סגן ל' מפתח תקוה, מסיימת קורס טיס יוני 2023
סגן ל' מפתח תקוה, מסיימת קורס טיס יוני 2023

"יש לי אמא לביאה". סגן ל' התגברה על כל הקשיים בדרך לסיום קורס טיס

שתי נשים מסיימות השבוע קורס טיס, אחת מהן היא סגן ל' שמסיימת במגמת מסוקים. בשיחה מיוחדת היא מספרת על החוויה, על הקשיים, על הסיפוק, ועל המחלה שהתגלתה אצל אמה במהלך הקורס

פורסם בתאריך: 26.6.23 08:32

טקס סיום קורס טיס מספר 186 יתקיים ביום חמישי הקרוב, 29.6. הטקס יתקיים בבסיס חיל האוויר בחצרים ויוענקו בו כנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות, מתוכם שתי נשים ו-31 גברים. אחת משתי מסיימות הקורס היא סגן ל' מפתח תקוה.

המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל האוויר. הטקס יתקיים בנוכחות נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

סגן ל' בת ה-21, תושבת העיר, מסיימת את קורס טיס מספר 186 במגמת מסוקים. ל' היא הצעירה מבין ארבעה אחים. היא דוברת רוסית ואנגלית, בזמנה הפנוי היא אוהבת לצייר, לראות סרטים ואף לעסוק בהתעמלות קרקע. ל' למדה בתיכון בפתח תקווה והרחיבה את המגמות ספרדית ופיזיקה.

סגן ל' מספרת מדוע רצתה להגיע לקורס טיס: "תמיד התחברתי לעבודה של מערך המסוקים, ומאז ממש רציתי להיות טייסת מסוקים. בשבילי להתגייס לקורס היה לעשות דבר גדול מאוד ואני ראיתי את זה כעתיד מובטח. בטיסה הראשונה בטיסה הראשונה שלי בשלב המכין, במטוס הסנונית, הבנתי סופית שאני רוצה להיות בצוות אוויר. יש משהו מיוחד בלהטיס פעם ראשונה ומהר מאוד הבנתי שהגעתי למקום הנכון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


היא שומרת על קשר הדוק עם רס"ן במילואים שירה אטינג: היא הייתה המדריכה שלי בשלב הראשוני, היא בן אדם מיוחד ומודל לחיקוי. אני מתייעצת ונעזרת בה הרבה, היא דמות נשית מעוררת השראה ונאחזתי בה בזמנים קשים".

מה דעתך על שילוב נשים בקורס טיס?

"אני כמובן מאוד בעד. לטעמי זה משהו שלא דוחפים מספיק, למרות שמדברים על זה הרבה, בסוף גם אין הרבה מדריכות בבית ספר לטיס וזה גם משהו שמשפיע".

תארי את רגעי המשבר בקורס?

"היה שבוע מסוים שהייתי אחראית עליו ובאותו שבוע גילו לאמא שלי סרטן ופרצה המלחמה באוקראינה, שם מתגוררת המשפחה של אמא שלי. גילוי המחלה אצל אמא שלי היה הלם גדול עבורי. זה הגיע משום מקום, אבל יש לי אמא לביאה, שתפסה את הסרטן הזה בידיים ועברה אותו. היא התותחית האמיתית וזה מאוד עזר לי שהיא המשיכה להילחם. הבנתי בהמשך שצריך להישאר ממוקדים במטרה והמשכתי למרות הקשיים".

שבוע נוסף אותו היא זוכרת כלא פשוט הוא שבוע השבי שעברו החניכים במהל הקורס. "שבוע השבי היה נקודת קיצון עבורי שחששתי ממנה, וגם במהלך השבוע עצמו רציתי לפרוש, אבל בלי ששמתי לב זה עבר ונגמר".

איך את מסכמת את הקורס?
"זו חוויה בלתי נתפסת לגיל הזה. זה המון כיף, אבל גם הרבה לחץ ואי ודאות. זו חוויה מיוחדת וחוויה אדירה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר