רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

הארנונה תעודכן ב-1.92 אחוז, אהד דורש להפחית אותה

העירייה הודיעה כי הארנונה תעודכן ב-2022 ב-1.92 אחוז, שיעור העדכון האוטומטי. באופוזיציה דורשים לוותר על העדכון ובנוסף להפחית את הארנונה בשני אחוזים

פורסם בתאריך: 20.6.21 16:53

עיריית פתח תקוה הודיעה כי הארנונה למגורים בעיר תעודכן בשיעור של 1.92 אחוז בשנת 2022, זאת בשיעור העדכון עליו החליטו משרדי האוצר והפנים במסגרת צו המיסים. לעומתם דורשים חברי האופוזיציה, ובראשם חבר המועצה אורי אהד, לוותר על  עדכון זה, ובנוסף לכך להפחית את הארנונה בשני אחוזים. אהד טוען כי ההוצאות הרבות שקוצצו בשנת הקורונה עקב ביטול לימודים ופעילויות רבות נוספות, כמו גם השיפוי שקיבלו הרשויות מהמדינה, וצעדי ההתייעלות עליהם הודיע ראש העירייה רמי גרינברג, מאפשרים את הפחתת הארנונה. כמו כן דורש אהד לדון בישיבת המועצה הקרובה (29.6) בצעות השונות ולקיים עליהן דיון והצבעה. לדברי אהד החוק מחייב זאת.

בהודעת העירייה היום נמסר כי בזכות "ייעול המערכת העירונית והתנהלות כלכלית מצוינת שקיבלה תשבחות מכלכלנים רבים, הרשות סיימה את שנת הקורונה באופן יחסי מאוזן". עוד נמסר כי הארנונה תעודכן בשיעור עליית המדד בלבד. עוד נמסר: "במקביל עיריית פתח תקוה תתקן גם את הפערים החישוביים שנעשו בקדנציות קודמות ותחזיר לציבור בשנת 2022 כ-20 מיליון שקלים שיתורגמו למאות שקלים בכל חשבון בית אב בתחילת השנה".

בתגובה לדברי אהד נמסר מלשכת ראש העירייה: "חבר המועצה אהד שכיהן בשנת 2013 כממלא מקום ראש העיר (במקום איציק אוחיון ז"ל), החליט להעלות את צו הארנונה לשנת 2014 בכ-3.6% – כמובן מבלי לבקש את אישור המועצה ומבלי שהיה צורך אמיתי בכך. כמו כן, חבר האופוזיציה שוב מראה את בורותו בכל הקשור לעניינים כספיים ולסדרי כלכלה בסיסיים. שכן, תקציב הרשות בנוי על הכנסות מול הוצאות. בשנת הקרונה פחתו ההכנסות באופן משמעותי בשל מתן פטורים והנחות בארנונה, חלק מהעסקים היו סגורים ולא שילמו ארנונה וכן הרשות ויתרה על אגרות שנות בהקשר זה. לכן ברור לכל כי ההוצאות הותאמו להכנסות שפחתו באופן משמעותי. מעבר לזה, כדי להתמודד עם אתגרי המגפה, בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך ועוד – תוגברו מערכים נוספים בעשרות מיליוני שקלים מעבר לתקציב שנקבע. כמו כן, כרגיל, מדובר בשאלות מגמתיות ומנותקות מהמציאות. שכן, עובדתית, ראש העיר שיפר את מצבה של העירייה באופן ניכר בכל הפרמטרים הנדרשים. במקביל לצווחות הקשקשנים ברקע, ראש העיר רמי גרינברג פועל לטובת ייעול המערכת העירונית ולשינוי סדרי העדיפויות שהיו נהוגות בעבר, בהן משאבי הרשות לא חולקו באופן שיוויוני והמנגנון העירוני המנופח מנע את הרחבת המשאבים המופנים לרווחת התושבים. כיום, לאור התנהלות כלכלית מצוינת שקיבלה תשבחות מכלכלנים רבים, הרשות סיימה את שנת הקורונה באופן יחסי מאוזן, השירות לתושב עלה והיקף תשלומי הארנונה ירדו בשנים האחרונות. בהמשך לכך, ראש העיר רמי גרינברג ערך בשבועות האחרונים מספר ישיבות עם גורמי המקצוע באגף ההכנסות במטרה למצוא פתרון אשר יאפשר לרשות למנוע את עליית תשלום הארנונה בשנת 2022, כאשר במקביל עיריית פתח תקוה תתקן גם את הפערים החישוביים שנעשו בקדנציות קודמות ותחזיר לציבור בשנת 2022 כ-20 מיליון שקלים שיתורגמו למאות שקלים בכל חשבון בית אב בתחילת השנה. על כן, הוחלט כי העירייה לא תעלה את היקף הארנונה לשנת 2022, מעבר לגובה המדד שעומד על 1.92% – כפי שנקבע ע"י המדינה וכי שעושות השנה כמעט כל הרשויות בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלום פ"ת

    אוהד שחרר אותנו לך הביתה רמי גרינברג מלך פתח תקווה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר