גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

55 חודשי מאסר לאדם שגנב חמישה כלי רכב בחודש, אחד מהם מחניון בפתח תקוה

בתוך חודש בלבד ביצע צעיר חמש עבירות של גניבת רכב. באחד המיקרים ניפץ שמשת רכב מסוג מאזדה, אשר חנה בחניון ציבורי בפתח תקוה, הניע אותו וגנב אותו, אך נלכד בהמשך

פורסם בתאריך: 28.2.22 08:51

למען יראו ויראו: בית משפט השלום ברמלה גזר 55 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשים על תנאי וכן קנס על סך 10,000 שקלים על צעיר שביצע עבירות רכוש חמורות במהלך חודש אחד בלבד. בין היתר גנב חמישה כלי רכב מסוג מאזדה, אחד מהם מחניון בפתח תקוה. בין השיקולים לעונש ציין כבוד השופט מנחם מזרחי כי: "יש להניח את עיקר הדגש העונשי על כף האינטרס של הרתעת היחיד והרבים בעבירות של גניבת רכבים, שהפכו 'מכת מדינה'" ועל כן גזר עליו 11 חודשי מאסר בעבור כל עבירה מסוג זה.

על פי גזר הדין, ביצע הצעיר 5 עבירות של גניבת רכב. בין היתר בתאריך 11.2.21 בשעה 13:15 ניפץ שמשת רכב מסוג מאזדה, אשר חנה בחניון ציבורי בפתח תקווה, נכנס אליו, הניע אותו וגנב אותו. בהמשך הגיע בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים על כביש 443, וכאשר הבחין במחסום משטרתי, פתח את דלת הנהג תוך כדי נסיעה ונמלט ממנו אך נעצר בסמוך לכך. בהמשך גזר הדין מתוארים מקרים דומים בהם גנב הצעיר כלי רכב גם מחולון, באר יעקב, רמלה ולוד.

 

על פי גזר הדין שיקולי הענישה נובעים בין היתר מכך שהצעיר "ביצע עבירות רכוש חמורות ביותר, שבמסגרתן במשך חודש בודד, בפער זמנים קצר, גנב חמישה רכבים מסוג מאזדה … התנהגותו של הנאשם מלמדת, כי הוא עשה את מלאכת גניבת הרכבים ללחם חוקו, בדרך חזרתית ותוך תכנון מוקדם, בנצלו את ההיתר שניתן לו להיכנס לישראל למטרה אחרת – לשם ביצוע עבריינות רכושית" ציין כבוד השופט מזרחי והוסיף כי "עבירות גניבת הרכבים הוכרו בפסיקה כמכת מדינה נוכח נפיצותן, הנזק הכלכלי הישיר הנגרם לבעלי הרכבים והנזק העקיף למנגנון הביטוחי". מנגד ציין כי מדובר בצעיר נעדר כל עבר פלילי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רח

    חולירות מקבלים אישור לעבודה והם מבצעים פשעים. העונש לא לאפר לו להיכנס לישראל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר