מימין סגן י' וסגן א'

גאווה גדולה: שני פתח תקוואים סיימו בהצלחה קורס טיס

סגן י' בן ה-22 למד בתיכון אחד העם ולפני שהתגייס עשה שנת שרות. סגן א' למד בישיבה תיכונית והדריך בבני עקיבא

פורסם בתאריך: 24.6.21 09:07

טקס כנפיים לסיום קורס טיס מספר 182 מתקיים היום, הטקס מתקיים בסימן ציון 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק. את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר, מתוכם 4 לוחמות, שעתידים להוביל את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות ולהוות את חוד החנית המבצעית של צה"ל. בין המסיימים שניים מפתח תקוה, סגן י', נווט הקרב, וסגן א', נווט תובלה.

סגן י' הוא בן 22. הוא למד בתיכון אחד העם, בזמנו הפנוי הוא גולש בים, מנגן על גיטרה ועל כלים נוספים. י׳ היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד, ולאחר התיכון עשה שנת שירות בתנועה. בשנת השירות י' חי בקומונה בקיבוץ גשר הזיו בגליל המערבי שם עסק בהדרכה ולקח חלק פעיל בהובלה ותכנון של הפעילות בתנועה. למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיעה עליהם, הביא עמו את דודו משה אשר בשירותו הצבאי היה בקורס טיס אך חתם ויתור לפני סוף הקורס. עבור י' מדובר בסגירת מעגל בכך שהוא ממשיך את דרכו של דודו בקורס.

י' מסכם שלוש שנים בקורס: "קשה לי לסכם את התקופה הזו, במהלך השנים האחרונות הסתכלתי על הבוגרים בהערצה ועכשיו אני אחד מהם. אמנם אנחנו מסיימים את הקורס אך זו היא רק ההתחלה".

עם סיום הקורס ממשיך סגן י' בדרכו כנווט קרב בחיל האוויר הישראלי.

# # #

סגן א' שסיים גם הוא בהצלחה את הקורס המאתגר והמורכב הוא בן 23 וגם הוא תושב העיר. בזמנו הפנוי, א' אוהב לבלות עם חברים, לקרוא, לטייל ברחבי הארץ בארץ ובחו"ל, לשחק כדורסל ולצלול במעמקי הים. הוא מנהל אורח חיים דתי, למד בישיבה תיכונית עד כיתה י"א ובכיתה י"ב עבר למסגרת של גרעין חברתי של בני עקיבא. במהלך כיתה י"ב א' הצטרף לקומונה עם חבריו שם התנדב בקהילה. א' הדריך שנים רבות בתנועת בני עקיבא. ולאחר התיכון, למד במכינה קדם צבאית בעלי במשך שנה וחצי.

למפגש המשפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, הביא עמו את הרב שלו מהמכינה אשר השפיע עליו רבות. הוא מתאר כי היו להם שעות רבות של שיח לימודי משותף. א' מספר כי תפיסת עולמו של הרב השפיעה מאוד על תפיסתו האישית. השניים נמצאים בקשר עד היום.

הוא מסכם את השנים בקורס: "הקורס אינטנסיבי ומאתגר אך קיבלתי ממנו כלים רבים לשירות הצבאי ולחיים בכלל. אני מחכה לסיים את ההכשרה ולהשתלב בעולם המבצעי של צה"ל ולהגן על מדינת ישראל".

עם סיום הקורס, ממשיך סגן א' בדרכו כנווט תובלה בחיל האוויר הישראלי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר