מאירה ברנע גולדברג צילום פרטי

"חוויה מזעזעת" | הסיוט של הילדים האוטיסטים ושל מאירה ברנע גולדברג בפסטיגל

חוסר רגישות וחוצפה אפיינו את ההתנהגות השערורייתית במתחם אקספו כלפי מאירה ברנע גולדברג, בנה, וקבוצה של ילדים אוטיסטים: "הצגתי את הפטור מהתור והאחראי התחרפן"

פורסם בתאריך: 28.11.21 13:33

באנו חושך לגרש: מאירה ברנע גולדברג לקחה את בנה שמצוי על הספקטרום האוטיסטי לפסטיגל ומתחרטת על כך חרטה עמוקה, נוכח הסיוט הקשה שעברו שם. ביום שאחרי היא מתארת את החוויה המפוקפקת, מנסה להתאושש ומפיקה לקחים לשנה הבאה. "זו הפעם האחרונה שלנו במקום הזה", היא אומרת ומסבירה: "הייתי בהמון מופעים עם אלפי אנשים אבל חוויה כל כך איומה ונוראית בחיים לא חוויתי".

אמש, שבת, הגיעו מאירה ובנה אבישי למתחם אקספו בתל אביב, יחד עם עוד מאות אנשים לצפות במופע הפסטיגל. למרות שהם הגיעו שעה לפני הזמן, חמושים בכל האישורים שצריך, הבלגן ששרר בתורי הכניסה היה גדול מנשוא עבורה ובעיקר עבור בנה, המאובחן על הרצף האוטיסטי. בסופו של דבר כאשר נאלצו לשלוף את כרטיס "פטור מהתור" שברשותם, זכו להתעלמות מופגנת מהסדרנים במקום ואף לצרחות איומות. מאירה מספרת שהם מש לא היו היחידים שזכו ליחס כזה: "היו לידנו קבוצה של ילדים אוטיסטים בגיל בית ספר יסודי שנתקלו באותו היחס".

בשיחה עם מלאבס היא מתארת את האירוע כחוויה רעה, ואומרת: "מה שעצוב זה שאני 'רגילה' לזה. בישראל יש הרבה שמכבדים ומבינים, אבל אני רגילה לזה שצריך להסביר לכולם ולפעמים גם להוכיח. הפעם הייתי בהלם מהמסה, מחוסר הארגון ומכמות האנשים שלא הסכימו לכבד את התו. בדרך כלל יש מקרים מול בן אדם אחד, ואת אומרת 'בסדר, כנראה לא הסבירו לו ולא אמרו לו' אבל הפעם זה היה מול המון שומרים והמון מאבטחים. במקרים אחרים אם מישהו לא מתייחס לתו, את מבקשת את האחראי וזה מסתדר. אני רגילה ל'מיני מאבק', ובדרך כלל גם לא כועסת ומחליקה את זה. אבל הפעם זה היה כל כך מוזר כי גם האחראים לא הבינו, הם כולם היו כל כך כעוסים, עצבניים וזועמים. ואני בכלל לא הרמתי את הקול, פשוט אמרתי ברוגע שיש לנו תו ואני מבקשת לכבד אותו, כי יש חוק" אומרת מאירה.

בפוסט שפירסמה ברשת החברתית תיארה את השתלשלות העניינים: "הגענו שמחים ועליזים שעה לפני כי ידענו שיש בלאגן. תור ראשון צפוף במיוחד עם מאות אנשים לבידוק. כשאבישי גילה סימני שבירה, הצגתי בפני האחראי את הכרטיס פטור מהתור שלו אבל האחראי החליט להתעלם. כשהתעקשתי הוא הכריז שאין לו מה לעשות וביקש ממני להתרחק. כשהמשכתי להתעקש, אחרי עשרים דקות אחראי אחר נתן לנו לעבור. לעבור לאן? לתור השני של בדיקת התו הירוק. שם היה הרבה יותר דחוק וצפוף. הגעתי ולתדהמתי גיליתי חבורה שלמה של ילדים אוטיסטים שמתעלמים מהם … הילדים נראו מאוד מבולבלים. "האחראי אמר לנו לעמוד כאן והלך". דרשתי שהאחראי יגיע. הוא הגיע עצבני מאוד וכועס. אי אפשר היה לזהות אותו כי לא היה לו תג שם או לבוש רשמי. ואז הוא צרח עליי … הייתי מזועזעת. רק הצגתי את הפטור מהתור והוא התחרפן. הוא ניסה ללכת ולהתעלם מהקבוצה אבל אני לא נתתי לו. התעקשתי לקבל יחס … המשכתי לנדנד לו. הוא פתאום בא, צרח עלינו לבוא אחריו והתחיל לרוץ. חשב שכולנו נרוץ אחריו. הזייה".

מאירה המשיכה ותיארה: "הוא לקח את כולנו למקום יותר מרוחק ואמר לנו להמתין ושיש לנו מזל שהוא לא אומר לנו ללכת לקומה מינוס 2 עם הנכים ועושה לנו טובה שהוא עוזר לנו … ואז הוא הלך. ניגשתי לאחראי השלישי שגם הוא סירב להתייחס אלינו עד שאמרתי לו שמה שהם עושים בניגוד לחוק. ואז הכניסו את כל הקבוצה. הפעם הקהל מסביב צרח עלינו והסברתי בנימוס שזו קבוצה של ילדים אוטיסטים. הפסיקו לצרוח ואישה אחת אמרה: "איזה כיף לכם!" אמרתי לה שמאוד כיף לנו ורק בזכות הכניסה הנעימה הזו לפסטיגל כבר שווה לנו כל האוטיזם של הילדים שלנו".

אלא שלדבריה, הסיוט בתורים היה רק קצה הקרחון. בהמשך הפוסט, שבנתיים זכה למאות תגובות ושיתופים, מתארת מאירה איך כמעט נרמסו בשירותים על ידי ההמון ועל איחור של למעלה מ-40 דקות בתחילת המופע. "גם כאשר התחיל סופסוף המופע, אנשים עדיין נכנסו לאולם והתקשו למצוא את מקומם", היא מסבירה לנו. מאירה מדגישה כי להחרים את הפסטיגל לא יעזור למצב. "גם להגיד לי 'לא להביא ילד כזה לפסטיגל' זה לא נכון. הפסטיגל זה מקרה בודד אחד מיני רבים. צריך לטפל בנושא כולו ולהביא את הפטור הזה למודעות. יש חוק במדינה. נכים, אוטיסטים ונכים עם נכויות בלתי נראות קיבלו מהמדינה שמתנהלת כחברה מתוקנת, כרטיס פטור מהתור. אגב, עם אותו הכרטיס בדיוק היינו באתרי התיירות הכי מפורסמים והכי עמוסים בעולם – וכיבדו אותו. אין סיבה שבישראל זה לא יקרה – הגיע הזמן להסברה נוספת ואולי הגיע הזמן לקנס כספי לעסקים שלא מכבדים את הכרטיסים האלו במציאות".

מהפקת הפסטיגל הגיבו לפוסט של מאירה: "מאירה שלום, ניסינו ליצור איתך קשר גם בפרטי. קראנו את כל מה שכתבת וקודם כל חשוב לנו לומר שצר לנו שזו החוויה שלכם ובפרט של ילדך. זו כמובן לא התחושה שאנו רוצים שהקהל שלנו ייצא מהמופע. נשמח לקיים איתך שיחה בהקדם על מנת להבין לעומק את הדברים וכדי שנוכל לתקנם. אנא שלחי לנו את המספר שלך וניצור איתך קשר. תודה הפקת הפסטיגל".

בהמשך לכך עידכנה מאירה: "אגב מהפסטיגל התקשרו והתנצלו. אמרו שיבדקו. אמרתי להם תודה וביי. אין כאן עניין של סליחה. לי זה כבר לא יעזור אבל אולי זה יזיז דברים עבור אחרים וזו כבר בשורה טובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר