אמיר ומתניה הלוי, ומוסך אקספרס, צילום מועדון החמש
אמיר ומתניה הלוי, ומוסך אקספרס, צילום מועדון החמש

הוקם יחד עם המדינה: אחרי 75 שנה נסגר המוסך שכל פתח תקוואי הכיר

"היה לנו קשה לסגור, אבל התעייפנו", מספרים האחים מתניה ויצחק הלוי על ההחלטה לסגור את המוסך הוותיק ברחוב בר כוכבא, בו טופלו מכוניותיהם של ראשי עירייה ותושבים רבים במשך עשרות שנים

פורסם בתאריך: 19.6.23 08:30

כל מי שחי את הנוף הפתח תקוואי מספיק שנים, מכיר קרוב לוודאי את מוסך אקספרס ברחוב בר כוכבא. המוסך הוקם ב-1948, ביחד עם המדינה על ידי יצחק הלוי ז"ל, אביהם של הבעלים הנוכחיים, מתניה (74) ואמיר (69) הלוי ושירת לא רק את כל תושבי העיר והסביבה אלא גם את כל המוסדות – עירייה, בתי חולים, הסתדרות, מכבי אש, מד"א ועוד. אלא שבימים אלה, 75 אחרי פתיחתו, נסגרות דלתותיו של המוסד הזה.

מתניה, האח הבכור, מספר: "אבא שלי, יצחק הקים את המוסך עם עוד שותף. המוסך היה כ-10 שנים ברחוב תל חי ובשנת 1959 עבר למקום הנוכחי בבר כוכבא. אני הצטרפתי למוסך ב-1972 ואחי ב-1976. בשנת 1980 רכשנו את החלק של השותף ומאז מוסך אקספרס הוא מוסך משפחתי. אבא שלי היה שם דבר בפתח תקוה. כל המוסדות בעיר ובסביבה היו מתקנים אצלו את המכוניות: עירייה, בתי חולים, מכבי אש, מגן דוד ועוד וכמובן גם אנשים פרטיים. עבדו אצלנו תמיד עובדים מאוד מסורים, אבל חלקם עזבו עם השנים ופתחו מוסכים משלהם ותמיד קיבלו ייעוץ טוב מאיתנו. לנו תמיד היה שם טוב ואמינות ובזה הצטיינו".

מימין: אמיר, ייצחק, מתניה ואסף הלוי, שלושה דורות במוסך אחד, צילום מהאלבום המשפחתי

מימין: אמיר, יצחק, מתניה ואסף הלוי, שלושה דורות במוסך אחד, צילום מהאלבום המשפחתי

למה החלטתם לסגור את המוסך?
"מצד אחד, זו היסטוריה והיה לנו קשה לסגור. אבל, מצד שני, אחי ואני כבר התעייפנו. החלטנו שעדיף לסגור כשכוחנו עוד במותנינו ולא מחוסר ברירה. הקליינטים הולכים ומתמעטים כי יש היום הרבה מוסכים וגם הרבה הולכים למוסכים של חברות הרכב. גם לא היה דור המשך שיבוא לעבוד איתנו. הבן שלי הוא היחיד שעושה משהו בכיוון. הוא מתמחה בארבע על ארבע והוא לקח חלק מהמוסך לעסק שלו, הוא ממשיך אבל בנישה אחרת. את שאר השטח אנחנו מפנים ומשכירים למישהו אחר שיפתח פה מוסך משלו. סגרנו בעצם בתחילת יוני ועכשיו אנחנו מפנים את המקום".

 

אני מניחה שהמקום הזה ראה הרבה היסטוריה.
"בטח. אבא שלי היה מתנדב במכבי אש היה נוסע איתם למבצעי חילוץ בלילות. הוא היה עוזר להם בכל מיני הרכבות של מכשירים מיוחדים. ראשי ערים כמו פיינברג ורשיש היו באים לתקן אצלנו את המכוניות שלהם. לא היו להם נהגים או רכב מהעירייה והם היו באים במכוניות האישיות שלהם. אני זוכר שלרשיש הייתה שברולט אימפלה ואחר כך ב.מ,וו. גם שאול יהלום ואשתו היו קליינטים שלנו. יום אחד שאול יהלום התמנה לשר התחבורה. פתאום מופיעה אצלנו במוסך מכונית וולבו מפוארת עם סירנה מייבבת ויוצא מתוכה שאול יהלום הענק הזה. אנחנו מסתכלים עליו קצת המומים והוא אומר לנו: 'שלום, באתי לעשות לכם ביקורת של משרד התחבורה'. הו, כמה שצחקנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר