פסולת רפואית של טרם מושלכת בפחים רגילים בכפר גנים ג'
פסולת רפואית של טרם מושלכת בפחים רגילים בכפר גנים ג'

פחד אלוהים: פסולת רפואית של "טרם" נמצאה בפחים הרגילים

בסניף "טרם" פתח תקווה שנפתח רק בחודש שעבר, זורקים פסולת רפואית בפחים הרגילים בשכונה ולא בפחים יעודיים על פי תקנות משרד הבריאות. מהפחים משתלשלים אינפוזיות מגואלות בדם עם מחטים בולטים ותחבושות מוכתמות

פורסם בתאריך: 10.10.17 10:55

עובדי סניף טרם (שירותי רפואה דחופה) ברחוב היבנר 29 בפתח תקווה משליכים פסולת רפואית בפחי האשפה ולא בפחים ייעודים, זאת בניגוד לתקנות משרד הבריאות. בפחים הירוקים (צפרדעים) בשכונה נמצאו אינפוזיות עם מחטים ודם, תחבושות מגואלות בדם, כפפות גומי ועוד.

כזכור, באוגוסט 2017, נפתח מרכז טרם בשכונת כפר גנים ג'. תושבי השכונה התנגדו למהלך וטענו שמדובר בשכונה קטנה וכי לא ייתכן שבאמצע שכונת מגורים יפתח בית חולים קטן שיפריע לתושבים. למרות ההתנגדויות והפניה לבית המשפט, הוחלט לפתוח את המקום לטובת כלל הציבור.

כפר גנים א- תלונות על פסולת רפואית

פסולת רפואית של טרם בפחים הרגילים בשכונת כפר גנים ג'

"המצב שנוצר בשטח הוא ממש לא טוב", אומרת תושבת השכונה. "אנשים מגיעים למרכז בכל מיני שעות, יושבים במדרגות ומחכים ויוצרים לנו רעש בשכונה בדיוק כפי שחששנו. אבל האשפה הרפואית בפחים הירוקים זה השיא. מדובר בלפחות בשבעה מתוך תשעה פחים שבבניין שנמצאים בהם פוסלת רפואית. זה לא צריך להיות כך. הם זורקים מחטים, אינפוזיות, תחבושות ומה לא, וזה ממש לא לעניין. זו סכנה לבריאות התושבים ואסור שזה יהיה כך. וזה בנוסף שלא פעם מופיע על האינפוזיה גם את שם המטופל, אז בכלל יש פה גם בעיה של חיסיון רפואי. הכי עצוב לנו, שפנינו לעירייה לפני שהם פתחו, בקשנו מהם שיתערבו ושלא יפתחו באמצע השכונה, אבל לאף אחד לא באמת אכפת מאיתנו".

סניף טרם בפתח תקוה. צילום באדיבות התושבים

סניף טרם בפתח תקוה. צילום באדיבות התושבים

על פי תקנות בריאות העם (טיפול בפסולת במוסדות רפואיים) התשנ"ז 1997, בהגדרה של פסולת רפואית נגועה כלולים חומרים מהמקורות הבאים: תרביות זיהומיות, פסולת פתוגנית: כוללת רקמות ונוזלים מגוף האדם, דם: אדם או בע"ח, חומרים נגועים בדם ופריטים הספוגים בדם כתוצאה מטיפול רפואי, חומרים רפואיים חדים: חומרים וכלים חדים לאחר שימוש רפואי – מזרקים, מחטים, קרפולות, אמפולות וכל דבר שהיה במגע עם מקורות מזוהמים. כלים וחלקי לבוש מזוהמים: פסולת נגועה בזיהום מניתוחים או מטיפול רפואי אחר כולל כפפות, צינורות, ספוגים, חלקי לבוש, תחבושות וכו'. לכל סוגי הפסולת השונים קיימים פחים ומכלים מיוחדים שלהם צבע וסימון ייחודי שמבדיל ביניהם.

עוד נכתב כי לכל מוסד רפואי יהיה מרכז לסילוק פסולת אליו תובא הפסולת במיכלים. לטענת התושבים הם פנו למרפאה במקום כדי שיחדלו לזרוק פסולת רפואית בפחים רגילים, ללא הועיל.

מנהל סניף טרם פתח תקווה, דביר בז'ה, אמר בשיחה עם מאיה (סורמלו) בן ישראל, תושבת כפר גנים ופעילה חברתית: "אינפוזיה עם דם אמורה להיזרק לפח ייעודי ולהתפנות לאתר ייעודי". בן ישראל עונה: "יש פסולת שלכם בפחים של הבניין. מישהו עלול להישרט ולהיפצע ולהידבק ולחלות, אם זה חתולים, ילדים או מפני האשפה. מה עושים עם זה? יש פה תשעה פחים לפחות בשבעה מהם יש פסולת רפואית". בז'ה: "אני חושב שאת מגזימה. אני לא בטוח שכולן שלנו". בן ישראל: "גם אם שתיים שלכם זה לא בסדר. אם אתה אומר לי שאסור אז אסור. אין שחור או לבן. הנה, יש פה מחט".

תגובת חברת "טרם", טרם התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר