אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים
אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים

אמא לילדה במעון מדברת על הכל: "התנהגו לילדים שלנו כמו חיות"

הוארך מעצרן של אורלי דוידוביץ', מנהלת הפעוטון ובתה הגננת דניאל לייבוביץ', נחשפו חשדות חמורים נוספים. ההורים הפגינו מול בית המשפט ואחת האמהות ספיר בראל אומרת: "זה שטן בדמות אדם"

פורסם בתאריך: 13.2.22 15:02

פרשת ההתעללות בפעוטון: הוארך בחמישה ימים מעצרן של אורלי דוידוביץ' מנהלת הפעוטון "הלולי של אורלי" בכפר גנים ג' ובתה, דניאל לייבוביץ', החשודות בתקיפה קשה של פעוטות חסרי ישע בפעוטון. בדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בפתח תקווה, הוחלט כי השתיים ישהו במעצר עד ליום חמישי ה-17.2, זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע חשפה המשטרה חשד לאירועים נוספים של תקיפת פעוטות בפעוטון. בדיון אמרה השופטת לאחר צפיה בראיות: "עיינתי בחומר החקירה ופעולות החקירה שהתווספו מאז הארכת מעצר קודמת, צפיתי בסרטונים ואני סבורה כי התשתית הראייתית הקושרת את החשודות למיוחס להן התעצמה והתעבתה בצורה משמעותית … צפיה במעשיהן מכמירת לב".

"את שני האוצרות שלי הפקדתי בידיהן כל בוקר", אומרת בכאב ספיר בראל, אם לתאומים בני שנתיים שהיו בגן. "לא האמנתי שאי פעם אשמע ואראה את הזוועות שאני רואה בימים האחרונים. זה רוע שלא נברא כמותו, שטן בדמות אדם. התנהגו לילדים שלנו כמו חפצים, כמו חיות. אני לא מצליחה להבין איך אפשר? הטיחו, קיללו, צעקו, השפילו, הרעיבו וזה רק קצה המזלג. מאחלת להן שיקבלו את העונש שמגיע להן".

הפגנת הורי המעון מול בית המשפט, צילום באדיבות ההורים

עוד היא אומרת: "זה בעיקר לא נתפס. העולם שלנו התהפך. אנחנו מרגישים בתוך סיוט. זה מסוג הדברים ששומעים בחדשות, ולא מאמינים שזה ידפוק אצלך בדלת. סמכתי עליהן בעיניים עצומות, נלחמתי להכניס את הילדים לגן הזה ואפילו חיכיתי ברשימת המתנה. שלחתי את הילדים לשם מתוך אמונה שלמה, גם כשהיו דברים שפחות מצאו חן בעיניי כאמא והיום בדיעבד מדליקים נורה אדומה".

מה למשל?
"למשל שהילדים היו חוזרים מאוד צמאים. או שהם התקשו להפרד ממני בבוקר. כששאלתי שאלות, תמיד היו להן תשובות להכל, שנשמעו מספקות ואמינות. היא עבדה בלהסביר לנו. הכנסתי אותם רק השנה, אז היא הייתה אומרת שקשה להם כי עד עכשיו היו איתי בבית והם קשורים אליי. בנוסף הייתה מספרת לי שאחרי שאני הולכת הם נרגעים, וזה ניחם אותי. קיבלתי את התשובות כי הן נשמעו לי הגיוניות. לא ידעתי מה קורה כשהדלת נסגרת וסמכתי עליה".

נורה אדומה נוספת עליה מעידה ספיר היא הכניסה לגן, שנמנעה מההורים. "בשער יש קודן שמעולם לא היה לנו את הקוד אליו, כדי להיכנס צריך לצלצל בפעמון ורק אז פותחים לך. כלומר את לא יכולה להיכנס בלי התרעה. היא תירצה זאת ב'נהלי קורונה' ואנחנו כיבדנו את זה, כי גם רצינו לשמור על הילדים". לדבריה, היא ובן זוגה טרם נקראו למשטרה ועוד לא צפו בסרטונים הקשים. "אני עוד לא יודעת מה הם עברו, אבל מדברים ששמעתי הם כנראה עברו חוויות מאוד קשות, השפלות ואיומים. יש לי ציורים שהם ציירו ותליתי בבית, אני מזועזעת לחשוב מה הם עברו כדי לצייר אותם. שאיימו עליהם שאם לא יציירו ויצבעו הם יקבלו עונש. איך אפשר להפוך משהו כזה תמים לדבר כל כך נורא? זה מרסק אותי".

ואיך הילדים?
"בנתיים בבית אנחנו רואים שהם חווים רגרסיות – הם מתעוררים המון בלילה בבכי וקוראים לי וצמודים אליי כל הזמן. אנחנו מרוסקים ולא יודעים איך לאסוף את עצמנו ולהמשיך מכאן. כרגע אנחנו מתרכזים בלעטוף אותם ולראות איך מוציאים אותם מזה בכמה שפחות נזק".

# # # 

שלי וקנין, אם לילדה בת שנתיים וחצי שהקליטה את המתרחש בגן ביחד עם אם נוספת, סיפרה היום: "תמיד הייתי בדין ודברים עם האמא (מנהל הגן), אבל אם אני משחזרת את זה עכשיו זה על דברים 'מטופשים', על ההכנה לגן עירייה וכדומה. היום בדיעבד היו לי המון נורות אזהרה – אם זה שהילדה ביקשה ממני רשות לכל מיני דברים בסיסיים כמו לשתות מים, לשבת או לעמוד", היא נזכרת. "אנחנו מטולטלים. מצד אחד את רוצה שייעשה צדק וזה לא יעבור מתחת לרדאר, מצד שני את מבינה שההאשמות מאוד קשות. אנחנו עוד לא יודעים מי מהילדים עבר מה וזה לא באמת משנה כי כולם היו עדים לזוועות".

הבוקר לקראת הדיון בדבר הארכת מעצרן, הפגינו עשרות הורים ובני משפחות של ילדי הפעוטון ברחבת הכניסה לבית המשפט השלום בפתח תקוה. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתבו משפטים כמו: "כשהדלתות נסגרות המפלצות מתעוררות", "אמא תצילי אותי", לצד תמונותיהן של האם וביתה עם הכיתוב "שטן" באדום.

אמש הודיעה המשטרה כי לאורך כל סוף השבוע המשיכו שוטרי תחנת פתח תקוה באיסוף ראיות וחקירת מנהלת הגן ובתה הגננת, החשודות בתקיפה קשה של פעוטות חסרי ישע במעון פרטי בעיר. "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, שנפתחה מיד עם קבלת תלונה מקוונת במשטרה מהורי אחת הילדות בגן, כאשר החקירה מנוהלת באינטנסיביות ובעדיפות עליונה, בשל חומרת העבירות וגיל הקורבנות", ציינו במשטרה.

 

כזכור, במסגרת החקירה, עצרה המשטרה לפני כשבוע את השתיים בחשד לתקיפת מספר פעוטות חסרי ישע במועדים שונים, ונוכח הממצאים, קבע בית המשפט את הארכת מעצרן עד תאריך 13.2.22 וכן הוצא צו סגירה למעון. "במהלך כל סוף השבוע, המשיכו חוקרי תחנת פתח תקוה בחקירת החשודות, גביית עדויות מהורים ועדים נוספים, לצד ניתוח קפדני של חומרי התיעוד מהשבועות האחרונים", נמסר מהמשטרה, "עפ"י ממצאי התיעוד, נוספו חשדות רבים לתקיפה חמורה של כעשרה ילדים במעון במספר מועדים שונים ומדובר באירועים חמורים אף יותר מאלה שהיו ידועים בשלב הארכת המעצר הראשונה".

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, אמרה: "להלן עוד תוצר של זילות מערכות הממשלה בנושא החשוב והרגיש הגיל הרך. מזה שנים אנו מתריעות על העובדה שלמרות חוק הפיקוח – אין אכיפה, אין סמכויות ואין מערכת מבוקרת שמקצה משאבים למען הצלת פעוטות וחסרי ישע! אנו קוראות למיצוי הדין מצד מערכת המשפט בהתייחס למי שקיבלו את מלא הקרדיט מצד הורים ופעוטות שהופקדו בידיהן והיו צריכות לדאוג לרווחתם של הפעוטות ובמקום זאת הן בגדו בילדים ובהוריהם. המדינה צריכה לצאת באופן מיידי עם תוכנית חירום לאומית למיגור התופעה של פגיעה והתעללות בפעוטות. יש להוציא נוהל תפעול וטיפול בנפגעי עבירה, להרחיב את הסמכויות הניתנות לרשויות המקומיות וכמובן, יציאה עם תוכנית חירום ל״ריפוי״ מקצוע המטפלת לגיל הינקות. שינוי בתנאי ההעסקה ושיפור התגמול. כל אלה יביאו א.נשים ראויים עם לעבודה במערכת החינוך לגיל הרך. ליבי עם המשפחות. העמותה תמשיך לתמוך ככל שנדרש למען שינוי המדיניות הקיימת".

הפגנת הורי המעון מול בית המשפט, צילום באדיבות ההורים

מאז חשיפת המקרה בשבוע שעבר, הרוחות במדינה ובעיר בפרט סוערות. הדבר בא לידי ביטוי גם במדיה החברתית ובקרב תושבי השכונה ההמומים. צדוק בן משה, סגן ראש העירייה ותושב השכונה, שכונת כפר גנים ג', לא נשאר אדיש לדברים ופירסם פוסט בקבוצה השכונתית: "בתוך השכונה שלנו גדל מעון מתעלל, בשקט בלי שנדע, בלי שנרגיש. אנחנו נתנו למעון ולגננות מקום בפייסבוק שלנו, מקום בכל המדיות השכונתיות, פרגנו, המלצנו וקיבלנו סכין בלב. התעללות בילדים השכונה, התעללות בילדים בני שנה ושנתיים. ההורים בתמיכתנו ובתמיכת כל השכונה והמדינה ידרשו עונש כבד ולא נעזוב את זה כדי שהמעונות האחרים ידעו מה מצפה להם במידה ותהיה התעללות בילדים".

ראש העירייה, רמי גרינברג, הגיב לפרשה: "בימים האחרונים נחשפנו לפרשת התעללות באחד מהמשפחתונים הפרטיים בעיר. בפתח הדברים אני מבקש לחזק את הורי הפעוטות במסע הקשה שהם חווים בימים אלו. עם חשיפת הממצאים, כלל גורמי העירייה הרלוונטיים נכנסו לעובי הקורה ופעלו ליצירת מעטפת תומכת ככל הניתן. קיימנו מפגש ביום חמישי האחרון בו השתתפו גורמי המקצוע בשירות הפסיכולוגי וביחידה לגיל הרך של העירייה. במפגש עם ההורים והפעוטות, ניתנו הדרכות מקצועיות והתקיים שיח פתוח בלווי פסיכולוגיות. בנוסף, יצרנו קישור לגורמי טיפול נוספים שיעניקו סיוע פרטני להורים ולפעוטות ובמקביל צוות היחידה לגיל הרך פועל לשיבוץ הפעוטות במעונות שבפיקוח היחידה. לצד האמור לעיל, אתמול נערך מפגש נוסף בו התקיים שיח פתוח וכן ניתן סיוע ע"י פסיכולוגים מהעמותה הישראלית לילד בגיל הרך. היום הגיעו צוותי העירייה לתמוך בהורים בדיון בהארכת המעצר מחוץ לבית המשפט. כזכור, עיריית פ"ת מפעילה מערך עצמאי לפיקוח על מסגרות הגיל הרך אשר מקיים הדרכות והכשרות למנהלי המעונות הרשומים, מבצע ביקורי פתע וככל שנדרש גם מקדם יחד עם ההורים הליכי אכיפה בעזרת המשטרה. כאמור, היחידה לגיל הרך וכלל הגורמים הרלוונטיים באגף הרווחה ובשרות הפסיכולוגי העירוני, פועלים כעת ליצירת מעטפת תומכת להורים ולפעוטות ועומדים בקשר עם המשטרה לטובת המשך הטיפול".

עוד ציין גרינברג: "לצערי, ישנם מעונות שטרם ביצעו את הרישום ביחידה לגיל הרך ועל כן אני קורא שוב להורים ולמפעילי המעונות להירשם ביחידה לגיל הרך בהקדם בטל: 9053040. אנו ממשיכים לבחון אופציות נוספות להעמקת הפיקוח והבקרה, כגון, לאשר לעירייה סמכות לצפות במצלמות שיותקנו במעונות באופן אקראי וגם שיחות יוזומות מהרשות להורים ברחבי העיר שילדיהם במעונות פרטים בכדי לנסות ולאתר סמנים מוקדמים. נמשיך לעשות את המירב ולתת מעטפת חינוכית, בטוחה ומצויינת לילדי העיר, בדגש על הרצף החינוכי מגיל לידה ועד סיום התיכון וגם באקדמיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר