עצים מפלסטיק ברחוב צלח שלום

התושבים המומים: ברחוב ראשי בפתח תקוה הוצבו עצים מפלסטיק

הפעילה הסביבתית הוותיקה מוניקה כהן העלתה פוסט בנושא וכתבה: "כל בר דעת יודע שעצים הם אחד הפתרונות למשבר האקלים. תושבת שאלה: "מחר ישימו גם פרחים מפלסטיק?"

פורסם בתאריך: 22.7.21 18:13

"עץ ירוק מפלסטיק", מסתבר, הוא לא רק שיר של מרגלית צנעני, אלא גם מה שמקשט בימים אלה חלק באחד הרחובות המרכזיים בפתח תקוה. עצי פלסטיק ש"נשתלו" לאורך רחוב צלח שלום בעמישב הפתיעו תושבים רבים, בהם גם הפעילה הסביבתית הוותיקה מוניקה כהן, שאף העלתה על כך פוסט המום ברשת החברתית וכן בקבוצות הוואטסאפ השכונתיות. בפוסט שפרסמה כהן ברשת החברתית כתבה: "רחוב צלח שלום בעמישב התחדש בשדרת עצים מפלסטיק. לא האמנתי למראה עיניי. מה יעשו בעוד שנה? יחליפו אותם בעצים יותר גדולים – מפלסטיק? מה הרעיון? למה לא לשתול עצים אמיתיים שערכם לטיהור האוויר כל כך חשוב בעידן של משבר אקלים חריף? נכון, הם לא צריכים השקייה ולא מתייבשים. נו באמת!! האם אנחנו רק מקשטים רחובות או שותלים עצים למען יתרונותיהם הרבים האחרים".

אחד המגיבים לפרסומים ברשתות החברתיות הכריז כי: "אפשר לבטל את אגף גנים ונוף גם בצומת סגולה גם בצומת גנים". מגיבה נוספת תהתה האם "מחר ישימו גם פרחים מפלסטיק?", ואחרת טענה כי "מדובר בחוסר טעם וזילות של הטבע ויתרונותיו!".

תושבים נוספים שהגיבו לדבריה של כהן ציינו כי "עדיף אדמה ריקה מדשא סינטטי או עץ מפלסטיק", וכן כי, "היתרון בעצים אמיתיים שהם מורידים את הטמפרטורה ומנקים את האוויר שאנחנו נושמים ממזהמים". חלקם אף התלוננו כי "בינתיים רק מנסרים ומקצרים עצים למצב של גזע. השנה הורידו אצלנו בשכונה לפחות 4 עצים ענקיים ולא שתלו שום עץ חדש. הבטחות ומעשים לחוד".

כהן מסבירה כי היא הופתעה לגלות ה"עצים" דווקא בעיצומו של משבר אקלים נוראי. "כל בר דעת יודע שעצים הם אחד הפתרונות למשבר, נותנים חמצן ומקטינים זיהום אוויר", היא מסבירה, "עצים מפלסטיק אולי מקשטים, אולי חוסכים בתחזוקה, אבל הם לא יכולים להחליף את הטבע. מה שבאמת מזעזע אותי כל פעם מחדש זו הדרישה של תושבים לכרות עץ שליד הבית שלהם. כי הוא מלכלך, כי הוא מסתיר את הרחוב או החנייה כי הוא סתם לא בא להם טוב. צריך לחנך את האנשים מהו עץ, מה חשיבותו. עלים נושרים הם לא ליכלוך. הם טבע. כולם נוסעים לגליל או לכינרת לחפש טבע. אבל ליד הבית שלהם הם רוצים שיהיה " נקי", שיהיה בטון ופלסטיק".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה משקיעה מיליוני שקלים בטיפוח חזות העיר ושיפור הנראות במרחב הציבורי. לצערנו באזור המדובר אין אפשרות להניח תשתית השקיה ולכן לא ניטעו עצי נוי, אבל במטרה לטפח את חזות רחובות העיר הוצבו עצי נוי אלטרנטיביים. עיריית פתח תקוה פועלת במגוון פעולות לשמירה על איכות הסביבה ושמירה על הקיימות ומצמצמת ככל הניתן את השימוש באביזרי נוי מפלסטיק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברה מה רע מעצים מפלסטיק. חוסך הרבה מים ועבודת גננות היום מודרני הכל מפלסטיק . חוסך הרבה כסף להחזקת העצים אמיתים. זה יפה מאור. נקי ויפה העיר שלנו פתח תקוה יפה מעולם. חברה.

  2. מיקי

    אחד הרעיונות והביצוע ההזויים ביותר של עיריית פתח תקוה לדורותיהם . אפסים בהבנת המשמעות של עץ אמיתי .

  3. שימי

    עיריה בראשות ראש עיר שמשקיע ורואים ללא ספק עשיה מבורכת בעיר ,גם כשנכנסים לעיר מדרום וגם מצפון ממזרח ומערב ,רואים כניסות מרשימות והשקעה ,יש לשים שילוט גדול יותר ומואר של ברוכים הבאים לפתח תקווה ,אבל יש שיפור עצום לעומת ראשי הערים שהיו כאן .

  4. איתן.

    בקרוב מאד יתחילו לאכלס את העיר גם בתושבים מפלסטיק!
    זה יחסוך בתשתיות,
    זה יחסוך בתלונות,
    וזה יחסוך המון הוצאות!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקרוב מאד יתחילו לאכלס את העיר גם בתושבים מפלסטיק!
    זה יחסוך בתשתיות,
    זה יחסוך בתלונות,
    וזה יחסוך המון הוצאות!

  6. ישראל

    מזעזע, מזהם ומסוכן לבריאות כשמתכלה!!!!!
    תעיפו את זה בבקשה, כולל את כל מרבדי הדשא הסינטטי!

  7. א

    התשואה של עץ בוגר ונותן צל היא הרבה יותר גדולה מהחסכון של גיזום והשקייה. יש היבט סביבתי , בריאותי וכלכלי ובכל ההיבט יש יתרון לעץ אמיתי בטווח הארוך. חבל שאין חשיבה כזו. פשוט מביש שלמחקה קוראים גנים ונוף, יותר מתאים כריתה וזיוף.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר