גנאדי בורושבסקי צילום יח"צ
גנאדי בורשבסקי צילום יח"צ

בורשבסקי זכה בעתירה נגד העירייה שתשלם לו 25 אלף שקלים הוצאות משפט

בורשבסקי עתר בעקבות אי קיום ישיבה של ועדת הביקורת אשר בראש הוא עומד. השופט דחה את דרישת העירייה לדחות את העתירה ואת טענות העירייה נגד בורשבסקי

פורסם בתאריך: 21.6.21 15:26

בית המשפט המחוזי בלוד, קיבל בשבוע שעבר את עתירתו של יו"ר ועדת הביקורת וחבר המועצה, גנאדי בורשבסקי, נגד עיריית פתח תקווה ובכיריה, והשית עליהם תשלום של 25 אלף שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין. בעתירה שהגיש, טען בורשבסקי כי ישיבת וועדת הביקורת עליה הוא אמון, התקיימה שלא כדין. על פי עתירתו, בורשבסקי שהוא כאמור יו"ר ועדת הביקורת, זימן בתאריך 11.3 באמצעות המייל את הוועדה לישיבה ביום 25.3 בנוכחות פיזית בבניין העירייה. בעקבות אותו זימון, לא הוגשה כל פניה מצידם של חברי המועצה ניבה קפלן וסרחיו גולצמן שהינם חלק מחברי הועדה על מנת לשנות את מיקומה. בפועל, שעות ספורות לפני תחילתה נשלח מייל נוסף מלשכת המנכ"ל לחברי הוועדה ולגורמים נוספים ובו צורף קישור לזום לצורך קיום הישיבה. אלא שאותו זימון נעשה שלא בתיאום או ידיעתו של בורשבסקי וכן אין כל ראיה שקיבל אותו לפני הישיבה.

כשהגיע בורשבסקי לאולם וראה שחלק מחברי הוועדה לא נמצאים, החליט שלא לקיים את הישיבה בזום והסכים להמתין עד להגעתם פיזית. אך קפלן וגולצמן סירבו להגיע, ועל כן, החליט בורשבסקי להפעיל את סמכותו כיו"ר הועדה, לנעול את הישיבה ולסיימה. אלא שאז שוחחו יתר חברי הועדה טלפונית והחלו בישיבה חלופית בזום, בהשתתפות מבקרת העירייה שעל פי העתירה זומנה על ידי ראש העירייה, רמי גרינברג. בנוסף נטען כי באותה ישיבה חלופית לא הוחלט דבר בעניין דו"חות ביקורת שהיו על הפרק לדיון, כאשר לגבי שניים מהם לא התקיים כל דיון ענייני.

את עתירתו הגיש בורשבסקי לבית המשפט המחוזי מרכז בטענה כי כיו"ר ועדת הביקורת שמורה לו הסמכות הבלעדית לזמן את ישיבת הוועדה, כי ישיבות כאלו צריכות להתקיים בנוכחות פיזית ולא בזום, כי סיים את הישיבה על פי הדין בשל אי התייצבותם של חלק מחבריה. וכן כי, לאף אחד מהמשיבים לא הייתה סמכות לכנס את הוועדה לישיבה חלופית בזום ובוודאי שללא ידיעתו.

המשיבים, בהם עיריית פתח תקוה וראש העירייה, טענו כי יש לדחות את העתירה בשל חוסר תום לב והיעדר ניקיון כפיים של העותר. טענה עליה הגיב השופט, רמי אמיר: "לא קיבלתי כל מענה מאת המשיבים לתמיהה הטבעית: מדוע שהעותר, איש האופוזיציה, ינסה למנוע את הדיון בביקורת ואת יישום הביקורת על התנהלותה של הקואליציה כשלטון המכהן?".

בהחלטתו קבע השופט כי "הישיבה החלופית של ועדת הביקורת התכנסה שלא כדין וממילא אין תוקף לכל מה שנעשה בה. ואם לא די בכל אלה, אזי לא רק שהוועדה לא התכנסה כדין לישיבה החלופית אלא היא גם לא עשתה דבר באותה ישיבה חלופית". הוא הורה לבורשבסקי לזמן ישיבה פיזית חלופית בתוך שלושה שבועות, בנוסף לתשלום שהושת על המשיבים בסך 25 אלף שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "יראה הציבור וישפוט – חבר המועצה גנאדי, ביושבו כיו"ר ועדת ביקורת, הידוע בהתנהגותו הבוטה בישיבות המועצה, סיכל דיון חשוב בדוחות ביקורת ולו רק בשל העובדה כי שניים מתוך חברי הועדה ביקשו להשתתף בדיון דרך הזום בעיצומה של הקורונה. לא זו בלבד, גנאדי גם מנע את הישיבה שקדמה לישיבה המדוברת בטענה שלא התקבלו טפסים לעיון הועדה. טענה שאינה נכונה כמובן. כפי שניתן לראות מדובר בחבר מועצה שבמקום למלא את תפקידו – מנסה להטריל את המערכת ולסכל דיונים חשובים בועדת הביקורת. צר לנו שאלו פני הדברים והעירייה תשקול את צעדיה המשפטיים בנושא. לא נאפשר לגחמות של חבר מועצה מתוסכל לתקוע דיונים החשובים למערך העירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר