עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן

הערב: הפגנה מול בניין העירייה. הטענה: העיר מתחרדת

העירייה: "מדובר בהשמצה פרועה של קומץ המנסה ליצור חיץ בין הציבור החילוני לזה הדתי"

פורסם בתאריך: 28.1.18 17:00

הפגנה תחת הכותרת: "נגד התחרדות העיר" צפויה להתקיים היום מחוץ לבניין העירייה בשעה 18:00. ההפגנה, שמפורסמת בעיר באמצעות הרשתות החברתיות, מתייחסת לכמה החלטות שנויות במחלוקת סביב נושאי דת לאחרונה. "בעקבות הכניעה של ברוורמן לחרדים, אי העברת חוק עזר בעניין חוק המרכולים, התקציבים המופרזים המופנים על חשבוננו לציבור החרדי בעיר …הקמת מבני דת שלא לצורך בשכונות מעורבות בשביל קישוש קולות ועוד, נגיע לבניין העירייה להפגנה", נכתב בהודעת ההפגנה.
"זה משהו ראשוני, ואין לי מידע כמה יגיע. אישרו הגעה 50 אנשים, וגם אם נגיע כמה בודדים אנו נמשיך", אומר אביחי כהן, תושב שכונת הדר גנים ומיוזמי ההפגנה, "העיר די מנומנמת בכל מה שקשור לכפיה דתית. נראה איך ההפגנה תתפתח ואנו נמשיך עם זה. אנו לא רואים מראש העיר סימנים שהוא מתכוון לשמור על הסטטוס קוו בעיר. נושא המרכולים הוא הקש ששבר את גב הגמל. אנו לא ראינו אותו עושה חוק עזר עירוני בעניין כמו בערים אחרות ולא נראה שזה מעניין אותו כל כך. יש לנו לא מעט מקרים שקרו בארבע השנים האחרונות אנו רואים תהליך מאוד מטריד של התחרדות העיר. למשל רחובות קיימים שמשנים את שמם על שם מנהיגים פוליטים שהם מסיעת ש"ס, כמו שראינו בשינוי שמו של רחוב ועד ארבע ארצות לשמו של הרב עובדיה יוסף. יש מקרים של אנשים שיוצאים מביתם ומגלים שבונים להם מקווה מול הבית, כמו שעושים בקריית מטלון ובהדר גנים. התחושה היא שיש תהליך התחרדות מאוד גדול שראש העירייה נותן לזה גב. בשכונת צמרת גנים למשל, שהיא שכונה חילונית שהוקמה לפני 15 שנה בערך, היה שטח ציבורי שהובטח לכלל הציבור לטובת טיפת חלב או מועדון ספורט. במהלך השנים נפתח שם כולל או ישיבה באופן לא חוקי, ובית השפט קבע שהמתחם הזה צריך להיהרס עד שנת 2015, והשטח לא נהרס".

לאחרונה ציינה העירייה בעניין חוק המרכולים כי לא יהיה שינוי בסטטוס קוו בעיר, והעסקים באזורי התעשייה ימשיכו לפעול בשבת, אך כהן לא מתרשם מכך, "הדף שלנו בפייסבוק נפתח לפני כל הבלאגן של חוק המרכולים ולפני מה שקרה באשדוד", הוא אומר, "היינו מקיימים את ההפגנה בכל מקרה, ללא קשר לאשדוד, כי זה לא רק חוק המרכולים אלא עוד נושאים. אנו רואים מגמה מאוד מטרידה. היה צריך להעביר תיקון לחוק העזר".

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בהשמצה פרועה של קומץ אנשים שמטרתה אחת – נסיון ליצירת חיץ בין הציבור החילוני לזה הדתי. העיר פתח תקוה היא עיר הטרוגנית ששומרת בקנאות במשך שנים רבות על יחסי שכנות נפלאים עם כל המגזרים ואלה המנסים לערער זאת וליצור מראית עין, צריכים להסתכל במראה ולהתבייש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר