הלולי של אורלי, הנאשמות אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ בבית המשפט, צילום מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

פרשת האלימות ב"לולי של אורלי": עתירה להוסיף אישום על התעללות נפשית בפעוטות

לצד הגשת העתירה, השופט נענה לבקשת הסניגורים ודחה את הדיון שאמור היה להתקיים אתמול במשפטן של שתי הנאשמות. הורים הפגינו בכניסה לבית השמפט

פורסם בתאריך: 2.6.22 14:34

כשבועיים לאחר הפרסום במלאבס על כך שבית המשפט המחוזי בלוד האריך עד תום ההליכים את מעצרן של בעלת גן הפעוטות "הלולי של אורלי", אורלי דוידוביץ, ובתה הסייעת דניאל ליבוביץ', אשר הואשמו בשורה של מקרי אלימות כלפי פעוטות, התקיים אתמול (שלישי) דיון נוסף בעניינן, כשזו הייתה הפעם הראשונה מאז התפוצצות הפרשה בינואר 2022 שההורים פגשו את הנאשמות. עם כניסת הנאשמות לאולם סערו הרוחות, ההורים בכו וצרחו לעברן קריאות שונות. בכניסה לבית המשפט הפגינו מספר הורים, בעודם הם מחזיקים בשלטים עליהם נכתב בין היתר – "גם אם המצלמה לא תיעדה את האימה, הילדה שלי נפגעת עבירה",  וגם – "שתדע כל גננת מתעללת, ששנים בכלא הולכת לשבת" .

בדיון ביקש עורך הדין ארי שמאי, המייצג את דוידוביץ, את דחיית הדיון, בטענה כי לא עבר על כל החומרים. כמו כן, ציינה עורכת הדין שחף אולמן ממשרדה של עו"ד תמי אולמן, אשר מייצגת את ליבוביץ', כי הן פנו לפרקליטות על מנת לקבוע פגישת משא ומתן.

הלולי של אורלי, הפגנת הורים מחוץ לבית המשפט, צילום מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

כזכור, השתיים הואשמו במאות מקרים בהם התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד, פעוטות שבאחריותן. בבקשה לחילוט הרכוש והנכס ששימשו את הנאשמות ציינה הפרקליטות: "כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד. כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם. הנאשמות הן גננת, מנהלת ובעלים של הגן ובתה המשמשת סייעת, שההורים הפקידו בידיהן את היקר להם מכל. במקביל להגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה לחילוט הדירה שבבעלות הנאשמת, אשר שימשה להפעלת הגן בו בוצעו העבירות. זהו צעד נוסף וחשוב במאבק הבלתי מתפשר שמנהלת הפרקליטות נגד התעללות בפעוטות ובחסרי ישע".

קיראו גם:

פרשת האלימות בגן: ביקורת קשה על כך שהגננת ובתה לא הואשמו בהתעללות נפשית

כאמור, בתום הדיון אתמול, נענה השופט חגי טרסי לבקשת הדחיה וקבע כי הדיון שבו יינתן מענה לכתב האישום יתקיים ב–5 ביולי בפני השופטת מרב גרינברג.

כזכור, לפני כשבוע וחצי פורסם במלאבס כי חרף דרישת הורי הפעוטות, קבעה הפרקליטות כי "חומר הראיות, אינו מאפשר העמדה לדין של מי מצוות הגן בגין חשד לאירועי אלימות נוספים". בית המשפט הורה למשטרה לבחון תיעוד מ-17 בינואר על מנת לבחון קיומן של ראיות לפגיעה בקטינה נוספת. לצד זאת, במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, ביקרו את החלטת הפרקליטות שלא להוסיף סעיפי אישום על התעללות נפשית בפעוטות שלא סבלו מאלימות פיזית, אך חוו מקרוב את האירועים המזעזעים בגן.

 

 

בנוגע לדרישה להאשים את השתיים גם בהתעללות נפשית בפעוטות, הפרקליטות כבר ציינה, כפי שפורסם במלאבס: "שקלנו אף את העתירה להוסיף לכתב האישום ולייחס לנאשמות את עבירת ההתעללות (נפשית), וזאת ביחס לפעוטות שנצפו בסרטונים בסמיכות לפעוטות שחוו לכאורה אלימות פיזית. באנו לכלל מסקנה כי אין בידינו לטעון ולהוכיח ברמה הנדרשת בפלילים כי כל פעוט שנוכח בסביבת פעוט שחווה אלימות, חווה בעצמו התעללות נפשית כהגדרתה בחוק". נוכח קביעות אלו, קבעה הפרקליטות כי "אין לנו אלא להותיר את מסכת כתב האישום החמורה כשלעצמה כפי שזו באה לידי ביטוי בכתב האישום שהוגש".

על רקע זה, הוגשה השבוע עתירה לבג"צ, באמצעות עו"ד יחזקאל ריינהרץ ממשרד פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות', בדרישה להוסיף לכתב האישום גם אישום בגין פגיעה נפשית בילדי הגן. בעתירה, תוקפים ההורים את הפרקליטות והמשטרה על אוזלת היד לכאורה בחקירה והתעלמות מהנזקים הנפשיים שנגרמו לילדים.

ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך נמסר: "אנחנו מודים לשופט ששמע את עמדת ההורים ונתן הזדמנות לביהמ"ש העליון לדון בעתירה החשובה לתיקון כתב האישום. הגיע הזמן שהפרקליטות תפסיק ללכת על הקל והבטוח ותפעיל את כל הכלים המשפטיים כדי למצוא את מלוא הדין עם מתעללות לכאורה שמעיזות להרים יד על תינוקות ולהטיל אימה במקום שאמור לשמור עליהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר