פנינה קוצ'וק ז"ל ובנה דני צילום באדיבות המשפחה

פנינה קוצ'וק, מוותיקי העיר וממקימי סניף מד"א, הלכה לעולמה בגיל 99

"התחלנו לתכנן את חגיגות המאה, אבל לצערי לא הגענו אליהן", מספר דני קוצ'וק, בנה, תושב העיר גם הוא

פורסם בתאריך: 12.12.21 16:17

עצוב: פנינה (פולה) קוצ'וק, מוותיקות העיר וממקימי מד"א פתח תקוה, הלכה לעולמה בשבת שעברה, בגיל 99. "התחלנו לתכנן את חגיגות המאה, אבל לצערי לא הגענו אליהן", מספר דני קוצ'וק בנה, תושב העיר.

בשיחה עם מלאבס מספר דני כי אימו הגיעה לארץ מפולין בשנת 1935. "היא הייתה אז בת 13 בלבד ועלתה לכאן יחד עם אביה, אמה נפטרה בפולין" הוא מציין ונזכר איך הייתה מספרת לו ולאחיו על זיכרונותיה מהמושבה: "היא עבדה כאורזת תפוזים והראתה לנו באיזו דרך הייתה הולכת מדי יום למפעל. כששאלנו אותה איך הייתה עושה את הדרך מול כל הסכנות בתקופת המנדט הבריטי, הייתה צוחקת ומספרת על שומרי ההגנה ששמרו על דרכה".

דני מציין כי אימו הייתה מפעילי מד"א הראשונים בפתח תקוה וממקימי הסניף המקומי. "היא למדה בבית ספר 'נצח' והייתה תלמידה מצטיינת. היא התחילה ללמוד עזרה ראשונה בבית הספר ומשם המשיכה למד"א. אמא הייתה מספרת שאחד התפקידים שלהם היה להיות אחראית על הפעלת פעמון האזעקה, כאשר היו מקבלים טלפון שמטוסים בריטים או גרמנים באים להפציץ באזור".

בשנת 1977 נפל אחיו הצעיר של דני, אריה (אריק) ז"ל, בעת שירותו בצה"ל. אביו אברהם ז"ל נפטר לא הרבה לאחר מכן. "אבא לא יכול היה להכיל את האובדן", הוא אומר, "אמא נשארה כל השנים האלה עם מטפלות, אבל למרות שהייתה סיעודית היא תיפקדה ממש עד לרגע האחרון".

פנקס מד"א של פנינה קוצ'וק ז"ל

דני מציין כי ביום שלישי אחה"צ אימו אושפזה בבית החולים בילינסון, לאחר שמצבה הרפואי התדרדר. "ביום רביעי, הייתי באמצע שיעור כשרופא בכיר בבית החולים התקשר אליי שאגיע להיפרד מאמא, אמרתי לו שאמא תחכה לי והיא באמת חיכתה. גם ביום שישי אמא עוד לחצה לי את היד. בסוף היא נפטרה ביום שבת. ביקרתי אותה בשבת בבוקר והייתי אמור לחזור אחר הצהריים להיפגש עם הרופאה, כשחזרתי כבר הודיעו לי שאמא נפטרה".

פנינה קוצ'וק ז"ל השאירה אחריה שני בנים, מנחם ודני, 3 נכדים ונינה.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה
יהי זכרה ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר