הבר במרכז העיר. צילום זאב שטרן
הבר במרכז העיר. צילום זאב שטרן

תושבים זועמים: הקימו לנו בר מתחת לבניין

ברחוב פרומקין 15 הוקם בר חדש בשם "ביר סטיישן". באירוע הפתיחה במוצאי שבת התגודדו עשרות צעירים ששתו בירה והקימו רעש. התושבים: "לפעול מתחת לבניין מגורים זו הטרדה לכל דבר". בעל הבר: "אולי הייתי צריך לעדכן אותם מראש"

פורסם בתאריך: 17.10.17 19:49

בר חדש בשם "ביר סטיישן" שהוקם ברחוב פרומקין 15 פינת בר כוכבא במרכז העיר, מדיר בימים האחרונים שינה מעיני תושבי הבניין. לדבריהם הם אינם מוכנים שפאב יפעל מידי ערב מתחת לבתיהם. לטענתם במוצאי שבת האחרונה שהו מתחת לבית עשרות צעירים ששתו אלכוהול, בשעה שבבניין מתגוררים משפחות עם ילדים. לטענת בעל הבר, שי קוריאט, מדובר היה באירוע פתיחה חד פעמי וכי בשגרה ההפרעה לשכנים תהיה מינימלית עם סגירה בשעה מוקדמת יחסית. קוריאט הודה כי ייתכן והיה צריך לעדכן את השכנים באשר לאותו הערב מבעוד מועד.

רוב הברים בפתח תקווה ממוקמים באוזרי התעשייה מתחת לבנייני משרדים. במקרה הנוכחי מדובר בבניין מגורים שנמצא בסמוך לאזור מסחרי כשהבר ממוקם בבסיסו. יש לציין כי ביר סטיישן, הוא סניף של רשת של ברים בפריסה ארצית שמציעה מגוון של בירות.

אחת מדיירות הבניין: "זהו בר עם מקומות ישיבה וחצר קטנה. לפי התב"ע ולפי הבנתנו, מותר שיהיה מסחר ברחוב, אבל לא של אלכוהול. הבר כבר עובד וביום שבת האחרון היו בו עשרות צעירים עד שעות מאוחרות. המקום ממש שקק חיים, וזה בסדר אם היה מדובר באזור מרוחק, אבל לפעול מתחת לבניין מגורים זו הטרדה לכל דבר. הבעיה חמורה עוד יותר לאור העובדה שאנו סובלים ממילא משום שברחוב שטמפפר ישנם מספר מקומות לממכר משקאות אלכוהוליים וכתוצאה מכך מגיעים גם לאזור שלנו צעירים שתויים. לעיתים הם מדברים בקולי קולות ושוברים בקבוקים".

"אני לא חושב שמתחת לבניין שבו מתגוררות משפחות צעירות ויש בו ילדים, צריך לקום פאב", אומר תושב אחר. "יש פה משהו לא בסדר וגם מי שנתן רישיון עסק צריך לבדוק את עצמו שוב. חשוב להבין שאנו מאחלים לבעל העסק שיהיה לו בהצלחה ואין לנו דבר נגדו, אך לא בממכר משקאות חריפים. אנו רוצים לחיות בשקט ובשלווה".

שי קוריאט, בעל הבר, מסר בתגובה: "אני נמצא בתהליכים של רישיון עסק. אחת השכנות ירדה אלינו והתעמתה איתנו. חשוב להבין שאני לא עבריין או משהו כזה, אני אדם בדיוק כמוהם, ומי שרוצה לבוא לדבר איתי מוזמן. דיברתי עם ועד הבניין ואמרתי להם שאם יש תלונות שידברו איתי. במוצאי שבת היו הרבה אנשים בגלל אירוע הפתיחה שלנו. למרות שברישיון עסק המקום מוכר כבר, בפועל הוא לא בר. אין פה מוזיקה עם הגברה וגם בעתיד מה שיהיה זה מוזיקה מטלוויזיה בלבד. יש רק כמה שולחנות בחוץ. מעבר לכך אין לי מטבח ואנחנו מוזגים בירה בכוסות פלסטיק. יש מינימום של הפרעה. אני גר בראשון לציון ומתחת לבית שלי יש שלושה ברים במרכז העיר שעובדים עד לאמצע הלילה. שעות הפתיחה שלי הן עד לשעה 23:00 כדי לא לעבור על חוק העזר העירוני, ואני גם לא עובד בשבת. באתי לפה להתפרנס בכבוד בלי להפריע לאף אחד. השכנים נבהלו מהאירוע הפתיחה, אך זה היה אירוע חד פעמי, ואולי הייתי צריך לעדכן אותם".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "בהתאם לחוק חופש העיסוק מותר לפתוח עסקים בעיר. בעל העסק הגיע ביום ה-31 באוגוסט השנה, עוד לפני פתיחת העסק לברר לגבי הדרישות להוצאת רישיון לעסק למזנון. במסגרת ביקורת שנערכה היום בעסק ניתנה דרישה להסדיר רישיון עסק ונציגו של בעל העסק הגיע למשרדי אגף רישוי עסקים לקבלת הנחיות לשם הגשת בקשה לרישיון עסק להגשת משקאות משכרים לצריכה במקום בלבד. אגף רישוי עסקים ימשיך לעקוב אחרי הליך הרישוי ובמידה ולא תאושר הבקשה על ידי נותני האישור הנדרשים על פי צו רישוי עסקים, תבוצע אכיפה כנגד בעל העסק בגין ניהול עסק ללא רישיון בהתאם לדרישות החוק. אגף הפיקוח הרב תכליתי יפעל על פי חוק העזר העירוני בכל הקשור בשעות פתיחת וסגירת העסק. ובנוסף לבעלי העסק תינתן התראה בגין הוצאת כסאות ושולחנות למדרכה, ללא אישור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת פתח תקווה

    בתור תושבת בקרבת הבר, אני יכולה להגיד שחוץ מאותו יום שבת המקום עובד בשקט ולא מפריע… הבעלים ממש נחמד והמקום הוא מין קונספט מגניב כזה של חנות בירה. אז על מה כל הרעש פה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר