ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית בפתח תקוה (צילום: מטה המאבק)
ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית בפתח תקוה (צילום: מטה המאבק)

ההפיכה המשפטית: אלפים בהפגנה אמש בפתח תקוה

יובל גדרון, מוביל מחאת השריונרים, אמר בהפגנה: "ביום שני האחרון עמדתי מול הכנסת בירושלים. עמדתי מול המסך הענק של ההצבעה וראיתי איך ממשלה מבצעת הפיכה משטרית. ההצבעה עוררה בי אסוציאציה של ההצבעה ההיסטורית באו"ם, אבל בהפוך - על איך מפרקים מדינה"

פורסם בתאריך: 30.7.23 10:03

אמש (מוצאי שבת) היה השבוע ה-30 של ההפגנות ברחבי הארץ, והמפגינים הנאמנים של כיכר גורן בעיר ממשיכים להפגין נוכחות. לפי ההערכות, בהפגנה בפתח תקוה השתתפו אתמול כ-5,500 איש.

ההפגנה בכיכר החלה ב-20:30. בין הנואמים בהפגנה היו רא"ל (מיל') דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, ענבל אורפז, ממובילות מחאת ההיי טק, רס"ן (מיל') יובל גדרון, מוביל מחאת השריונרים, ובר אלפנדרי, מוזיקאי ויוצר שהיה אחראי על הצד האמנותי.

גדרון אמר בנאומו: "ביום שני האחרון עמדתי מול הכנסת בירושלים. עמדתי מול המסך הענק של ההצבעה וראיתי איך ממשלה מבצעת הפיכה משטרית. ההצבעה עוררה בי אסוציאציה של ההצבעה ההיסטורית באו"ם, אבל בהפוך – על איך מפרקים מדינה. במוחי התנגן השיר של אריק איינשטיין יכול להיות שזה נגמר, אבל דחיתי את המחשבה הזו מראשי. לא יכול שחבורה כזו של אנשים… עדר, שפועלים כחבורת כבשים של 64 אנשים יפעלו כאילו היינו רפובליקת בננות. אמרתי לעצמי שזה לא נגמר ואנחנו ננצח את הרוע הזה, במשא ומתן או ברחובות".

 

 

אורפז אמרה:: "לא מכת"זיות, לא פרשים, לא בואש, לא הסתות, לא שקרים לא יעצרו אותנו. מרגש אותי מאוד להיות כאן במקום שהפך להיות סמל למאבק עיקש, להתמדה ולניצחון הרוח הלוחמת. גדלתי בשערי תקוה, ישוב מעורב. חיינו בו יחד דתיים, חילוניים, אשכנזיים, מזרחיים, וכל מה שביניהם. כיבדנו האחד את השני, גם כשזה לא היה נוח לפעמים. הבנו שבשביל לחיות ביחד צריך לכבד, צריך להתחשב, צריך לאהוב את רעך כמוך. פלורליזם, שוויון, כבוד לזולת, חשיבה ביקורתית, הערכים עליהם גדלתי הם גם הערכים שנמצאים בבסיסה של הדמוקרטיה. אבל בחודשים האחרונים אני מרגישה שאני נמצאת תחת התקפה כאישה, כחילונית, כמי שהיא חלק מההייטק. קמה פה ממשלה ששמה לה למטרה לפלג את העם. שלא תטעו, הפילוג הזה הוא לא במקרה, הוא המטרה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר