודע מה ומי״. הבתים באזור ישנים, תקרות רביץ ללא ממדים. לתשומת לב האחראים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר