בית ספר יד לבנים, צילום פרטי

150 הורים מיד לבנים עתרו: "החלטת הסגירה אינה סבירה"

העתירה הוגשה נגד העירייה ומשרד החינוך, הוגשה גם בקשה למתן צו ביניים להקפאת הליך הסגירה: "היד קלה על ההדק". העירייה: "יש קיטון תמידי במספר התלמידים"

פורסם בתאריך: 24.2.22 08:24

להציל את בית הספר: למעלה מ-150 הורים לתלמידי בית החינוך יד לבנים, הגישו השבוע בקשה דחופה לצו ביניים וכן עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז. מטרת הצו והעתירה היא להקפיא את הליך סגירת בית החינוך, לרבות הליך רישום התלמידים בבתי ספר אחרים וכל פעולה הקשורה בתוכנית פינוי בית החינוך, פיזור התלמידים ואכלוס בית ספר אחר במבנה של בית חינוך יד לבנים, וזאת עד להכרעה בעתירה. בעוד כשבועיים (10.3) ידון בית המשפט בבקשה לצו ביניים, דיון בעתירה נקבע לתחילת חודש אפריל.

בעתירה שהגישו השבוע לבית המשפט המחוזי מרכז, נגד עיריית פתח תקוה, ראש העירייה רמי גרינברג, משרד החינוך וכן בית החינוך האנתרופוסופי רון (אשר אמור לקבל את מבנה בית החינוך), ציינו ההורים: "העתירה עוסקת בהחלטת המשיבים לסגור את בית חינוך יד לבנים ולפזר את 293 תלמידיו בין בתי ספר אחרים בעיר … נראה כי היד קלה על ההדק, והשיקול של הפגיעה בפן החברתי, הרגשי והלימודי של הילדים לא נלקח מספיק בחשבון". לטענתם – "ההחלטה לסגור את בית החינוך אינה מידתית, נוגדת את טובת התלמידים ולכן חורגת ממתחם הסבירות".

כזכור, המהלך לסגירת בית החינוך, שכבר נדחה בעבר, התקבל בהחלטה משותפת של עיריית פתח תקוה ומשרד החינוך, בעקבות מה שהסבירו כירידה בכמות הנרשמים לבית הספר בשנים האחרונות, וכן לאור הרצון לפתוח במקומו בית ספר אנתרופוסופי לכיתות א'-י"ב. ההורים שזועמים על ההחלטה, ניסו לא פעם לשנות את רוע הגזרה, בין היתר באמצעות השבתת הלימודים, הפצת עצומה וכן הפגנות חוזרות ונשנות מול בניין העירייה.

לטענת העותרים, העירייה והעומד בראשה, פועלים משיקולים זרים לכאורה וכן "מנסים לדלל במכוון את כמות הנרשמים לבית חינוך יד לבנים". בין היתר ציינו בעתירתם כי העירייה סגרה את הרישום לכיתות א' בבית החינוך כבר בשנה"ל הקודמת, בניגוד לעמדת משרד החינוך. "רק לאחר פניות של העותרים ושל הסתדרות המורים כי הסגירה אינה כדין … הסגירה נמנעה ברגע האחרון. פעולות כוחניות ובלתי חוקיות אלו מנעו הרשמה מסודרת … ולכן השנה יש רק כיתה א' אחת", נטען. בנוסף ציינו כי "הנתונים המשקפים ירידה מתמדת במספרי התלמידים הלומדים במערב העיר ובאשכול כפר גנים אינה נכונה כלל … כבר כיום יש מאות ילדים באשכול הזה, והגידול הוא טבעי, וזאת עוד לפני שלקחנו בחשבון את הגדילה המתוכננת בקרוב של אלפי יחידות דיור".

 

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת בי"ס יד לבנים היא בשיתוף משרד החינוך המצביע על קיטון תמידי במספר התלמידים שבגינם למעשה התלמידים בביה"ס מקבלים פחות הקצאות, פחות מורים ופחות תקציבים וזאת לאור העובדה הפשוטה כי בי"ס במדינת ישראל מקבל תקציב לפי מספר התלמידים הלומדים בו. מה עוד שבדיקות שביצענו לא מצביעות על גידול משמעותי באוכלוסייה באזור, בשנים הקרובות. לטובת התלמידים והתלמידות, ובאופן מסודר, מושכל ומותאם מתגבשת תכנית לשילוב תלמידי בי"ס יד לבנים הוותיק במסגרות מתאימות ואיכותיות בסביבה הקרובה. במקביל ומתוך מגמה לחזק את החינוך הממלכתי באזור ייפתח במקום בית ספר ייחודי בשיטת הלימוד האנתרופוסופי בו ילמדו תלמידות ותלמידים מכיתה א' ועד יב'. בית ספר ייחודי זה ייתן מענה לתלמידים רבים המעוניינים ללמוד בגישה חינוכית זו. הקמת בתי ספר יחודיים מחזקים את מערכת החינוך בעיר ואת כלל האוכלוסייה בפתח תקוה. תלמידות ותלמידי יד לבנים שירצו ללמוד בביה"ס האנתרופוסופי יוכלו כמובן להשתלב בו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל העובדה שהנושא הועבר להליך משפטי משרד החינוך מנוע מלהגיב. המשרד יעביר את תגובתו לבית המשפט כמקובל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר