איש באזיקים Alexey_Seafarer depositphotos.com

בגדי שליח, שקית של גלידריה מפורסמת. חשיפה: כך הונח המטען באם המושבות

כתב אישום שהוגש נגד צעיר בן 23 חושף כיצד הצליח להניח מטען חבלה בפתח דלת בקומה ה-14 בבניין בשכונת אם המושבות החדשה

פורסם בתאריך: 10.5.22 08:45

כתב אישום הוגש נגד אדם המוכר למשטרה בגין הנחת מטעני חבלה בבניין מגורים בפתח תקוה ובסביון. הנאשם הוא צעיר בן 23, מאור יהודה. הוא נעצר בחודש שעבר ומאז מעצרו הוארך עד שביום שישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום, הכולל שלושה סעיפי אישום המייחסים לו נשיאת נשק, ניסיון לחבול בחומר נפיץ, שיבוש, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, החזקת סמים ועבירות נוספות.

באישום הראשון, המתייחס להנחת המטען בפתח תקוה, נטען כי ב–5 בפברואר, קצת לפני חצות, בנסיבות שאינן ידועות לפרקליטות, החליט הנאשם להצמיד מטען חבלה ברחוב שרגא רפאלי בשכונת אם המושבות בפתח תקוה.

לצורך כך, הצטייד בלבנת חבלה אליה חוברו יזם חשמלי מאולתר ומקלט אלחוטי, והכניס אותה לתוך שקית עליה מוטבע לוגו של רשת גלידריות מוכרת. הנאשם הגיע לבניין באמצעות קטנוע שאליו מחובר ארגז ועליו לוגו של חברת שליחויות מוכרת, כשהוא לבוש בבגדי אותה חברת שליחויות.

עם כניסתו אל הבניין, עלה במעלית לקומה 14, הוציא את המטען מהשקית והצמיד את המטען לדלת אחת הדירות שבה מתגוררים זוג הורים עם ילדיהם. מיד לאחר מכן, יצא מהבניין ונמלט על גבי הקטנוע.

סמוך לשעה 06:45 יצא בעל הדירה מביתו עם כלבתו ואז הבחין במטען, צילם אותו ודיווח למשטרה תוך שהורה לאשתו להיכנס למרחב מוגן עם ילדיהם. כשעה וחצי לאחר מכן נוטרל המטען.

 

למחרת, דיווח עובד עיריית אור יהודה למשטרה על כך שזיהה קטנוע ללא לוחית זיהוי החונה בחניית כורכר כשעליו שקית זהובה ובתוכה לוחית זיהוי. בסמוך , נמצאה לוחית זיהוי בה השתמש הנאשם בעת הנחת המטען, כשהוא מונחת בתוך שלולית. למרות שהדבר לא נחשף בכתב האישום, במהלך החקירה עלה חשד כי המטען בפתח תקוה כוון כלפי אדם אחר ולמעשה מדובר בטעות בזיהוי.

באישום השני נטען כי ב–5 במרס היה מעורב הנאשם בהנחת מטען מתחת לרכבו של תושב רחוב הדוכיפת בסביון. למחרת בבוקר הבחין בעל הרכב במטען והזעיק את המשטרה. במקרה הזה, מדובר ברכב של איש עסקים, אך הנסיבות שבגינן הונח המטען – לא נחשפו.

ויש גם סמים בעניין: על פי האישום השלישי, בעת מעצרו נתפסו בביתו ובקטנוע כ–15 גרם קוקאין וכן מריחואנה במשקל של כ–21 גרם. כמו כן, נטען כי סירב להזדהות ומסר שם בדוי.

התשתית הראייתית נגד הנאשם מתבססת על צילומי מצלמות אבטחה ממקומות שונים, נתונים מאפליקציית הניווט אשר הצביעו על מסלול נסיעתו, טביעות אצבע של הנאשם על גבי המטען שהונח בסביון וראיות נוספות.

בחקירתו הוא הכחיש תחילה את המיוחס לו, אך בהמשך שמר על זכות השתיקה. בשתי החקירות הבאות טען כי "תופרים לו תיק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר