החיסון לקורונה- צילום רמי לוי

תמורת 200 שקלים: כתבי אישום על זיוף תעודות מתחסן נגד תושבים מהאזור

תושב האזור נאשם בזיוף תעודות, אב ובתו נאשמים בהזמנת תעודות מזויפות. הפרשה נחשפה באמצעות הפעלת סוכן סמוי

פורסם בתאריך: 23.9.21 13:41

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בפתח תקוה, כתב אישום כנגד תושב נתניה בן 29, בגין זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מעשה העשוי להפיץ מחלה, זיוף ועבירות נוספות, זאת לאחר שהציע דרך רשת "טיקטוק" שירות של זיוף תווים ירוקים (תעודות מתחסן) תמורת תשלום. כמו כן הוגש כתב האישום גם כנגד שני תושבי אלעד, אב בן 51 ובתו בת ה-19, ונגד תושב בית שמש  בן 24, לאחר שפנו לאותו תושב נתניה כדי לקבל מידיו תעודות מתחסן מזויפות.

על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד תומר שטינברג, הנאשם פרסם באופן אנונימי ברשת "טיקטוק" שירות של זיוף תעודות מתחסן לנגיף הקורונה (תו ירוק). בהמשך לכך, זייף המשיב מספר תעודות מתחסן וסיפק אותם ללקוחותיו על פי בקשתם, בתמורה ל-200 שקלים עבור כל תעודה מזויפת, במספר הזדמנויות, אשר מפורטות בכתב האישום.
באחד המקרים, ובהמשך לפרסום בטיקטוק, פנו האב והבת במטרה לשכור את שירותיו, על מנת שיזייף עבור הבת תעודת מתחסן. לשם כך העבירו לו השניים פרטים ומסמכים שונים ובתמורה העביר להם הזייפן תצלום של התעודה המזויפת באמצעות היישומון טלגרם. במקרה אחר, זייף תעודת מתחסן עבור הנאשם הנוסף. הוא זייף גם עבור תושבת נוספת אישור בדבר ביצוע בדיקה רפואית להימצאות הנגיף בגופה, והעביר לה תצלום של אישור זה באמצעות יישומון WhatsApp.

בהמשך למקרים שתוארו ולפרסום שהפיץ הנאשם המרכזי, הופעל סוכן משטרתי אשר יצר עימו קשר במספר הזדמנויות, תחת שמות שונים, וביקש כי יזייף עבורו תעודות מתחסן הכוללות פרטים בדויים. לאחר העברת הפרטים ע"י הסוכן, זייף הנאשם בכמה הזדמנויות תעודות מתחסן עם הפרטים האמורים, העביר תצלום של התעודות המזויפות לסוכן באמצעות הטלגרם, ובתמורה לכך העביר הסוכן אליו תשלום במועדים שונים.
בבקשת מעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום כנגד הנאשם המרכזי, ציין עו"ד שטינברג כי "המשיב הציע לציבור הרחב באמצעות יישומון הטיקטוק את שירותיו בזיוף תעודות מתחסן, ובהמשך זייף עבור אחרים שאינם מחוסנים תעודות מתחסן, הכל למען בצע כסף ומבלי שכלל נתן את הדעת לפוטנציאל הנזק האדיר אשר נשקף ממעשיו ולאפשרות חשיפת אנשים תמימים, לרבות אוכלוסיות סיכון, לנגיף הקורונה. התנהגותו של המשיב מעידה על תעוזה רבה, היעדר מורא וכן על זלזול בוטה בהשלכות הבריאותיות אשר אפשריות כתוצאה מהדבקות בנגיף ומהתפשטותו בקרב הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר