יגאל יהושע ז"ל ומושתל הריאות ציון כהן

הציל חיים: איבריו של יגאל יהושע ז"ל, שנרצח בלוד, הושתלו בחמישה אנשים

שתיים מההשתלות בוצעו בבילינסון. בנו של אחד המושתלים אמר: "כשקיבלנו את שיחת הטלפון על התרומה כבר יכולנו לשער מי הציל את חייו של אבא. אנחנו מתרגשים מהמעמד, מודים למשפחתו של יהושע ז"ל"

פורסם בתאריך: 19.5.21 14:38

איבריו של יגאל יהושע ז"ל, שנרצח בלינץ' על ידי ערבים בלוד, הושתלו בחמישה אנשים והעניקו להם חיים. מותו של יהושע ז"ל נקבע למרבה הצער ביום שני. הוא היה תושב לוד ובן 56 במותו. הוא נפצע קשה לאחר שמתפרעים ערבים השליכו לעבר מכוניתו אבנים לפני כשבוע ופונה לבית החולים במצב אנוש עם פגיעה בראש. במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שמיר אסף הרופא נלחמו על חייו עד שלמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. משפחתו החליטה באצילות לתרום את איבריו ובכך הצילה את חייהם של חמישה אנשים.

יגאל יהושע ז"ל צילום פרטי

מושתל הריאות ציון כהן

בבית החולים בילינסון הושתלו ריאות וכליה מגופו של יהושע ז"ל. הריאות הושתלו בציון כהן בן 69 מנהריה, שמחכה מזה שלוש שנים להשתלה. הכליה הושתלה בחודרה יצחק בן 67 מאילת. ההשתלות הסתיימו ושני המושתלים מתאוששים ומצבם טוב. שחף, בנו של יצחק מושתל הכליה, אמר רגע לפני הכניסה לחדר הניתוח: "אני גר בעוטף עזה, ובאתי להורים שלי להירגע מהמצב. כשקיבלנו את שיחת הטלפון על התרומה כבר יכולנו לשער מי הציל את חייו של אבא. אנחנו מתרגשים מהמעמד, מודים למשפחתו של יהושע ז"ל, ומקווים לימים טובים יותר".

חודרה יצחק מושתל הכליה

ד"ר ירון ברק, מנהל היחידה להשתלות בית החזה, אמר: "בתוך הכאוס, יגאל הציל עולם ומלואו. ידעתי שאנחנו נכנסים לניתוח שיארך כ-10 שעות וייתכן שניאלץ לנתח תחת ירי הרקטות ובסוף הניתוח הסתיים בשלום. מצבו של מושתל הריאות יציב והוא מתאושש". ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות, אמר: "יצחק קיבל כליות בנסיבות טראגיות אחרי 10 שנות דיאליזה וכעת מצבו יציב. משפחת התורם גילתה תעצומות נפש יוצאות דופן לקבלת ההחלטה לתרומת איברים תחת המצב הביטחוני המורכב שהביאה להצלתם של חמישה אנשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. וואיי

    עצוב ושמח ביחד.
    ליבי עם המשפחה של הנהרג משתתפת בצערם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר