בית הספר הממ"ד אברהם בנווה גן, צילום באדיבות התושבים

"עברתי עם התינוקת לממ"ד": לשכנים בנווה גן נמאס מהרעש של תנועת הנוער | צפו

תושבים המתגוררים בסמוך לבי"ס אברהם מתלוננים על פעילות בני עקיבא ותנועות נוספות: "הם צורחים, תינוקות מתעוררים בלילות והמוקד העירוני לא מגיב". העירייה: "פעילות התנועות חשובה וערכית"

פורסם בתאריך: 30.11.21 08:02

רעש בלתי נסבל: פעילות תנועות הנוער בבית ספר ממ"ד אברהם בנווה גן מפריעה לשכנים וגורמת לתלונות רבות. בעקבות הכתבה שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, על ההפרעה לשכנים שיצר חודש הארגון בסניף בני עקיבא בחפץ חיים, התקבלו במערכת מלאבס פניות נוספות בנושא, הפעם משכונת נווה גן, שם התלוננו השכנים על מצב דומה שקורה בשכונה מדי יום וללא קשר לחודש הארגון.

לטענתם, מדובר בפעילות של תנועת הנוער במבנה של בית ספר ממ"ד אברהם, שנשאר פתוח גם בשעות הלילה המאוחרות ומתקיימים בו מפגשים של בני עקיבא אך לא רק, מה שיוצר רעש מבלי להתחשב במי שמתגורר בסביבה. בשיחה עם מלאבס מתארת אחת השכנות את המצוקה בה הם נמצאים: "לא נותנים לנו נחת, מעבר לכך העירייה מאפשרת גם שימוש במבנה לעוד תנועות נוער נוספות ואנחנו סובלים מאוד. יש לבני הנוער מפתח והם נכנסים ויוצאים מתי שמתחשק להם ואף אחד לא מפקח. בלילות רבים זה מסתדר רק אחרי שאנחנו מערבים משטרה", היא מסבירה.

תושב נוסף המתגורר ברחוב פנחס מאירי, ממש מעל בית הספר, מציין: "כבר ארבע שנים שתנועת בני עקיבא יושבת שם, כאשר מבטיחים לנו להזיז אותם למבנה קבע חלופי וזה לא קורה. בדרך כלל אנחנו סובלים בשקט, אבל לעתים משאירים את הבית ספר פתוח אחרי שעה 21:00 ומקרים אחרים אפילו אחרי 23:00. כשיש רעש אחרי 23:00 אנחנו מתקשרים למוקד, אבל שם לא פותחים קריאה בכלל אלא אומרים לנו פשוט להתקשר למשטרה", הוא מסביר ומתאר מקרה שארע בשבת האחרונה: "בשבת בשעה תשע ועשרה. תנועה עזרא, שאפילו לא שייכת לשכונה עשתה פעילות בתוך המבנה עם מוזיקה בפול ווליום ומנחה עם מיקרופון שצעק ברמה כזאת שאני אפילו עם אוזניות בקומה 12 שמעתי אותו".

לטענת השכנים, לאירועים והפעולות אין קשר לחודש הארגון, אלא מדובר במקרים קבועים שחוזרים על עצמם לאורך כל חודשי השנה. "בקיץ למשל, בימי שישי יש פעולות שרק מתחילות ב-22:00 ונגמרות ב-00:00 במקרה הטוב. זה בבית ספר, בין בנייני מגורים, זה פשוט לא סביר", אומרת השכנה, "בחודש יוני הם פרסמו פעולה שרק מתחילה בשעה 22:30".

תארי לנו את ההפרעה שנגרמת לכם. 
"הם צורחים וצועקים וזה בלי לכבד את העובדה שהם נמצאים סמוך לבנייני מגורים עם משפחות, ילדים, תינוקות שמתעוררים. הקטע שזה ככה בכל הפעלה שלהם, גם כשזה שלוש פעמים בשבוע זה מאוד קשה לחיות לצד זה, אבל כשזה כל יום כמו בחודש ארגון, זה פשוט בלתי נסבל ברמות שאי אפשר לתאר. יש לי תינוקת בת 7 חודשים, שכל הזמן התעוררה ונאלצתי באיזשהו שלב לעבור לישון איתה על מזרן ברצפה בממ"ד, כדי שתפסיק להתעורר. לא ידעתי כבר מה לעשות עם עצמי וזה הכניס אותי ממש לחוסר אונים וסטרס".

השכנים טוענים כי בין היתר, פנו לגורמים בעירייה, כדי לנסות לפתור את המצב. "הנושא לא מתקדם. אפילו סגן ראש העיר הודה בפניי שאין לו מה לעשות עם זה. גם כשמדובר על רעש אחרי 11 בלילה. יש פרויקט של בניין חדש ממש ליד בית הספר, אני מרחם על כל מי שיקנה שם דירה", מסכם השכן.

מדוברות העירייה נמסר: "פעילות תנועות הנוער בעיר פתח תקוה היא ענפה ואנחנו גאים בכך. תנועות הנוער וכלל המסגרות הבלתי פורמאליות בעיר מהוות נדבך חשוב ומרכזי בחוסנה של הקהילה ומובילים בעשייה ערכית למען הזולת. מתוך הכרה בפעילותם החשובה, העירייה תומכת בהן בצורה מקיפה ומקצה עבורן משאבים רבים, הרבה מעבר לניתן ע"י רשויות אחרות. שיא הפעילות בתנועות הנוער נמדד בעיקר בימים שלקראת שבת ארגון ועל אף אי הנעימות המובנת חשוב לזכור שהפעילות בתנועות היא חשובה ובעלת יתרונות חינוכיים רבים. לצד ההבנה וההכרה בפעילותן החשובה, העירייה פועלת לאורך כל השנה כדי למנוע מפגעי רעש חריגים בסניפים ולשמחנו קיים שיתוף פעולה בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר