קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

העירייה הורתה לאנשי חינוך שלא התחסנו להיבדק לקורונה פעמיים בשבוע

לפי מכתב של מנהל אגף הביטחון והחירום בעירייה אנשי החינוך יחויבו להציג את האישור על הבדיקה. כיצד יגיבו ארגוני המורים?

פורסם בתאריך: 3.3.21 17:40

מנהל אגף הביטחון והחירום בעירייה, יריב סנדלון, הוציא בשעות האחרונות מכתב למנהלי אגף החינוך בעירייה, בדרישה שכל עובד חינוך, שיחליט לא להתחסן, מחויב לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע, אותה הוא צריך להציג לחמ"ל הקורונה בעירייה. המכתב של סנדלון יצא בעקבות המשך העלייה בתחלואה בעיר. הוראה זו תקפה גם לעובדי העירייה שיסרבו להתחסן.
במכתב צוין: "המשך העלייה בתחלואת הקורונה ובדגש על ילדים במסגרת החינוך, מעלה את הצורך להתחסנות של כלל האוכלוסייה מגיל 16. מכיוון שלעובדי ההוראה ממשק קבוע עם הרבה ילדים, שאינם ברי חיסון בשלב זה, חשוב לקיים מאמץ אל מול העובדים כדי להגיע להתחסנות של כולם. עובד שלמרות החשיבות של החיסון יחליט לא להתחסן מחויב לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע ולהציג אישור על תוצאות הבדיקה לחמ"ל הקורונה של העירייה". סנדלון, מבקש מאגפי החינוך בעירייה להעביר את ההודעה לכלל צוותי ההוראה בעיר ומבקש מהם לטפל ביישום ההנחייה.
ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "אין מנוס מביצוע החיסונים ומשמח לראות שרוב מוחלט מעובדי ההוראה העובדים במסגרות החינוכיות בפתח תקוה אכן התחסנו. היצע אפשרויות החיסון שהעירייה וקופות החולים מציעות בעיר הוא רחב מאוד ואני מצפה שכל עובדי ההוראה ייקחו אחריות על בריאות תלמידיהם ועל הבריאות שלהם ויתחסנו בהקדם. במקביל, המציאות מחייבת גם את הורי התלמידים להתחסן. רק כך נוכל להבטיח שיגרת לימודים תקינה".
הורים בעיר ברכו על הבקשה ואמא לארבעה ילדים במערכת החינוך אמרה: "אני שמחה שהעירייה לוקחת אחריות, הילדים שלי נכנסו ויצאו מבידודים מספר פעמים, שחלקם היה בשל איש צוות מאומת. יש לא מעט מורים שלא מחוסנים או עשו רק את החיסון הראשון וחושפים את הילדים למחלה ולבידודים. אני מקווה שהמורים ישתפו פעולה, יבינו את החשיבות וזה יוריד את מספר החולים במוסדות החינוך". ומנגד יש הורים שטוענים, שזה לא באמת ישים: "עם כל הכבוד, לגרינברג אין סמכות חוקית לכפות את זה על צוותי ההוראה ואני מאמינה, שההתנגדויות יגיעו במהרה".

תגובות ארגוני המורים יובאו כאן כשיתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר