ערן פולצ'ק (מימין) ומשה מחלב

"זה שורף לי בגוף". הגנן מפתח תקוה רוצה ילד משלו

שנים רבות שערן פולצ'ק מגדל דורות של ילדים בגן בו הוא עובד בפתח תקוה, ועכשיו הוא רוצה ילד משלו, יחד עם בן זוגו. לצורך כך הם פתחו בקמפיין הדסטארט. ראיון על הכמיהה לילד

פורסם בתאריך: 6.8.21 06:53

הוא גידל וחינך דורות של ילדים בפתח תקוה, ועכשיו חלומו הגדול של הגנן מפתח תקוה הוא להיות אבא. ערן פולצ'ק, בן ה-45, העובד כגנן בגן ילדים בעיר, כמה לילד משלו. אלא שבניגוד לרבים שהדרך להורות אינה מורכבת עבורים, ערן משתייך לקהילה הגאה ועל כן, עבורו, מדובר בתהליך מורכב שעלותו גבוהה. השבוע פתחו ערן ובן זוגו, משה מחלב, קמפיין הדסטארט לגיוס המונים לטובת הגשמת החלום. "החלום שלנו שילד יקרא לנו אבא", אומר ערן, שמסביר כי הוא מגיע ממשפחה של אנשי חינוך והאהבה לילדים קיימת אצלו מאז ומעולם.

הוא מנהל יחד עם אחותו, תושבת העיר יעל גולן, את "הגן של יעל וערן" בנווה עוז. ערן מציין עוד כי הסיפור שלו הוא מקרה קלאסי של "הסנדלר הולך יחף": "יותר מעשרים שנה שאני מגדל ומטפח ילדים של אחרים",  הוא אומר בהתרגשות מהולה בעצב, "הם אהובים ומקסימים והבוגרים מביניהם כבר אחרי צבא. הלב שלי מוטמע בהם. כשאני רואה את הילדים רצים להורים שלהם בסוף היום, או נפרדים בבוקר, ליבי מתרחב משמחה והתרגשות בכל פעם מחדש, ובמקביל גם מתכווץ מול החיבוק המתרפק, חיבוק שאני עדיין לא זכיתי לו".

ערן הכיר את משה לפני שש שנים בקבוצת ריצה גאה שהקים משה במטרה להפגיש בין אנשים ולעודד פעילות גופנית. "שמעתי על הקבוצה מחברים והגעתי לטיול שהם ארגנו לדרום האדום", נזכר ערן. "מאז התחברנו ולאחר כמה חודשים גם התחלנו לצאת". מאז הקימו השניים קהילה חברתית נוספת, שמטרתה להפיג את הבדידות בקהילה הגאה ולעודד אנשים לצאת מהמסכים, להיפגש, לבנות חברויות משמעותיות וקשרים. "זה מסוג הדברים שככל שאנחנו מתבגרים כך הם מצטמצמים", מסביר ערן.

מתי הבנתם שאתם מעוניינים בילד משותף?
"אני זוכר שאחרי הצבא ממש רציתי כבר ילדים ואמרו לי להמתין קצת, כי אני רק מתחיל את חיי הבוגרים… בהמשך ניסיתי להכיר נשים למטרת הורות משותפת, אך הדבר לא צלח. היום, שנים אחרי, אני בזוגיות מאושרת עם מוזס ושנינו מרגישים כל כך מוכנים".

ערן מציין כי הבשלות לילד משותף הגיעה באופן סופי לפני מספר חודשים, בעיצומה של התפרצות הקורונה, אז הוא הוזמן לצילומים בנושא של חינוך מלידה עד שלוש, מטעם עיריית תל אביב, העיר בה הוא ובן זוגו מתגוררים. "פתאום במהלך הצילומים, הבנתי עד כמה יש בי פצע מדמם שמחכה לריפוי", הוא אומר. "כמה שאנסה לשתף, אין לי את קצה היכולת לתאר את גודל הרצון וההשתוקקות לילד משלי – כמו אוויר לנשימה, הכמיהה לילד היא כה רבה שזה שורף, אני מרגיש את זה בכל נים ותא בגופי. הבנו שתמיד יהיה משהו ולכן אין סיבה לחכות עוד – עכשיו זה הזמן".

ערן פולצ'ק

אלא שעל אף הכמיהה מדובר בתהליך סבוך ויקר ועל כן אחרי לבטים רבים החליטו השניים להקים הדסטארט לטובת העניין. "את התהליך עצמו נעשה בארצות הברית ועלותו מוערכת בכ-120 אלף דולר, בהנחה שהכל יעבור חלק וללא סיבוכים או תוספות כמו שמירת הריון, תוספת הריון לתאומים, אינקובטור, בדיקות נוספות וכן הלאה", מסביר ערן. "אנחנו רגילים להיות תמיד בצד הנותן ולכן מאוד קשה לנו לבקש תמיכה, תרומה, עזרה… אבל בלי זה אנחנו מבינים שלא נוכל לממש את החלום הגדול ביותר שלנו".

כזכור, לפני כחודש הורה בג"ץ למדינה לאפשר בתוך חצי שנה לזוגות גברים ולגברים יחידניים להביא לעולם ילדים בעזרת פונדקאית, במסגרת הגנת החוק הישראלי. ערן מסביר כי מבחינתם ההעדפה הייתה לעשות את תהליך הפונדקאות בארץ ולהיות נוכחים בכל הבדיקות ולסייע לפונדקאית. "מדובר בתיקון חוק שהוא היסטורי ומתקן עוולות ואי צדק של שנים", מסכם ערן, "אנחנו מברכים את בית המשפט העליון ואת שר הבריאות ניצן הורוביץ על כך, אבל לצערי לילד הראשון שלנו זה לא יעזור. עד שתקום בארץ וועדה ועד שהתהליך יקרום עור וגידים ייקח זמן רב. אני מתאר לעצמי שיווצר צוואר בקבוק, לכשיתוקן החוק ומאות אנשים נוספים יצטרפו לתהליך. אנחנו רוצים להיות הורים כל עוד יש לנו את האנרגיות לרוץ, להשתולל ולשחק עם הילד שלנו".

לקמפיין המימון היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת בשותפות

    ילד צריך אמא אפשר למצוא שותפת הורות גם עם זה דורש ויתור ופשרות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר