האנדרטה לזכר קינן צומעי ז"ל, בתמונות שצילמה האם מזל לאחר שנגרם נזק
האנדרטה לזכר קינן צומעי ז"ל, בתמונות שצילמה האם מזל לאחר שנגרם נזק

"כל פעם שפוגעים באנדרטה לזכר הבן שלי זה כמו שמכניסים לי עוד סכין בלב"

מזל צומעי מתקשה לעצור את הדמעות, אחרי ששוב גרמו אלמונים נזק לאנדרטה לזכר בנה, קינן ז"ל, שנרצח בפיגוע. העירייה מיהרה לתקן את הנזק באופן מיידי, אך מזל מבקשת שיתקינו מצלמות אבטחה

פורסם בתאריך: 30.6.23 07:02

מזל צומעי כואבת. היא מתקשה להסתיר את דמעותיה. בנה של מזל, קינן צומעי ז"ל, נרצח בגיל 20 בפיגוע טרור בקניון השרון בנתניה בשנת 2005. לפני כארבע שנים הוקמה לזכרו אנדרטה בגן חדוה רשיש, בסמוך לבית הוריו. אולם, מאז נאלצה אמו להתמודד עם כמה פגיעות באנדרטה וסביבתה, אשר האחרונה בהן הייתה בשבוע שעבר. יצוין כי העירייה, מצדה, נענתה מיד לפנייתה של צומעי ושלחה מיד איש תחזוקה לתקן את הנזקים. מזל אומרת בכאב: "כל פעם שפוגעים באנדרטה לזכרו של הבן שלי זה כמו שמכניסים לי עוד סכין בלב".

מזל מספרת: "בשבוע שעבר חזרתי מחו"ל בלילה שבין חמישי לשישי. השעה הייתה בערך 3:00 לפנות בוקר. כשהתקרבנו לבית שמעתי רעש וראיתי שיש קטנועים בתוך הגינה. פחדתי וביקשתי מנהג המונית ללוות אותי הביתה. תוך כדי כך עברנו ליד האנדרטה וראיתי שפגעו בתאורה של האנדרטה. דיווחתי למוקד והם ביקשו שאשלח תמונות. למחרת ליוויתי חברה שהייתה אצלי ושוב עברנו ליד האנדרטה וראיתי ששברו את אחד הכיתובים".

האנדרטה לזכר קינן צומעי ז"ל, לאחר תיקון הנזק, צילום דוברות העירייה

האנדרטה לזכר קינן צומעי ז"ל, לאחר תיקון הנזק, צילום דוברות העירייה

צומעי מספרת שכשביקשו ממנה בזמנו לבחור עיצוב לאנדרטה היא חשבה על משהו יותר מורכב, אבל ייעצו לה שלא לבחור בעיצוב הזה מכיוון שהוא עלול ליפול קורבן לוונדליזם. לכן בחרה בעיצוב יותר פשוט כפי שנראית האנדרטה כיום. למרות זאת, היא עדיין סבלה מהשחתה. הפגיעה הראשונה והגדולה ביותר באנדרטה הייתה שבוע לפני טקס החשיפה. ב-29.12.19 פורסם במלאבס כי המשחיתים פגעו באנדרטה עצמה וגם כתבו כתובות על משטח העץ שבמקום.

קינן צומעי ז"ל נרצח לאחר שיצא מקניות בקניון השרון. חבר שהתלווה אליו, סיפר באותה תקופה, כי השניים היו כבר בשער הכניסה, אלא שאז חזר החבר לקניון כיוון ששכח שם חפץ. הוא ביקש מצומעי להמתין לו בכניסה, ומסר לו את מעילו. לאחר שיצא החבר מהקניון מצא את מעילו זרוק במקום שבו אירע הפיגוע. בפיגוע שבוצע על ידי מחבל מהג'יהאד האסלאמי נהרגו חמישה בני אדם ויותר מ-40 נפצעו. קינן צומעי הותיר אחריו הורים, מזל ושמואל, ושני אחים, ליאור ואוהד.

"מאז הפגיעה הגדולה באנדרטה היו עוד כמה פגיעות", מספרת מזל. "נכון, הן היו קטנות יותר, אבל בכל פעם זה גורם לי לכאב גדול ואני בוכה שעות. פעם הייתה מישהי שבכל פעם הייתה באה ולוקחת שתילים מהאנדרטה, עד שיום אחד עקבתי אחריה וביקשתי ממנה להפסיק עם זה. מישהי אחרת חשבה שזה מקום מתאים לשחרר בו את הכלב שלה. ויש גם כאלו שעושים ונדליזם. זה קורה הרבה בחופשות ועכשיו זה קרה שוב. ביקשתי כבר כמה פעמים מהעירייה להתקין מצלמות במקום ועד כה לא נענו לי. אני ממש מקווה שאולי הפעם זה יעזור והם יסכימו. בינתיים עד שזה יקרה, בא לי לפעמים לצאת בלילה בעצמי ולעשות משמרות ליד האנדרטה. גם ככה כל בוקר אני שם, מסדרת ומנקה. בשבילי המקום הזה הוא בית מקדש. אם יש נוער שפוגע במקום, זה רק כי הם זועקים לעזרה ומישהו צריך לשמעו את זעקתם ולטפל בהם".

מדוברות העירייה נמסר: "עם קבלת הפניה, גורמים מטעם אגף גנים ונוף הגיעו לשטח יחד עם התושבת ונתנו מענה מהיר לתקלות הנקודתיות שנמצאו. על פניו נראה כי מדובר בתקלות מינוריות מאוד ואף ייתכן שלא נגרמו בכוונת מכוון. באופן כללי, יצוין כי בשנים האחרונות העיר עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי ונדליזם וכנגד אירועים הפוגעים באיכות חיי התושבים. בתוך כך, מערך השיטור העירוני וסיירות הביטחון תוגברו באופן משמעותי, הוכפלה מצבת כוח האדם, ונעשים סיורים יזומים גם באזורי התכנסות של בני נוער. יצוין כי במסגרת הטיפול המקיף שניתן בנושא, צוותים של השיטור העירוני והמשטרה מונעים מדי יום אירועי ונדליזם ומפגעים אחרים. לצד פעולות האכיפה האינטנסיביות, העירייה מקדמת הסברה מקיפה במוסדות החינוך ובמסגרות הבלתי פורמאליות וכן דואגת לערב את מנהלי ומנהלות בית הספר גם בנוגע לאירועים המתקיימים מחוץ לשעות הלימוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר