בדיקת קורונה. צילום רויטרס
בדיקת קורונה. צילום רויטרס

לשכת התעסוקה: עשרות אנשים עומדים שעות בצפיפות גדולה למרות הקורונה

תושבת מתלוננת שהעומס והצפיפות בלשכה בפתח תקוה נראים כאילו אף אחד לא שמע שם על הקורונה. משרות התעסוקה נמסר: "אנו משפצים ומרחיבים את הלשכה, מדובר בחלופה זמנית"

פורסם בתאריך: 19.7.21 08:42

רק בשבוע שעבר קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הודיעו כי המדינה נמצאת בעיצומה של מגפת וריאנט הדלתא של הקורונה והזהירו שאסור להמשיך להיות אדישים, על מנת שהתחלואה לא תזנק ונגיע לסגר, אך נראה שבלשכת התעסוקה בפתח תקוה לא ממש טרחו להקפיד על ההנחיות. דורשי עבודה שהגיעו ביום חמישי בבוקר להתייצבות החודשית בלשכה, נדהמו לראות תורים ארוכים של אנשים שעומדים בצפיפות גדולה במסדרון הכניסה, סמוך למעליות, וכל זאת על מנת להיכנס פנימה ולחתום על התייצבות חודשית. צריך לציין שהתייצבות דורשי עבודה בלשכת התעסוקה בתקופת הקורונה צומצמה לכדי פעם בחודש בלבד. וכן כי בלשכה מאפשרים חתימה דיגיטלית, על ידי זיהוי האצבע ומבלי להיפגש עם הפקיד, ככל הנראה כפתרון להקל ולמנוע עומס, אלא שבפועל נדמה כי מדובר בפתרון שאינו יעיל.

"אני הגעתי פעם ראשונה ללשכת עבודה לחתום", מספרת תושבת דורשת עבודה, "המפגש הראשון היה עם פקידה לפני כחודש, אז היא מלאה את כל הפרטים וכן סרקה את טביעת האצבע שלי וקיבלתי הודעה למייל שההתייצבות הבאה שלי בלשכה לחתימה היא בין התאריכים 15-21/7. כשהגעתי למקום חשכו עיני. ביציאה מהמעלית ראיתי תור של למעלה מ-100 אנשים שעומדים על מנת להיכנס פנימה ללשכה. צריך להבין שמדובר במסדרון צר, בלי חלונות או אוורור והאנשים עומדים אחד על השני. אין מספרים, כל מי שמגיע, אומרים לו תעמוד בסוף ואנשים אומרים שלעיתים זה לוקח גם שעתיים".

התושבת צילמה את הנעשה ואכן בתמונות נראים עשרות אנשים עומדים בצפיפות רבה (התמונות שמורות במערכת). בשלב מסוים, ניסתה התושבת להבין איך יכול שלמרות העלייה בתחלואה וסכנת ההדבקה הגבוהה של הוריאנט הנוכחי בלשכת התעסוקה עומדים בצפיפות כזו. "מספיק שמישהו מהממתינים חולה וכולם יכולים להידבק. כשאמרתי את זה בקול, כולם אמרו שאני צודקת וככה זה כל יום ושהם לא יודעים מה לעשות. אני באופן אישי לא נשארתי, כי זה חוסר אחריות. אנסה להגיע ביום ובשעה אחרת, אבל צריך למצוא פתרון הגיוני לעומס במקום", היא מסכמת.

משירות התעסוקה נמסר בתגובה: "לשכת פתח תקוה מרחיבה ומשפצת את לשכתה לטובת ציבור דורשי העבודה. לצערנו החלופה הזמנית יכולה להכיל מספר מצומצם יותר של אנשים ועל כן התורים מחוץ ללשכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר