עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

כ-15 מיליון שקלים יוחזרו לתושבים, העירייה תבקש לא להעלות את הארנונה

העירייה תבקש לא להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי שנקבע על 1.37 אחוז. בהחלטת בית משפט יוחזרו לתושבים כספים עודפים שניגבו לפני כעשור

פורסם בתאריך: 29.5.22 15:05

חדשות טובות לתושבים: העירייה מבקשת ממשרד הפנים שלא להעלות בשנת 2023 את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי שנקבע על ידי משרד הפנים על 1.37 אחוזים. העירייה תפנה למשרד הפנים לאחר אישור ההחלטה במועצת העיר בחודש הקרוב. בנוסף לכך, יתוקנו פערים חישוביים מלפני כעשור, זאת בעקבות פסיקה של בית משפט, ולתושבים (כ-90,000 בתי אב) יוחזרו כ-15 מיליון שקלים, כ-160 שקלים למשפחה, בחשבון האחרון של שנת 2022. בעירייה הודיעו היום כי ראש העירייה רמי גרינברג החליט למנוע בפתח תקוה את עליית הארנונה שהייתה מתוכננת על ידי משרדי הפנים והאוצר לאור עליית המדד. בעירייה אומרים כי הלכה למעשה מדובר בהפחתה של הארנונה.

מהעירייה נמסר: "לאור התנהלות כלכלית מצוינת של העירייה שקיבלה תשבחות מכלכלנים, הרשות סיימה את שנות הקורונה באופן מאוזן וגם השירות לתושב עלה בכל הפרמטרים.
בהמשך לכך, ראש העירייה רמי גרינברג ערך בשבועות האחרונים מספר ישיבות עם גורמי המקצוע באגף ההכנסות במטרה להמשיך את המגמה גם בשנת 2023 ולמנוע את עליית הארנונה. בנוסף לאמור עוד בשורה חשובה: עיריית פתח תקוה תתקן גם את הפערים החישוביים שנעשו בקדנציות קודמות ותחזיר לציבור בסוף שנת 2022 כ-15 מיליון ₪ שיתורגמו למאות שקלים בכל חשבון בית אב. לגבי הארנונה בשנת 2023, העירייה תמנע עלייה ב-1.37 אחוזים. יצויין כי המדד צפוי לעלות בסוף 2022 במדינה בכ- 4% ועל אף שמדובר בעלייה משמעותית שהרשות סופגת, ראש העיר החליט לבטל את העלייה של המדד האוטומטי. בתוך כך, חשבון הארנונה של ינואר 2023 צפוי להיות נמוך מחשבון – דצמבר 2022.
בהמשך לאמור לעיל, העירייה תפעל מול משרד הפנים כדי שיאשר את המהלך כמתבקש. צו הארנונה יובא לאישור המועצה בהתאם להוראות החוק בסוף חודש יוני".

 

גרינברג אמר: "לאור העובדה כי בשנים האחרונות העירייה החלה בתהליך התייעלות משמעותי, הצלחנו בשנים האחרונות לא להעלות את תשלום הארנונה ובשנת 2023 העלייה האוטומטית תבוטל לחלוטין למגורים. לחילופין, כפי שניתן לראות בתקציב העירייה ואף בשטח, אנחנו מעצימים את השירותים לתושב ומקדמים פרויקטים בכל השכונות בסדר גודל של מיליוני שקלים. יותר מבני ציבור, יותר פארקים חדשים ויותר איכות חיים. נמשיך לנהוג באחריות בקופה הציבורית ונמשיך בחידוש העיר למען התושבים והתושבות היקרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר