מכולות אשפה עמוסות בהדר גנים, צילום פרטי

טענות כלפי העירייה בנוגע לפינוי אשפה לקראת הפסח בשכונת הדר גנים

חבר המועצה ישראל פרידמן מציין כי קיבל תלונות רבות מתושבים בשכונה. העירייה: "תגברנו לקראת חג הפסח את מערך פינוי האשפה והניקיון"

פורסם בתאריך: 11.4.22 17:02

רגע לפני חג הפסח, עולות טענות של תושבים בנוגע לפינוי האשפה בשכונת הדר גנים. בימים שלפני החג, שבהם מצוי רוב עם ישראל בניקיונות, בשיפוצים ופינוי דברים ישנים מהבית שאין בהם עוד צורך, כמויות האשפה גדלות באופן משמעותי, והטענות של התושבים הם שהעירייה לא נערכה כראוי. הם טוענים ומצלמים מכולות אשפה שעולות על גדותיהן וכך גם פחים. בעירייה אומרים כי תגברו את נושא פינוי האשפה והוסיפו מכולות.

אחד התושבים טוען  כי בחודשים האחרונים נלקחו כמה מכולות אשפה מהשכונה ולא הובאו חדשות במקומן. עוד הוא טוען כי בשנים קודמותהוסיפה העירייה מכולות לפני החגים, אך השנה לא זה המצב.

מי שקיבל חלק מהתלונות תושבים, הוא חבר מועצת העיר, ישראל פרידמן, המתגורר בשכונת הדר גנים. לדבריו, הוא קיבל עשרות פניות של תושבים על מספר מכולות קטן ממה שצריך, על ערמות אשפה ועל פניות למוקד העירוני של העירייה שנענות בתשובות לקוניות שהנושא ייבדק. "בריכוזים הדתיים לא נערכו מספיק לפני החג", אומר פרידמן בשיחה עם אתר מלאבס. "פחי אשפה פשוט לא עומדים בעומס. או שצריך לפנות כל יום או להוסיף מכולות. תושבים פנו אלי בתלונות ואני פניתי בנושא לראש העיר, לאגף הברואה, למנהל שפ"ע ואמרו לי 'יהיה בסדר, בטיפול בטיפול', ועוד טענו שאני עושה רעש בגלל ריח הבחירות. העירייה פשוט לא נערכה כראוי לקראת חג הפסח. אני לא יודע אם זה כתוצאה ממחסור תקציבי או מסיבה אחרת אבל מי שסובל אלו התושבים. לפי מה שהבנתי לאחר פנייתי הוסיפו מכולות בכמה מהמקומות".

 

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה תגברה לקראת חג הפסח את מערך פינוי האשפה והניקיון, לרבות את מועדי הפינוי בכל העיר ובתוכה גם בשכונות המדוברות שבהן הוצבו מכולות תגבור רבות. בשונה מהשנים בהן האשפה היתה נערמת במוקדים רבים בשכונה, ומפריעה לעוברים ושבים על המדרכות, בשנים האחרונות התופעה כמעט ואינה קיימת וגם אם עולה בעיה נקודתית היא מטופלת בהקדם. מטבע הדברים, לקראת חג הפסח יש יותר אשפה מימים רגילים ולמרות זאת נראה כי המכולות וכלל פעולות התגבור ממלאות את יעודן ומונעות מפגעי דרך בשכונות המדוברות. לצד זאת, אנחנו שבים ומזכירים כי יש להקפיד על יום הוצאת האשפה. שדרוג הניקיון ונראות העיר ניכר באופן מובהק בכל השכונות וזאת לאור העובדה כי בשנים האחרונות הדבר עלה לראש סדר העדיפויות העירוני".

נציין כי הנושא עורר ויכוח ברשת, ולצד תושבים שהעלו טעונת היו תושבים שכתבו כי הם דווקא חשים שיש תיגבור, וכי פניות שלהם לעירייה נענו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר