האשפה שפוזרה במרכז העיר צילום פרטי

לא יאומן: תושבת התלוננה על אשפה שפוזרה, בתה קיבלה דוח על אותה אשפה

בוקר אחד מצאה תושבת מרכז העיר את האשפה מפוזרת סביב הפחים ופנתה למוקד. בתה מספרת: "ככל הנראה הפקח מצא מסמכים שזרקתי לפח בשקית סגורה אך פוזרו על הרצפה, ורשם לי דוח"

פורסם בתאריך: 25.7.21 17:58

"שיטת מצליח": אמה של תושבת מרכז פתח תקוה שיצאה לזרוק אשפה, גילתה שמישהו פיזר את האשפה מסביב לפחים והתלוננה על כך במוקד העירוני. המוקד שלח למקום פקח. כעבור מספר ימים ציפתה לתושבת הפתעה בדואר: דו"ח על פיזור האשפה נשלח על שמה, כמי שאחראית למעשה, וחייב אותה בקנס של 320 שקלים. לטענת התושבת, מדובר ב"ניצול חוסר תשומת לב של הזולת, והפקת תועלת על חשבונו".

בשיחה עם מלאבס, הסבירה הבת שקיבלה את הדו"ח, את השתלשלות האירועים: "לפני כחודש, אמא שלי דיווחה למוקד 106 על כך שהפכו את הפחים ליד ביתנו על תכולתם ופיזרו את האשפה שהייתה בתוכם מסביב. ענו לה שיטפלו בעניין. ככל הנראה הפקח שהגיע למקום חיטט במסמכים אישיים, מצא מסמכים שזרקתי לפח בשקית סגורה אך פוזרו על הרצפה, ובעצם מצא את שחיפש: שם מלא ותעודת זהות. אז רשם לי דו"ח על סך 320 שקלים בטענה ל'הנחת אשפה ברחוב על המדרכה, שלא בכלי אשפה שהותקנו לכך', שנמסר לי בדואר רשום כעבור כמה ימים".

לדברי התושבת, אמה התעקשה לפנות בעצמה לפיקוח, כדי לבטל את הדו"ח, שכן היא זו שפתחה את התלונה מלכתחילה. "אמא שלי מפרנסת יחידה ועובדת גם כשהיא לא בעבודה ולמרות זאת כששמעה על זה היא התעקשה שהיא תדאג להתמודד עם זה בשבילי. אחרי הכל, היא עידכנה אותי שנאלץ לכתוב מכתב מפורט ולהגיש בקשה לביטול – למרות שזה לא צודק, ולמרות שעל הפיקוח האחריות לתקן".

מה עשית?
"התקשרתי למוקד 106 ענו לי שאין להם איך לעזור. התקשרתי לעוד מישהו בעירייה שאחראי על פקחים וגם הוא לא פתר לי את הבעיה ולא נתן הסבר להתנהגות של הפקח. מערכת הפיקוח שאחראית על מתן הדוחות כאן בעיר מאפשרת לעצמה להאשים את התושבים בלי הוכחות ומחלקת דוחות תוך ניצול כוח ועשיית עוול כנגד התושב, ברוח 'שיטת מצליח'. אני כבר נכנעתי לחוק שחזק ממני ואגיש את המכתב לביטול. אבל כואב לי ומקומם אותי שזו הגישה המערכתית באופן גורף. בשכונה שלי יש אמהות חד הוריות, עולים חדשים ותושבות מהגיל השלישי שיש להם אפילו פחות כוחות נפשיים, כלים שפתיים וזמן "לבזבז" ממני. חשוב לי שזה ישתנה בשבילן ובשבילם".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה עושה את מרב המאמצים כדי להבטיח את ניקיון העיר ובכלל זה נעשות גם פעולות אכיפה משמעותיות. פעולות אלו משפיעות באופן ישיר על איכות חיי התושבים ובשנים האחרונות התוצאות ניכרות בכל רחבי העיר. יובהר כי הפסיקה הרחיבה בנושא באריכות והדבר מקיים את הוראות חוק העזר לפיו: 'לא יזרוק אדם, לא ישאיר ולא יניח, ולא ירשה לאחר לזרוק, להשאיר או להניח אשפה במקום ציבורי או פרטי ….'.  כך שיוצא איפוא שהפסולת הינה באחריות האדם בלבד. על כל פנים, ככל שיוגש ערעור בנושא, הוא ידון ויוכרע בהתאם לממצאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עדיה

    מקרה דומה קרה לבן זוגי.. הניח קרטונים בתוך הבנין , בחלק הפנימי, בעת שיפוץ הדירה. בשלב מסוים המנקה החליט להעיף את הקרטונים החוצה בלי לשאול אף אחד, הניח בחוץ לא ביום האיסוף ובן זוגי שפרטיו היו על הקרטונים קיבל קנס. חבל לערער, אין צדק. רוצים את הכסף שלנו בכל מחיר. הערעורים נדחים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר