אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
לילדה המצולמת אין קשר לכתבה, אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הורים: "ילדים בגן הפשיטו את הילדה שלנו ונגעו בגופה"

אם הילדה, הלומדת בגן טרום חובה של החינוך המוכר שאינו רשמי מספרת: "ביתי הוטרדה על ידי מספר בנים, שהורידו לה בכוח את המכנסים ואת התחתונים ונגעו לה באיברים הפרטים". רשת החינוך: "אנו מתייחסים בכובד ראש לנושא"

פורסם בתאריך: 21.11.17 17:52

הורי ילדה הלומדת בגן טרום חובה השייך לחינוך המוכר שאינו רשמי בעיר, טוענים כי ילדתם הושפלה כשהוכנסה לשירותים והופשטה ממכנסיה על ידי חבריה לגן. ברשת הגנים בה היא לומדת אמרו השבוע כי הנושא ידוע ומטופל על ידי אנשי המקצוע.

המקרה התרחש לדברי ההורים ביום שני השבוע. "הבת שלנו חוותה חוויה לא נעימה בגן בלשון המעטה", מספרת האם. "בזמן שהיא הייתה בגן, היא הוטרדה על ידי מספר בנים, שהורידו לה בכוח את המכנסים ואת התחתונים ונגעו לה באיברים הפרטים. אף אחת מנשות הצוות בגן לא שמעה על כך בזמן אמת וגם לא אחרי המקרה באותו היום. אני שמעתי על כך במקרה, כשבן של חברה טובה סיפר לה את שקרה. החברה פנתה אליי וסיפרה לי. כשהבת שלי חזרה מהגן, היא התחילה לספר לי דברים. היא התחילה לצחוק ולספר לי איפה נגעו בה. היא בכלל לא הבינה את משמעות הנושא. שביקשתי לדעת למה היא לא סיפרה לגננת אז היא אמרה שהיא פחדה שיענישו אותה".

מה אומרים לבת שלך בסיטואציה כזו?

"אמרתי לה שגופה הוא שלה ושלאף אחד אסור לגעת בו, ואם זה קורה היא צריכה לספר. התקשרנו לגננת, היא בכלל לא ידעה על כך והתחילה לתרץ תירוצים ולהגיד שזו סקרנות מינית נפוצה. בהמשך הסתבר לי שהיו עוד מקרים בגן, שנגעו בילדה עם מקל בגופה ושמדובר תמיד באותם ילדים".

 

נפגשתם עם המפקחת, מה היה בפגישה?

"אמרנו לה, שזה לא מקובל עלינו, שאנחנו לא מתכוונים לשתוק ורוצים להיות מדווחים כל הזמן איך הם פועלים בנושא. איך ייתכן שקבוצה של ילדים נכנסת לשירותים ואף אחד לא שם לב. אנחנו שוקלים להגיש תלונה במשטרה בנושא ובעיקר רוצים שההורים יהיו ערניים, שיפתחו את העיניים ויעשו בדק בית אצלם, לראות שהילדים שלהם לא חוו חוויה דומה, שעלולה לצלק אותם לעתיד".

נציין כי מאז שהורי הילדה פרסמו את דבר המקרה בקבוצת הווטצאפ של הגן, הרוחות סוערות והורי הילדים כולם דורשים תשובות ומהצוות שיהיה מעורב יותר בנעשה בגן.

מרשת החינוך המפעילה את הגן נמסר בתגובה: "אנו מתייחסים בכובד ראש המתבקש לנושא. העניין מטופל תוך מעטפת מקצועית הקיימת במוסדותינו, פסיכולוגית קלינית, מנתחת התנהגות ויועצת חינוכית שביקרו בגן, ושותפות בהכוונה והטמעת תהליכים מתבקשים. אנו עושים את המיטב למען הילדים, ואף הורי הילדה שהתלוננו, בחרו לתת אמון במערכת ומשאירים את הילדה בגן, לאחר שהתרשמו מטיפול המנהלת והגורמים בנושא. קייימת אצלנו תוכנית קידום 'מוגנות' ספציפית למניעת הישנות מקרים דומים. ונמשיך בעשיה מתקדמת למען תלמידינו היקרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר