, קנאביס רפואי TeriVirbickis depositphotos.com
, קנאביס רפואי TeriVirbickis depositphotos.com

חשד: צעיר מפתח תקוה זייף רישיונות לקנאביס רפואי וסחר בסמים

בדיון בבית המשפט טענה המשטרה כי הוא חשוד גם בסחר בסמים, בעוד שסניגורו טען שהחשוד קנה את הרישיון המזויף

פורסם בתאריך: 6.7.22 07:44

תושב פתח תקוה, בן 25, נעצר לפני ימים אחדים בחשד לזיוף רישיונות לקנאביס רפואי. החשוד, שמוכר למשטרה, נעצר על ידי מפלג הונאה ופשיעה כלכלית בחשד כי יחד עם אדם אחר, זייף מסמכים שאותם הגיש למשרד הבריאות על מנת להוציא רישיונות לקנאביס רפואי. כמו כן, בחיפוש בביתו נתפס חומר החשוד כסם מסוג קנאביס.

לאחר חקירה ראשונית, הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם יחסה לו המשטרה עבירות של סחר בסמים, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב וזיוף בכוונה לקבל דבר.

בפתח הדיון בעניינו, סיפר נציג המשטרה על השתלשלות הדברים שהובילו למעצרו של החשוד. "לפני מספר חודשים התקבלה תלונה ממשרד הבריאות לפיה ישנו אדם שמגיש מסמכים בריאותיים מזוייפים, וזאת על מנת להוציא רישיונות לקנאביס רפואי במרמה. במסגרת המסמכים שקיבלנו ממשרד הבריאות נמצא כי החשוד קיבל אחד מהרישיונות ואף רכש בשתי פעמים שונות קנאביס רפואי כאשר מציג תעודה מזוייפת".

לדברי נציג היחידה החוקרת, המשטרה ניסתה לעצור את החשוד מספר פעמים ואף יצרה איתו קשר טלפוני על מנת שיגיע לחקירה, אך החשוד לא הגיע ואף ביקש שישלחו לו הזמנה למשטרה לכתובת מייל מזוייפת, כתובת מייל שהתבררה לא תקינה.

 

 

עוד טענה המשטרה בדיון, כי בחיפוש בביתו במהלך עצרו של החשוד, נתפסו סמים מסוג קנאביס ומספר פריטים. "לחשוד היה רישיון שבוטל לאחר שהבינו שהוא זוייף ובאמצעותו רכש קנאביס רפואי", נאמר בדיון, "לאור הראיות שהתקבלו מהחיפוש בביתו וגם מהטלפון, אופי החקירה השתנה אנחנו חושדים שהחשוד עצמו בנוסף לזה שקיבל סמים במרמה אלא גם סחר בסמים".

סנגורו טען במסגרת הדיון: "הרבה אנשים קונים באופן לא חוקי והמשטרה צריכה לתפוס את הסוחר. החשוד לכאורה אחד מאלה שרכשו את הרישיון, במודע או לא. אין עבירת זיוף אלא שימוש במסמך מזויף ואם יצליחו להוכיח שהמסמך אצלו ועשו בו שימוש".

בתום הדיון, קבע השופט אלעד לנג כי קיים חשד סביר. עוד ציין השופט: "בשים לב לעובדה כי הגורם אשר חשוד בכך שהגיש מספר רב של בקשות לקבלת רישיון שימוש בקנאביס (אשר החשוד מהווה אחד מהם בלבד), שוחרר ממעצר וכן בשים לב למשך הזמן שחלף מהמועד בו ידעה המשטרה על מעורבות החשוד במיוחס לו (פרק זמן של כשלושה חודשים) כמו גם המועד שחלף ממועד הוצאת צו מעצר ועד לביצוע (פרק זמן של חודש ומחצה), אני סבור כי אין מקום להורות על הארכת מעצר המשיב וניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת מהחשוד וכן לאפשר המשך ביצוע פעולות חקירה באמצעות קביעת תנאי שחרור מתאימים".

לאור כך, הורה השופט על שחרור החשוד למעצר בית עד 6 ביולי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר