בית הקירור לפני ההריסה ובמהלכה, צילום דוברות העירייה

נהרס בית הקירור ההיסטורי ברחוב בר כוכבא. מה ייבנה במקומו?

בית הקירור הוקם באזור מרכז העיר הוותיק, אשר למעשה היה אזור התעשייה הראשון בפתח תקוה וככל הנראה מאזורי התעשייה הראשונים בארץ. השטח בבעלות פרטית ומיועד לבנייה למגורים ומסחר

פורסם בתאריך: 12.12.21 07:13

נהרס בית הקירור הוותיק ברחוב בר כוכבא 17, זאת במסגרת פעולות התחדשות במרכז העיר, לאחר שנים רבות בהן עמד נטוש והיווה מפגע סביבתי.  בית הקירור הוקם באזור מרכז העיר הוותיק, אשר למעשה היה אזור התעשייה הראשון בפתח תקוה וככל הנראה מאזורי התעשייה הראשונים בארץ. המבנה ישב על שטח פרטי של כ-945 מ"ר, עליו בנו בית חרושת לקרח בשם "היוצר", באמצע שנות ה-20 של המאה ה-20. הבעלים ישעיהו סטניסלבסקי ושותף רכשו את המגרש בתחילת שנות ה-50 מבעליו הקודמים. השניים שינו את ייעודו של בית החרושת לבית קירור לתוצרת חקלאית, בשם "קישון – היוצר".

כעבור כמה שנים הורחב המבנה ונוספו לו שתי קומות. צדו המזרחי הפונה לרחוב בר כוכבא אטום מחלונות ופתחים, ובכל קומה יש חלל לניוד משטחים וחדרי קירור נפרדים עם דלתות עץ, וכן פיר למעלית שהובילה עד לקומת הגג. בתחילת שנות ה-90 המפעל נסגר ונמכר לבעלים אחרים. לפני שנים המבנה נצבע וקושט בסמל העיר, ביוזמת עיריית פתח תקוה. אמש, יום שלישי 7.12 החלה הריסת המבנה ופסולת הבניין תפונה במהלך הימים הקרובים.

יצוין כי השטח מצוי בבעלות פרטית, וכי בעלי הקרקע ביקשו כבר שנים רבות להרוס את המבנה, עד שלאחרונה קיבלו אישור לכך. עוד נציין כי הוגשו מספר הצעות לבנייה, אך טרם אושרה אחת מהן. השטח מיועד לבנייה למגורים או למגורים ומסחר.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "עיריית פתח תקוה פועלת במספר אפיקים כדי להחיות את מרכז העיר הוותיק שיהווה מוקד משיכה לבילוי ופנאי וכן יזמין אוכלוסיות נוספות לגור בו. מרכז העיר בשנים הקרובות יחדש פניו ותהליך ההתחדשות העירונית יקודם ביתר שאת כמו גם שיפור התשתיות וטיפוח חזות מרכז העיר. גם מבחינה תחבורתית המקום יונגש באמצעות הרכבת הקלה ובעתיד תקום התחנה המרכזית החדשה שהתווה עוגן תחבורתי משמעותי. נמשיך לקדם את מרכז העיר הוותיק לבצע בו פרויקטים חדשים ובכך להפוך את האזור למבוקש ואטרקטיבי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התחדשות או בדיחה על חשבוננו? אין שום תכנית מסודרת לבר כוכבא-חיים עוזר. מהצירים החשובים בעיר, שאמורים להיות עודן להתחדשות מרכז העיר. במקום זה הורסים מבנה שיכל להיות עוגן (חלל מעולה להופעות או ארועים לצעירים) – אז יהיו עוד מכוניות ועוד מקומות חניה בלי סיבה טובה להגיע למרכז- אלא אם כן אתה עני ונאלץ לגור שם, או נאלץ להגיע לעירייה/מס הכנסה/לשכת התעסוקה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר