הדלקת אש, צילום אילוסטרציה kataklinger depositphotos.com

תושב העיר נעצר בחשד שגרם לסדרת הצתות בפתח תקוה, ולאחר מכן דיווח עליהן

סניגורו של החשוד מכחיש את המיוחס למרשו, שאין לו עבר פלילי. תושב אחר חשוד בהצתת רכב בעיר, על רקע סכסוך כספי

פורסם בתאריך: 24.3.22 14:52

תושב העיר נעצר בחשד לסדרת הצתות. על פי החשד, צעיר, שמוכר בפתח תקוה והגדר בדיון כ"פעיל חברתי", נעצר בחשד לסדרת הצתות של רכוש ציבורי. במקרה אחר, נעצר צעיר נוסף בחשד כי היה מעורב בהצתת רכב על רקע סכסוך.

צעיר מפתח תקוה, המוכר בעיר כפעיל חברתי, נעצר בחשד לסדרת הצתות של פחים ורכוש ציבורי בעיר. בתוך כך, במסגרת חקירה אחרת, נעצר צעיר אחר בחשד להצתת רכב בעיר. לאחר שבשבועות האחרונים פקדו את העיר שורה של הצתות, עצרה המשטרה צעיר, בן 34, בחשד למעורבות בהצתות. אך לא מדובר במקרה רגיל, כי מי שדיווח על השריפות למוקדי החירום היה החשוד עצמו.

תחילת החקירה לאחר שריפה נוספת שהתרחשה ב–22 בפברואר. על פי המשטרה, גם במקרה הזה דיווח החשוד על שריפה בעיר, אך כבאים שהוזעקו למקום העלו את החשד של השוטרים כלפיו. הוא עוכב לחקירה, נחקר ובאותו יום שוחרר בתנאים מגבילים. החשד שהעלו לוחמי האש, וכן החשד של השוטרים, הוביל את המשטרה לפתוח בסוג של חקירה סמויה על מנת לבדוק עד כמה החשד של הכבאים מוצדק. לפני ימים אחדים, במסגרת החקירה, נפגשו חוקרי המשטרה עם הכבאים שהיו מעורבים באירועים שהחשוד על פי החשד דיווח עליהם וגבו מהם עדויות.

מקרה ההצתה האחרון שמיוחס לחשוד, שאין לו עבר פלילי, אירע ב–11 במרץ.  בסך הכל בידי החוקרים יש שבע שיחות של החשוד למוקד של שירותי הכיבוי על שריפות בעיר ושיחות אלו יצאו ממכשיר הטלפון של החשוד.

 

חרף מעצרו של החשוד השבוע, במשטרה טרם יודעים להגיד מה היה המניע של החשוד. כך או כך, סנגורו, עו"ד ירון פורר, הכחיש את המיוחס למרשו. בתום הדיון, האריכה השופטת דורית סבן נוי, שעיינה בחומרי החקירה ושמעה את טיעוני הצדדים, את מעצרו בשלושה ימים, ועד ל–24 במרס. השופטת גם הורתה לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית.

בתוך כך, במסגרת חקירה אחרת, צעיר נוסף בן 28 מפתח תקוה, נעצר בחשד למעורבות בהצתת רכב באמצעות חומר נפיץ וכן בגין החזקת סכין. לאחר חקירתו הוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקוה, שם הוארך מעצרו בשלושה ימים. בדיון נוסף שהתקיים ביום שלישי השבוע התברר כי החשד הוא שהרקע לאירוע הוא סכסוך כספי. אולם, לאחר שנבדקה גרסתו של החשוד, החשד נגדו נחלש וגרסת האליבי שלו התחזקה. יחד עם זאת, במשטרה לא פוסלים אפשרות כי אדם אחר מטעמו של החשוד הצית את הרכב. כך או כך, השופט אלדד נבו הורה היום על שחרורו של החשוד למעצר בית בן יומיים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר