מאיר כהן ז"ל

אבל כבד: הלך לעולמו מאיר כהן, יקיר העיר, אביו של נפתלי כהן

כהן ז"ל היה אמור לחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-95. הוא היה מוכר כפעיל ציבור, גבאי בית כנסת, מתנדב בקהילה ובעל קצבייה בשוק במשך שנים רבות

פורסם בתאריך: 27.7.21 08:26

אבל כבד: ביום שישי האחרון נפטר יקיר העיר פתח תקוה, מאיר כהן ז"ל. "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו בשיבה טובה של בעלי, אבינו, אחינו, סבנו וסבא רבא היקר והאהוב, יקיר העיר פתח תקוה", נכתב במודעת האבל שפירסם בנו, נפתלי, חבר סיעת הביצועיסטים.

בשיחה עם מלאבס, סיפרו ילדיו נפתלי ורותי כי אביהם היה מסוג האנשים שתמיד בלטו בכל מקום אליו הגיע. "אבא היה אדם מאוד אהוב", אומרת רותי, בת הזקונים, "הוא היה אדם שתמיד תרם ועזר לסביבה, ומעולם לא ציפה לקבל תמורה, אנחנו חיים בתרבות כל כך שונה היום, הלוואי ויותר אנשים היו כמותו. הייתה לי הזכות להיוולד לאדם העוצמתי הזה".

מאיר כהן ז"ל ואשתו שרה

כהן ז"ל, שהיה אמור לציין בקרוב את יום הולדתו ה-95, נולד בשנת 1926 באפגניסטן. בשנת 1951 הוא עלה לארץ יחד עם אשתו, הוריו ועשרת אחיו. "ארבעים יום לפני העלייה, בזמן שהמשפחה חיכתה לעלות ארצה – נולדתי אני", מציין בגאווה נפתלי, הבן הבכור. מאז עלייתו לישראל קשר מאיר את גורלו וגורל בני ביתו עם העיר פתח תקוה. ואכן, מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, כל משפחתו הענפה מתגוררת בעיר. רבים מתושבי פתח תקוה הכירו את כהן ז"ל כבעל איטליז בשוק העירוני או כסוחר בחנות מוצרי חשמל ברחוב חובבי ציון. "סבא שלי השאיר סכום כסף בביקורו הקודם בארץ ישראל ואיתו המשפחה קנתה חלקה קטנה בפתח תקוה. כשהגיעו לכאן, הקימו במקום צריף ועם השנים ובעבודה קשה של אבא, התבססה כל המשפחה באזור", מוסיף נפתלי.

אצל בני עדתו, היה כהן ז"ל, מוכר כפעיל ציבור עוד בהיותו צעיר באפגניסטן. שם הצליח לשנות את הגזרות הכלכליות שהוטלו על היהודים על ידי השלטונות בהשפעת הנאצים. כן הצליח לשכנע את השליט להתיר ליהודים לצאת מאפגניסטן, שכן חל עליהם איסור לצאת. בארץ, עסק כהן ז"ל לאורך שנים ארוכות בענייני ציבור ובהתנדבות. משנת 1965 כיהן כגבאי בבית הכנסת "הבוכרים" ברחוב רוטשילד ולאחר מכן כגבאי בבית הכנסת "מטה יהודה". בנוסף, היה חבר בוועדה המייעצת, כנציג הציבור במס הכנסה פתח תקוה, כמו גם יו"ר ועד העובדים במקום עבודתו בבית חרושת "נוי" שבקרייתאריה. "בכל מקום בו היה, אבא תמיד נבחר לוועד, גם בבית הספר בו למדתי", נזכרת רותי בחיוך, ונפתלי מוסיף כי "הוא תמיד בלט, גם כשרק עלה ארצה ועוד לא הייתה לו שפה, אנשים תמיד ראו בו דמות מובילה. אבא היה פעיל עד הרגע האחרון".

בשנים האחרונות עסק כהן ז"ל במסחר וכל מכריו העידו על יושרו, צניעותו והגינותו, על סיועו לכל פונה ועל כיבודו של כל אדם ועל כן בשנת 2008, אף זכה לקבל את תואר יקיר העיר פתח תקוה על פועלו. "אנשים שהכירו את אבא זכרו אותו גם שנים רבות אחר כך, בצניעותו ובנועם הליכותיו הוא נגע בהמון אנשים", מסכם נפתלי, "חלק מהסיפורים נגלו לפניי רק בשנים האחרונות".

אחד המגיבים למודעת האבל כתב: "אני זוכר אותו בתור ילד עם אבא שלי עושים קניות בקצבייה שלו בשוק העירוני וגם זכיתי להתפלל איתו ואבא שלי בבית הכנסת ברחוב רוטשילד של העדה האפגנית-בוכרית. היה אדם צנוע משכמו ומעלה. יהי זכרו ברוך". אחר ציין כי "משתתף בצערכם היה איש צדיק ממקימי בית הכנסת של האפגנים יהי זכרו ברוך בגן עדן אמן".

מאיר כהן ז"ל, הותיר אחריו אישה – שרה, בן ובת, שבעה נכדים ושני נינים. יהי זכרו ברוך.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר