צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

רק עבודות שרות למורה שביצע מעשים מגונים בתלמידים במהלך שיעור, הפרקליטות מערערת

בית המשפט גזר על לנדאו, שהתפשט וביצע מעשים מגונים בתלמידים צעירים בבית ספר בעיר במהלך שיעורים, עבודות שרות, קנס ומאסר על תנאי. הפרקליטות: "הוא ניצל את תמימות הקטינים לסיפוק צרכיו המיניים, העונש אינו הולם את חומרת המעשים"

פורסם בתאריך: 20.1.21 15:14

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום, יום רביעי, ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז על קולת עונשו של המורה שניאור לנדאו אשר הורשע בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטין בטרם מלאו לו 14 בבית ספר יסודי בעיר. במקביל ביקשה הפרקליטות לעכב את ביצוע עונש עבודות השירות שנגזרו על הנאשם. גזר הדין ניתן ב- 16.12.20 והותר לפרסום ב-18.1.21.
הסיפור נחשף לראשונה בסוף חודש יוני שנת 2019, ימים ספורים לפני סיום שנת הלימודים ועורר סערה גדולה. בנות מכיתה א' סיפרו להוריהן שמורה שמלמד בבית הספר, נעל את הדלת במהלך שעת הלימודים, הוריד את מכנסיו ותחתוניו ונשאר עירום. על פי העדויות המורה ירד על ארבע והזמין בנות לרכב על גבו. לאחר מכן התהפך על הגב וביקש שיגעו באיבר מינו. ההורים הגישו תלונה במשטרה. לאחר הדיווח על מעצרו של המורה, הורים רבים ניסו לבדוק מול הילדים שלהם האם הוא פגע בהם והיו בעיקר נסערים מהמצב אליו נקלעו.
לנדאו הורשע בעבירות לאחר שביצע אותן בפני 17 קטינים בגילאי 6-9 ושופט בית המשפט השלום גזר עליו שבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 17,000 שקלים ל- 17 נפגעי העבירה וצו מבחן למשך 18 חודשים. בהודעת הערעור, שהוגשה על ידי עו"ד ענבר אליאב, נכתב כי המשיב הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש.

כתב האישום המקורי הוגש ביולי 2019. בינואר 2020 הציגו הצדדים הסדר טיעון והוגש כתב אישום מתוקן. על פי כתב האישום המתוקן, בין החודשים ינואר ליוני 2019 שימש המשיב כמורה לרובוטיקה ולימד כיתות א', ג' ו-ד' בבית ספר יסודי בעיר. במהלך התקופה, במספר מקרים, נהג המשיב לנעול את דלת הכיתה ולשחק עם התלמידים משחק כאשר המשיב היה מרכיב מספר תלמידים על גבו כשהוא רכון על ברכיו. בשלב מסוים, נפל המשיב ארצה, הסתובב על גבו והתלמידים היו מנסים להישאר ישובים עליו. במצב זה, כאשר המשיב שכוב על גבו ומספר תלמידים יושבים על בטנו, נהג לבצע בתלמידים מעשים מגונים. בהמשך, עודד המשיב את התלמידים להרים חלקית את חולצתו ולגעת בו, וכן אפשר להם לחלוץ את גרביו ונעליו. בנוסף, ב-27.6.19, בכיתה המונה כ-25 תלמידים, הציע המשיב לתלמידים לשחק את המשחק. המשיב נעל את הדלת, התלמידים הורידו למשיב נעליים וגרביים, ובהמשך הורידו לו את בגדיו, עד אשר ביצע מעשה מגונה. בשלב זה, קם המשיב והפסיק את המשחק.
בהודעת הערעור נכתב: "המערערת תטען… שעונשו של המשיב סוטה לקולא באופן מהותי ממדיניות הענישה הנוהגת בנסיבות ביצוע העבירה בה הורשע המשיב, אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים … לדעת המערערת, אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים והיקף העבירות. כמו כן, אין בו כדי לענות על … מידת הפגיעה בהם (בקטינים), נסיבות ביצוע העבירה, פערי הגילאים המשמעותיים בין המשיב לקטינים, מעמדו של המשיב ביחס אליהם, ריבוי הקטינים וניצול אמונם, תמימותם והנגישות הקלה אליהם". עוד נכתב כי "…המערערת תטען כי בית משפט קמא כלל לא קיים דיון משמעותי בנסיבותיו הפרטניות של המקרה דנן, ולא נתן משקל לנסיבות ביצוע העבירה החמורות (למעט ריבוי הנפגעים)".

בפרקליטות ציינו שכפי שנטען במסגרת הטיעונים לעונש, "המשיב היה המורה של הקטינים, הוא ניצל את תמימותם ואת הנגישות הקלה אליהם וביצע בהם מעשים מגונים … כדי לספק את רצונותיו הפרטיים, וכן עודד אותם לגעת בו ולהפשיט אותו מבגדיו, והכל במסגרת משחק אותו נהג לשחק איתם תוך כדי שיעור. מעשיו של המשיב אירעו מספר פעמים ונמשכו במשך תקופה של כחצי שנה. עוד הודגש שהעבירות בוצעו בבית הספר – מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. הוא ניצל את האמון שנתנו בו הקטינים, את הנגישות אליהם שהקנה לו מעמדו כמורה, וניצל את פער הגילאים המשמעותי ביניהם ואת תמימותם. עוד ציינו בפרקליטות שהמשיב ידע כי הקטינים לא מבינים בזמן אמת את הפגיעה המשמעותית בהם, וניצל זאת כדי לספק את צרכיו המיניים תחת כסות של משחק תמים. עוד הם מציינים שבית המשפט לא התייחס לגילם הצעיר מאוד של הקטינים, בני 6-9 ולריבוי הקטינים נפגעי העבירה – 17 במספר".
עוד נכתב בערעור: "…לפיכך, תטען המערערת, כי עונש הולם, בנסיבות תיק זה, צריך לכלול רכיב מאסר בפועל כדי להלום את המעשים ואת ההשלכות הקשות שלהם על הקטינים" ומבקשים מבית המשפט לקבוע כי העונש ההולם בנסיבות אלו נע בין 18 ל- 36 חודשי מאסר בפועל ולקבוע שעונשו לא יהא ברף התחתון של המתחם ולהחמיר את העונש שנגזר על המשיב בכך שיוטל עליו עונש מאסר מאחורי סורג ובריח".

קיראו כתבות נוספות על הפרשה המסעירה:

שניאור לנדאו, "המורה המתפשט", שוחרר למעצר בית

שניאור לנדאו, הוא המורה מלוד הנאשם בביצוע מעשים מגונים בתלמידי ביה"ס בפתח תקוה


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר