עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

חברי אופוזיציה החרימו את ישיבת המועצה טוענים: "לא מקבלים נתונים"

אורי אהד אף פנה במכתב למשרד הפנים: "אין אפשרות לפקח ולבקר על מאות מיליונים". לשכת גרינברג: "החומרים מועברים, זהו אקט שמטרתו ליצור כותרות סרק ותו לא"

פורסם בתאריך: 14.2.22 17:20

חברי האופוזיציה בפתח תקוה החרימו את ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול (ראשון). "צר לי שלכך הגענו. זו קריאת השכמה ותקוותי שקול השעון המעורר יישמע ברמלה", ציין יו"ר הפורום המשותף וסיעת הביצועיסטים עו"ד אורי אהד, במכתב ששלח למחוז מרכז במשרד הפנים. אוהד טען כי למרות בקשותיהם החוזרות ונשנות של חברי האופוזיציה לקבל נתונים, "ראש העירייה, רמי גרינברג מסכל ומונע אפשרות לפקח ולבקר את הנעשה בכספי הציבור".

אורי אהד ורמי גרינברג, צילומים גדי אהד, דוברות העירייה

בין היתר כתב אהד: "למרבה הצער עד לרגע זה לא הועברו לידנו הנתונים המבוקשים לעניין אישור תקציבים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, העתידים להידון הערב בישיבת מועצת העיר. יודגש כי אין זו הפעם הראשונה בה מועלים לדיון תקציבים בעשרות ומאות מיליוני שקלים מבלי שחומר הקשור לבקשות אלו יועבר כחוק לחברי מועצת העיר טרם הישיבה" נכתב. בהמשך ציין אהד כי "משמעות הדבר חמורה ביותר שכן בכוונת מכוון ובהעלמת עין של משרדכם, מסכל ומונע מר גרינברג כל אפשרות לפקח ולבקר על הנעשה בכספי ציבור שמאות מיליונים מהם עוברים לקבלנים וספקים שונים בתחומי הפיתוח התשתיות וכו' בעבודות אשר לעיתים מתעוררים סימני שאלה קשים לגביהן ובייחוד בנוגע לתקציב הנדרש".

 

עוד כתב אהד: "חשש חמור זה מתחזק עקב העובדה כי העובדה כי חומר מסוג זה אמור להיות זמין מיידית (שכן עובדה שהבקשות לאישור התקציבים מוגשות למעצה ומן הסתם נסמכות הן על נתונים כלשהם) מוסתר ולא מועבר לחברי המועצה, לא רק בניגוד ללשון החוק אלא אף חרף העובדה כי למעלה משלושה שבועות אנו מבקשים לקבל את החומרים, תחילה ישירות ממר גרינברג ולאחר מכן גם דרך משרדכם, לאחר שמר גרינברג לא פעל בהתאם לחוק ולא העביר את החומר הנדרש. יוער כי לאחרונה נחשף כי מר גרינברג לא מקיים אף ישיבות הנהלת עיר בה אמורים לכאורה ליטול חלק חברי הקואליציה העירונית, כך שגם שם לא נדונים נושאים תקציביים חשובים אלו. לפיכך החליטו חברים ממועצת העיר שלא להיות עוד שותפים בהצגה זו של 'דיון למראית עין' במסגרתו מאושרים כספי ציבור בסכומי עתק ללא מידע כדין ללא הכנה וללא דיון ענייני".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "בכל ישיבת מועצה ראש העיר מסביר על הפרויקטים השונים וככל שעולה צורך מועברים חומרים בהתאם וניתן הסבר נוסף. אומנם החומרים המועברים לחברי המועצה שונים בהיקפם משנים קודמות בשל העשייה הרבה כעת, אך מפורטים באופן זהה לאלו שהועברו בקדנציות קודמות. בנוסף, גם משרד הפנים נחשף למענה הניתן בנושאים השונים, שכן העירייה שולחת תשובות לכל שאלה שמופנית אליה. מעבר לאמור לעיל, בישיבת המועצה אמש נכחו חברי האופוזיציה שמעון ברגמן, ענת זנזורי וישראל פרידמן ואף בפתח הישיבה נכחו אורי אהד ובורשבסקי. על כן מדובר באקט שמטרתו לצור כותרות סרק ותו לא. למורת רוחם של חברי האופוזיציה ועל אף התעלולים הפוליטיים, העשייה בעיר תמשך וביתר שאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר