פתח תקוה, רחוב הרב מלכה, צילום דוברות העירייה

לא מדוכאים, מרגישים בטוחים: פ"ת ממוקמת גבוה במדדי שביעות רצון רבים

על פי המדד מוצבת פתח תקוה בשורת הערים המובילות במגוון תחומי החיים, ומעל הממוצע הארצי ב-23 מדדים משמעותיים. ואיפה ממוקמת העיר במדד שביעות רצון מאזור המגורים?

פורסם בתאריך: 6.1.22 08:07

דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שהתפרסם לאחרונה, חושף את מדדי איכות החיים לשנת 2020 בערים הגדולות, בהן יותר מ-100 אלף תושבים. בין התחומים שנבדקו: תעסוקה, ביטחון אישי, בריאות, דיור ותשתיות, חינוך, מעורבות אזרחית, רווחה אישית וחברתית, רמת חיים חומרית, פנאי תרבות וקהילה ועוד.

על פי המדד מוצבת פתח תקוה בשורת הערים המובילות במגוון תחומי החיים, ובפרט מעל הממוצע הארצי ב-23 מדדים משמעותיים. כך למשל, מבין הערים הגדולות, פתח תקווה קוטפת את המקום הראשון בשביעות רצון ממשך זמן ההגעה לעבודה, כאשר רק 30.2% הביעו חוסר שביעות רצון – הנתון הנמוך ביותר מבין יתר הרשויות. גם במדד תחושת הדיכאון, פתח תקוה מובילה עם הנתון הנמוך ביותר מבין שאר הרשויות – 20% בלבד, בעוד הממוצע הארצי עומד על 22.9%.

במדד תחושת האפליה, רק 16.5% מבני 20 ומעלה מדווחים על תחושת אפליה, בעוד הממוצע הארצי עומד על 24.1%. גם במקרה זה, מדובר על הנתון הנמוך ביותר, וזאת על אף שמדובר בעיר הטרוגנית מאוד. גם במדד תחושת הבדידות, פתח תקווה מתמקמת במקום הראשון עם הנתון הנמוך ביותר מבין הרשויות עם 14.8% בלבד.

 

במדד שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים, פתח תקוה מתמקמת במקום הרביעי ושומרת על מגמת עלייה (67.1% בשנת 2020 לעומת 53.5% אשתקד ו-49.3% בשנת 2018) – לפני הערים נתניה, חיפה, רמת גן ועוד. וכך גם במדד תחושת הביטחון באזור המגורים (87.1%) – לפני הערים ת"א, חיפה ועוד; במקום החמישי ברמת תוחלת החיים (83.3%) ובשיעור התעסוקה (66.4%). אך עם זאת, כאשר מסתכלים על שיעור האבטלה הממושכת (מעל שישה חודשים), בפתח תקווה מדובר ב- 24%, כאשר הממוצע הארצי הינו 20.3%.

לצד המקומות הגבוהים, נמצאים כמה מדדים בהם העיר פתח תקוה דווקא במיקום פחות מחמיא, אם כי המדדים סבירים. כך למשל במדד שביעות רצון מאזור המגורים, פתח תקוה ממוקמת חמישית מהסוף עם 84% שהביעו שביעות רצון, אחריה נמצאות הערים: חיפה (82.5%), בת ים (81.7%), בני ברק (79.5%) וירושלים (75.6%). מדובר במיקום נמוך אפילו מהממוצע הארצי שהינו 85.7%. גם מבחינת אמון הציבור במערכת הבריאות, מצבה של פתח תקוה נמוך מהממוצע הארצי (63.1% לעומת 77.5%) והיא ממוקמת במקום האחרון מבין כל 16 הערים שנבדקו.

פתח תקוה מובילה גם בתחום המעורבות האזרחית, מבין חמש ערים, עם 27.45% לעומת ממוצע של 11.7%, כאשר הבאה בתור בפער ניכר היא העיר תל אביב (21%) ואחריה חיפה (14.55%), ירושלים (13.75%) ואשדוד (13.7%).

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "העיר פתח תקוה נמצאת בהתפתחות מתמדת ואנחנו פועלים בכל הגזרות כדי להבטיח איכות חיים מיטבית לתושבים. בכל תחום, אנחנו לא נשענים על זרי הדפנה וכך נמשיך לפעול כדי לחזק את הנתונים הטובים ואת אלו שפחות. משמח לראות כי מרבית הפעולות שבהן אנחנו נוקטים, באות לידי ביטוי גם במדדים השונים, לרבות השדרוג התחבורתי, תגבור הניקיון ומערך הביטחון וכן בתחומים החברתיים. נהפוך כל אבן וננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי שפתח תקוה תצטיין בכל תחום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל טזרטש

    כל הכבוד לרמי גרינברג על כל הפעולות שהביאו לאיכות החיים בפ"ת.
    צריך להסתכל גם על שביעות הרצון ממערכת הבריאות שממוקמת נמוך ביחס לערים אחרות. למשל בתחומי הגיל הרך..חצי שנה לקח לי להמתין לזימון לבדיקה של קלינאית תקשורת ומשעברו חודשיים וסוכם שבני בן ה-4 זקוק למפגשים עם קלינאית, מצאתי מרכז אחד בלבד שכלול בסל הבריאות ויש עוד המתנה לחצי שנה. גם בשתי מרפאות באלעד אני ברשימת המתנה.
    בבקשה תפעל בעניין התורים לאנשי המקצוע לגיל הרך. גם עם בני בן ה-10 (כיום) היתה את אותה בעיה.
    משיחות עם הורים לילדים בגיל הרך, אני שומעת שגם הם באותה הבעיה לצערי.

    לטיפולך רמי, אודה.
    שמי יעל טזרטש 050-6861610

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר