צילום אילוסטרציה. אילן אסייג
צילום אילוסטרציה. אילן אסייג

הגיוס, השרות הקרבי, הקצינות והקצינים: כל נתוני הגיוס של פתח תקוה

הנתונים של ילידי 1999 חושפים: בגיוס גברים פתח תקוה נמצאת מעל הממוצע הארצי, בגיוס נשים מעט מתחתיו. וגם: האם אחוז הקצינות והקצינים עולה או יורד?

פורסם בתאריך: 16.2.21 08:14

74.3 אחוזי גיוס אצל הגברים, 55.8 אחוזים אצל הנשים. אלו נתוני הגיוס בפתח תקוה, אותם פרסמה העירייה, כפי שהוצגו על ידי אורטל בן נעים ממרכז הכנה לצה"ל וגדנ"ע בחטיבת התכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל. הנתונים הוצגו לראש העירייה רמי גרינברג, למשנה לראש העיר וראש אגף נוער וצעירים רפי דהן, ולגורמים נוספים הקשורים לנושא בעירייה. הממוצע הארצי עומד על 71.1% בגיוס הגברים ו-57.8% בגיוס הנשים. הנתונים מתייחסים לילידי 1999, שסיימו את לימודיהם בתיכון ב-2017.
עוד פורסם שאחוז הגברים שיצאו לקצונה בשנת 2019  עומד על 7.8%, בשנת 2018 על 7% ובשנת 2017 על 6.4%. אחוז הנשים שיצאו לקצונה בשנת 2019 עומד על 5.2%, בשנת 2018 על 6% ובשנת 2017 על 5.4%.
בעיר פתח תקווה פועל מרכז הכנה לצה"ל אשר מפעיל בימי שגרה תכניות רבות ומגוונות ו"תופר" לכל תיכון את המענה הממוקד והמתאים לו. בין היתר מקדם המרכז את פרויקט "צו בצוותא" בכל בתי הספר, קבוצות כושר קרבי, קבוצות "משרתות באמונה" (מסלול שירות לבנות דתיות), סיורים בבסיסי צה"ל, מפגשים עם לוחמים, סדנאות חוסן נפשי, ליווי אישי ופרטני לקראת צו ראשון או גיוס ועוד. גם בימים אלה של קורונה קידם המרכז פעילות מקוונת בבתי הספר, בין היתר שיח עם לוחמים, הכנה לקראת גיוס ועוד.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "לצד ההתמודדות שלנו מול משבר הקורונה, אנחנו דואגים לקדם את בני הנוער בעיר בכל פרמטר חינוכי ופדגוגי, לרבות בפן הערכי שבא ליד בשירות משמעותי לצה"ל. כמי ששירת הרבה שנים במערכת הביטחון ובתוכה גם כקצין בקבע ובמילואים, אני רואה חשיבות רבה בנושא זה ופועל, יחד עם מרכז ההכנה לצה"ל וגופים עירוניים נוספים, כדי להגיע לכלל בני הנוער בעיר ולעודד אותם לתרום את המיטב עם גיוסם לצה"ל. אני גאה בבני הנוער לאור העלייה בתפקידי לוחמה וקצונה ואנו נמשיך ללמוד את הנתונים משנת הגיוס 2017 ונעשה כל שביכולתנו כדי לשפר אותם באופן תמידי. יש לנו בעיר בני נוער איכותיים וערכיים מאוד, ואני מאמין ביכולות שלהם".
רפי דהן המשנה לרה"ע וראש האגף, הוסיף: "בעיר פתח תקוה מערכת חינוך בלתי פורמלית מאוד ערכית ומבוססת, הכוללת תנועות נוער, מרכזי נוער, מועצות נוער ועוד, שהם הבסיס לפעילות המחזקת ערכים של נתינה ומסירות. אני גאה בבני הנוער האיכותיים שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר