זירת הפיגוע באלעד, צילום מדא

פורסמו שמות הנרצחים בפיגוע באלעד, נמשך המצוד אחר שני המחבלים

ערב קשה באלעד: שני מחבלים רצחו שלושה אנשים ופצעו אנשים נוספים בשתי זירות, מצוד נרחב באיזור

פורסם בתאריך: 5.5.22 21:32

עדכון אחרון: 6.5.22 07:56

יום שישי, 07:00 – הותר לפרסום כי שלושת הנרצחים בפיגוע המתועב הם שלושת הנרצחים בפיגוע הם יונתן חבקוק (44) ובועז גול (49) מאלעד, ואורן בן יפתח (35) מלוד. חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גול תושב אלעד הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, תושב לוד, הותיר אחריו שישה ילדים. מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחות. יהי זכרם ברוך.

שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד, מימין: בועז גול ז"ל, אורן בן יפתח ז"ל ויונתן חבקוק ז"ל, (צילום שרץ ברשת פרסום לפי סעיף 27א חוק זכויות יוצרים)

יום שישי 03:00 – המשטרה פרסמה כי נמשך המצוד אחר המחבלים – אסעד אל-ריפאעי בן 19 וסובחי אבו שקיר בן 20 – פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, באמצעות כוחות רבים, תוך הקמת מחסומים באיזור ושימוש באמצעים מודיעיניים וטכנולוגיים רבים.

יום חמישי, 22:25 – ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, פרסם את ההודעה הבאה: "בעקבות הטרור הרצחני הקשה הערב בעיר אלעד, הנחיתי את אגף הבטחון העירוני לתגבר ככל הניתן את האבטחה בעיר. אני משתתף בצער הכבד של משפחות הנרצחים, שולח איחוליי רפואה שלימה לפצועים ומחזק את כוחות הבטחון במלחמתם בטרור. שוחחתי לפני מספר דקות עם ידידי ראש העיר אלעד מר ישראל פורש, השתתפתי בצערם והצעתי את עזרתנו בכל מה שנדרש".

22:15 – מעיריית ראש העין נמסר: "עדכון ביטחון: תושבים יקרים, בערב זה הלב כואב יחד עם משפחות הנרצחים. אנו שולחים תנחומים למשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אגף הביטחון העירוני ממשיך לעמוד בקשר הדוק עם משטרת ראש העין ולפעול להגברת הביטחון ברחבי העיר. הלילה נקיים הערכת מצב נוספת ונמשיך לעדכן ככל שיידרש. הלימודים במוסדות החינוך יתקיימו כסדרם. השוק העירוני ייפתח מחר. האבטחה והשמירה תתוגבר. אנא המשיכו לגלות עירנות ובכל מקרה של חשד, צרו קשר עם המוקד העירוני 106. עם ישראל חי! לילה טוב ושקט".

22:10 – מהמשטרה נמסר: "בהמשך לאירוע חשד לפח"ע באלעד להלן מס' עדכונים והנחיות: המחבלים עדיין לא נתפסו. אנו מבקשים מהציבור ומסקרנים לא להגיע לזירה. חשיבות לאפשר לכוחות החירום והנצלה לבצע פעילותם. על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים יש לדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה. כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה".

21:45 – מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "למרכז הרפואי שיבא פונה פצוע מהפיגוע באלעד. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם".

21:30 – עדכון מבית החולים בילינסון: "לבית החולים בילינסון פונו מהאירוע באלעד שני פצועים שמטופלים בחדר הטראומה, אחד במצב אנוש ושני קשה". יצוין כי לדברי מנהל בית החולים, ד"ר ערן רוטמן, כל הפצועים שהגיעו לבית החולים נפגעו מגרזן.

21:40 – פראמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובילינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".

21:20 – דוברות זק״א: שלושה נרצחים וארבעה נפגעים קשה בפיגוע רצחני באלעד. אהרון זילברמן, מתנדב זק״א שהגיע מהראשונים למקום. ״הוזעקתי ע״י מוקד זק״א לכיכר אבן גבירול באלעד, מדובר באירוע פח״ע. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים. מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים. מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד״א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה״ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל". עדכונים נוספים בהמשך. 

21:00 – פיגוע רצחני באלעד: לפחות מחבל אחד פגע בשישה אנשים, רצח לפחות שלושה אנשים ופצע אחרים, חלקם באורח קשה. הפיגוע אירע בפארק מרכזי בעיר אלעד, סמוך לראש העין ולפתח תקוה ביותר מזירה אחת, בהן האמפיפארק באלעד. בחלק מהדיווחים נמסר כי במקום היו שני מחבלים מוסלמים מרצחים, אחד תקף בגרזן והשני בירי.

המחבלים הרוצחים: אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי אבו שקיר, בן 20 מהכפר רומאנה שבמחוז גנין

מהמשטרה נמסר: "ככל הנראה ישנם מס' מוקדים באמפי פארק אלעד. למקום הוקפצו כוחות משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז. בשלב זה נפרסו מחסומים לאורך הצירים, תוך סריקות בסיוע מסוק משטרה אחר רכב שככל הנראה נצפה נמלט מהמקום. על פי גורמי רפואה ישנם מס' פצועים במקום וככל הנראה מס' הרוגים.

ממוקד החירום של עיריית אלעד נמסר: עקב אירוע חירום בעיר, יש למעט לצאת מהבתים כרגע ולדווח למשטרה על כל תנועה חשודה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר