צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הביצועיסטים: העירייה צריכה להתחיל כבר עכשיו בבדיקות סרולוגיות לתלמידים

אורי אהד וחבריו לסיעה מציעים שהעירייה תתחיל כבר עכשיו בבדיקות, שאמורות להקל על קיום שנת הלימודים, ולהן מבוצע פיילוט בערים אחרות. העירייה: "האתגר הוא לא בתקצוב אלא בכמות"

פורסם בתאריך: 11.8.21 08:35

חברי אופוזיציה מסיעת הביצועיסטים, שלחו השבוע מכתב לראש עיריית פתח תקוה, בו הציעו שהעירייה תיערך מיידית לקיום בדיקות סרולוגיות לתלמידי העיר. יו"ר הסיעה, אורי אהד, מהחתומים על המכתב מסביר: "נוכח 'גרירת הרגליים' של משרדי החינוך והבריאות, על ראש העירייה להתחיל במבצע עצמאי ולקיים מערך עירוני של בדיקות סרולוגיות, ואם יש צורך אז גם לאשר לצורך כך תקציב ייעודי".

כידוע, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות, כי השבוע יחל פיילוט של בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאי 3-12. בדיקות אלה בודקות את כמות הנוגדנים לקורונה בדם, ומעידות על כך שהנבדק חלה בעבר במחלה. מטרת הבדיקות לאפשר לילדים שיתברר כי נשאו בעבר את הנגיף, להיות זכאים לתעודת מחלים ובשל כך תתאפשר להם כניסה למקומות הפועלים לפי תנאי התו הירוק. אלא שבשלב זה הפיילוט מתקיים בערים בעלות ריכוז גבוה של אוכלוסייה מהמגזר החרדי בלבד, כמו אלעד, בני ברק, מודיעין עילית ובית שמש, זאת לאור חזרתם ללימודים של מוסדות החינוך החרדיים.

אורי אהד

אורי אהד

לדברי אהד, יש להתחיל במבצע באופן מיידי גם בפתח תקוה. "אני לא מבין מדוע פתח תקוה צריכה להמתין שיישוב אחר יעשה משהו ולא יוזמת? הבריאות שלנו תלויה בעיר אחרת?", הוא אומר, "עלינו לחשוב מחוץ לקופסה ולא להמתין לגורמים הממשלתיים. חשיבות הבדיקות כפולה: הן מניעת הדבקה יעילה בכך שיבודדו רק מי שנחשפו לחולה מאומת אינם נושאים נוגדנים ומנגד ייפסק הבידוד הסיטונאי הפוגע הן בתלמידים והן בהורים. על העירייה להתערב בנושא, להיערך לכך מיידית ולא להמתין באופן פאסיבי למשרדי החינוך והבריאות".

במכתב נכתב: "בעוד פחות מחודש עתידה להיפתח שנה"ל במוסדות החינוך ולמעלה מ-70,000 תלמידים יגיעו אל מוסדות החינוך השונים. בסוף שנת הלימודים החולפת וכן במהלך חופשת הקיץ נאלצו משפחות רבות (גם הורים ואחים) של תלמידים להיכנס לבידוד… אין צורך להכביר מילים על המחיר הכבד אשר גובה הבידוד הן לילדים מבחינה לימודית וחברתית והן להורים הנאלצים להפסיד ימי עבודה יקרים. מנגד אין להקל ראש בחובה למנוע את התפשטות המגיפה שעדיין קטלנית היא… יש לקבוע כי העירייה תקיים מערך בדיקות סרולוגיות לתלמידי העיר… ככל שיש לאשר לצורך כך תקציב ייעודי וייחודי ניתן לכנס את מועצת העיר בהקדם וללא דיחוי".

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "בניגוד למבוקש בהצעה הפופוליסטית, האתגר בקיום הבדיקות הוא לא בתקצוב אלא בכמות. במסגרת פעילות העירייה למניעת הדבקות ולהפחתת התחלואה, עם פרוץ הגל הנוכחי, הופעלו מתחמי בדיקות נקודתיים במסגרות החינוך שבהם זוהתה התפרצות וכן בשבועות האחרונים חודשה הפעילות של מתחם הבדיקות באיצטדיון לטובת כלל הציבור … לאורך הקיץ גורמי הרשות וראש העיר עומדים בקשר ישיר עם מנהלי מוסדות החינוך בנושא וכן מוציאים בשוטף הנחיות למבודדים ולבבני משפחותיהם הלומדים במוסדות החינוך בעיר. הצעת האופוזיציה, כהרגלה, מראה בעיקר על חוסר הבנה וידע בסיסי בנושא. האתגר, כאמור, הוא לא בתקצוב הבדיקות הסרולוגיות, שבזה אין בעיה למדינה, אלא בקיום היקף בדיקות גדול בתוך זמן יחסית קצר. ראש העיר עומד בקשר עם הגורמים במשרד הבריאות ובמשרד ראש הממשלה כדי לתת מענה אמיתי בנושא הבדיקות ולהבטיח כמות מספקת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פשיסטים .

    רק תנסו
    תנסו לגעת בילדים
    לא תגעו בילדים שלי עם מקל אפילו
    ושל כל הורה שפוי
    תדחפו מטושים וזריקות כל היום לעצמכם…
    בהצלחה

  2. תושב

    בדיקה סרולוגית זו בדיקת דם.
    לא מושכים דם מהורידים של ילדים קטנים, ללא נוכחות הוריהם.
    משרד החינוך דווקא שומר על הילדים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר