אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים
אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים

עדויות חדשות מגן הזוועות: "זרקו להם אורז ולחם על הרצפה כדי שיילחמו על זה, כמו בשואה"

עוד ועוד הורים מפעוטון ה'לולי של אורלי' נקראים לצפות בסרטונים ומזדעזעים. אחד ההורים: "הוא פשוט שכב שם, מבועת, והיא תקפה אותו באכזריות, ככה סתם"

פורסם בתאריך: 17.2.22 08:13

עדויות חדשות מפעוטון הזוועות בפתח תקווה: במסגרת חקירת המשטרה בפרשה שטילטלה את המדינה, נקראים עוד ועוד הורים להגיע לתחנת משטרת פתח תקוה ולצפות בסרטוני ילדיהם, מפעוטון "הלולי של אורלי" בכפר גנים ג', בהם התעללו על פי החשד, מנהלת הגן אורלי דוידוביץ' ובתה דניאל לייבוביץ'. "אנחנו פשוט בשוק ועוד לא ממש מעכלים או מבינים את הסיטואציה", אומרים הורים לפעוט בן שנה וחמישה חודשים. "אני עוברת מעין חוויה חוץ גופית ולא מאמינה שזה מה שהבן שלי עבר". מדגישה האם. והאב מוסיף כי "זה מרגיש כמו סרט אימה".

גם הם נקראו השבוע לתחנת המשטרה, לצפות בסרטון חדש בו מופיע בנם. "התקשרו אלינו מהמשטרה שנבוא לצפות ומאחר והילד נמצא איתנו בבית בימים אלה, אני נשארתי איתו ובן זוגי הלך לראות את הסרטונים. לדעתי הוא ריחם עליי בתיאורים, כדי שאני אוכל להמשיך לתפקד", היא אומרת.

האב מספר: "הסרטון שראיתי היה מאוד נקודתי, על מקרה בו דניאל (הבת) תקפה את הילד. בסרטון רואים אותו שוכב על הבטן על הרצפה, אני לא יודע אם הוא ישן או פשוט היה מפוחד, ואז היא תופסת אותו מהחולצה ומניפה אותו באוויר. היא התחילה לנער אותו למעלה ולמטה ולצדדים, הוא נתקע בלול שהיה מאחור, ואז היא מטיחה אותו על הרצפה ועל הקיר ממול. זה היה פשוט נורא".

מה עובר לך בראש כשאתה רואה את הילד שלך ככה?
"ברגע הראשון איבדתי את הנשימה. הסתכלתי על הבן שלי ועל כמה הוא סובל בתוך הסיטואציה ושאני לא יכול לעזור לו. אני לא מסוגל לדמיין מה עבר עליו באותם הרגעים. זה נורא. הוא פשוט שכב שם, מבועת, והיא תקפה אותו באכזריות, ככה סתם. בלי שום סיבה".

בשלב זה מוסיפה האם כי גם אחרי שבן זוגה סיפר לה על מה שראה היא הייתה בהכחשה מוחלטת. "לא רציתי להאמין שזה באמת הבן שלי. לא שזה מצדיק, אבל הוא באמת לא עשה לה כלום, אפילו לא בכה … אני לא מבינה מאיפה הרוע הזה מגיע?"

אחרי שהפרשה התפוצצה, חשבתם שאלה הדברים שתראו?
"היינו בטוחים שאולי היא הרימה עליהם את הקול, אבל הדברים שהילדים עברו היו הפתעה מוחלטת עבורנו, לא דמיינתי שאנחנו מתמודדים עם משהו ברמה של התעללות או אלימות. היום אנחנו מבינים המון נורות אזהרה שלא הקשבנו להן לאורך הדרך. הוא ירד המון במשקל ואנחנו דאגנו והתייעצנו עם תזונאי ואפילו הבאנו אוכל במיוחד בשבילו לגן, אבל היא כנראה בכלל לא נתנה לו אותו. כששאלנו מה הוא אוכל, היא לא ידעה לענות. היום אנחנו מבינים גם שהוא זורק אוכל על הרצפה, כי ככה עשו להם בגן – היו זורקים להם אורז ולחם על הרצפה וגורמים להם להילחם על זה – כמו בשואה. הוא היה מושך בשיער או הולך בבית וצועק, חשבנו שזה עניין התנהגותי שלו, אבל היום אחנו מבינים שככה התנהגו אליהם!".

מה עובר עליכם בימים אלה?
"בעבר בכל סיפור ששמעתי על התעללות בפעוטות בגנים, הלב פשוט התהפך לי. מעולם לא דמיינתי אפילו שזה משהו שיגיע אלינו הביתה. לפני שהחלטנו להכניס אותו לגן הזה, שהיה הכי מומלץ בשכונה, בדקנו וחקרנו המון. לדעתי דיברתי עם כ-20 אנשים שונים וחפרתי המון ברשתות החברתיות. רק כדי לוודא שדבר כזה לא יקרה לנו בחיים. עכשיו אני כועסת על עצמי ששלחתי אותו לשם".

לדברי האם, אם יש מסר שהיא הייתה רוצה להעביר להורים כמו שהוא, זה המסר: "תקשיבו יותר לאינטואיציה שלכם. תסמכו על תחושות הבטן ואם משהו לא נראה לכם, תשאלו, תבררו עם הורים אחרים בגן. אורלי עשתה לנו 'הפרד ומשול' ומידרה אותנו. רק היום הפאזל מתחבר, בזכות זה שאנחנו מדברים בינינו ההורים".

בתוך כך הודיעה אתמול המשטרה כי נמשכת החקירה באופן מואץ ורגיש. הבוקר הוארך מעצרן של שתי החשודות, מנהלת הגן והגננת, בחמישה ימים נוספים, עד לתאריך 21.2.22. שוטרי תחנת פתח תקוה ממשיכים בחקירה אינטנסיבית נגד מנהלת גן וגננת במעון פרטי בעיר, בחשד לפגיעה במספר קטינים, במועדים שונים, שעה שחסרי הישע היו תחת השגחתן במעון שבניהולן. עוד נמסר מהמשטרה: "מדובר בחקירה הנמצאת בעדיפות עליונה, נוכח ממצאיה והיות הקורבנות חסרי ישע, כאשר בכוונת המשטרה להוסיף ולבחון את חומרי התיעוד לאורך תקופה ארוכה, לצד המשך חקירת החשודות, במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי מלוא חומרת הדין עמן, בהתאם".

השבוע תתוגבר יחידת החקירות בפתח תקוה בעשרות חוקרים נוספים, הנמצאים כעת במכללה הלאומית לשוטרים, במטרה לסייע בקידום בחקירה, בדגש על איסוף וניתוח ראיות המופקות מאמצעי התיעוד השונים בגן , ובכלל זה תיעוד שבוצע בחודשים האחרונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר