נעצרה חוליית גנבי רכב. צילום ארכיון דוברות המשטרה

בעקבות מכת גניבות רכב: בהדר גנים מקימים משמר אזרחי | וידיאו

החוליה פועלת בין השעות תשע בערב לחצות, ורק באחרונה נגנבו ארבעה רכבים משני רחובות בשכונה. 60 תושבים כבר התנדבו למשמר האזרחי | צפו בתיעוד ממצלמות אבטחה

פורסם בתאריך: 16.6.21 08:20

תושבים בשכונת הדר גנים מתלוננים על מכה של גניבות רכב, כאשר הם מציינים כי רק בשבוע האחרון נגנבו מספר כלי רכב במתחם, ברחובות המשורר ובן אליעזר. בהודעה שנשלחה לתושבי השכונה בנושא נכתב: "החוליות חזרו לפעול באותן השעות ובאותה הגזרה בדיוק, רק בשבוע האחרון נגנבו שלושה כלי רכב בחניוני המתחם בנוסף לרכב נוסף שנגנב בשבוע שעבר". בעקבות זאת הוחלט להקים בשכונה משמר אזרחי, כאשר עשות כבר התנדבו.

"החולייה פועלת בין השעות תשע בלילה לחצות. עדכנתי את המשטרה והנחיתי את בעלי הרכב להגיש תלונה", אומר פעיל הציבור ותושב השכונה, ירון קדושים, "גניבות רכב זה לא רק רכוש. זה חלילה יכול לפגוע גם בנפש של מזדמנים או בעל הרכוש. ולכן אני רואה בזה נושא עליון. חוליות הגנבים חזרו לפעול לאחר תקופה ארוכה של שקט ובעוצמות חזקות יותר. המשטרה פעלה בעבר בנחרצות ופגעה קשות בחוליות באמצעות מעצרים ומרדפים, אבל היה ברור שהם יחזרו. במסגרת התנדבותי בכוחות הסיור המשטרתיים הקמתי קבוצת משמר אזרחי ונרשמו למעלה מ-60 משתתפים. אנו ממתינים  לאישורם ולהפעלתם על ידי המשטרה לאחר קורסים מתאימים. בינתיים נבצע התארגנות משלנו במסגרת החוק. זה לא יכול להמשך. זה מסוכן".

אחד התושבים אשר רכבו נגנב השבוע מרחוב בן אליעזר, מציין: "שלשום בלילה גנבו לי את הרכב. אבל האמת שפחות מעניין אותי האוטו שהלך, כמו הדברים שהיו בתוכו וייקח זמן לשחזר, כמו כסאות תינוק יקרים, מחשב נייד עם שלל תוכנות יקרות, כרטיסי אשראי, דרכונים, רישיון נהיגה, תיק מלא מסמכים ואפילו התפילין שמאוד חשובים לי שהיו שם. זו עוגמת הנפש".

האם הגשת תלונה במשטרה?

"בוודאי. כבר על הבוקר הגשתי תלונה, אבל לפי מה שהבנתי וראיתי אני לא מאמין שזה יעזור".

האם גם אתה תתנדב למשמר האזרחי שיוקם בשכונה?

"אשמח להתנדב אם יהיה משמר בשכונה, היו הרבה גניבות בתקופה האחרונה. בלילה שהרכב שלי נגנב נגנבו עוד כלי רכב מבניינים סמוכים, סביב אותו הזמן. כשהלכתי לקחת את הרכב החליפי מחברת ההשכרה, פגשתי את אחת השכנות מהבניין ליד שגם לה נגנב הרכב בדיוק באותו הלילה. המצב הזה לא יכול להמשיך, חייבים לפתור את זה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה מפעילה כוחות גלויים וסמויים ומפעילה מגוון אמצעים במאבקה בעברייני הרכוש ובכללן עבריינים הפועלים בתחום עבירות  גניבת רכבים. במהלך החודשים האחרונים הצליחה המשטרה לעצור מספר חשודים, תושבי שטחי הרשות הפלסטינאית,  המשתייכים לכנופיות גנבי רכבים דבר שהביא להפחתה ניכרת בכמות אירועי גניבות הרכב באזור השרון כולו. משטרת ישראל ממשיכה כל העת בפעילות המבצעית במטרה להגן על ביטחונם ורכושם של תושבי האזור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר