ד"ר איתן לבני - רופא עיניים בלינסון. צילום באדיבות בית החולים

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר עם נמלה בתוך העין?

שלומית לבנה התעוררה עם עין נפוחה. בבוקר התברר שנמלה נכנסה לאחת מעיניה והחליטה להישאר. אז מה עושים? מוציאים עם פינצטה. לא לבד, אלא משאירים את זה לרופא עיניים

פורסם בתאריך: 3.7.19 17:56

שלומית לבנה התעוררה באמצע הלילה עם עין נפוחה ומגרדת. בבוקר, כשהעין התנפחה וההרגשה הייתה לא נעימה, היא הגיעה למחלקת העיניים בבית החולים בלינסון לבדוק מה הסיבה והופתעה מכך שדוקטור איתן לבני, הוציא מתוך העין שלה נמלה.

"באמצע הלילה הרגשתי משהו לא נעים בעין, לא יותר מידי ייחסתי לכך חשיבות", מספרת לבנה שעובדת במחלקת הדוברות של מרכז רבין. "בבוקר כשקמתי, ראיתי שהעין ממש נפוחה והחלטתי ללכת לרופא העיניים. הוא בדק את העין שלי עם מיקרוסקופ והסתבר לי שלתוך העין נכנסה לי נמלה, דבר שמאוד ידוע בעונה הזו של החרקים והלחות שבחוץ. הרופא הוציא את הנמלה עם פינצטה ענקית ואמר לי שמה שאנשים לא יודעים, זה שאם הנמלה או החרק נתפסים בתוך העין, הוא נאחז עם המלתעות שלו ויכול להישאר בתוך העין וזה יכול לגרום לנזק עתידי".

ד"ר לבני מוסיף: "בתקופה הזו יש הרבה חרקים בחוץ וכן חרקים מעופפים שיכולים לגרום לצרות ונזקים בעיניים. עקיצות של יתושים, בדרך כלל אין איתן בעיות, אבל לעיתים העקיצות יכולות להזדהם ומעקיצה פשוטה זה הופך לעקיצה מזוהמת באזור העיניים. זה בדרך כלל מלווה בנפיחות, אודם, חום וכאבי מקומי, העין יכולה להיסגר ואסור להמתין ולהגיע לבית חולים לקבל אנטיביוטיקה. חרקים נוספים שיכולים להיכנס לתוך העיניים הם נמלי האש הקטנות שפלשו לישראל, בעקיצה שלהן הם מפרישות חומצה פורמית, זה מאוד כואב ודווחו עקיצות של נמלים בסביבת העין וגם בעור, בלחמית ולעיתים נדירות גם בקרנית, זה מאוד כואב וצריך להוציא בצורה מבוקרת עם פינטצה. וכמובן יש גם את הזבובים, זה די נדיר, אבל רואים מידי פעם שזבוב נכנס לעין ומטיל ביצה, זה לוקח שבריר שנייה ומהביצים יכולים לבקוע זחלים שיושבים בשק הלחמית וצריך להוציא אותם. וכן יש את כיני הראש, הגוף והערווה שיכולים להופיע בריסים, הן נתפסות בעור ומטילות ביצים וגם במקרה הזה צריך להגיע לרופא עיניים שיוצא אותם עם פינצטה".
אתם נתקלים בהרבה מקרים כאלה?
"אנחנו נתקלים בעיקר אצל ילדים, חרקים זה בדרך כלל מאופיין בתקופת הקיץ וכן ניתן לראות אצל אנשים שנוסעים ברכב הרבה שעות עם חלון פתוח וללא משקפיים ונהגי אופנוע שנוסעים ללא מגן עיניים. לכן אנחנו ממליצים להם לנסוע עם חלון סגור ולהגן על העיניים. בכל מצב, כאשר חושדים במשהו ומרגישים לא טוב באזור העיניים, נפיחות, כאבים ועוד, יש לבדוק ולא להזניח ולהגיע לבית חולים להתחיל טיפול אנטיביוטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר